Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geheugenmodules met verschillende snelheden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kvdh98
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-02-2022
Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe PC aan het bouwen. Hierbij heb ik 2x 8GB RAM met een snelheid van 3200Mhz geïnstalleerd (ben nog aan het bouwen). Moederbord ondersteund snelheden tot 3400Mhz en CPU tot 2400Mhz (https://ark.intel.com/pro...-8M-Cache-up-to-4-50-GHz-)

Echter daar gaat mijn vraag niet specifiek over gezien ik gelezen heb dat dit geen probleem moet zijn en je de hoge snelheid van het geheugen als overclocking zou kunnen zien (of de snelheid gaat naar default 2133Mhz).

Ik heb nog 2 oudere RAM sticks liggen 2x 8GB maar met een snelheid van 2133Mhz max. Ik heb een Asus Prime Z270 moederbord, en mijn vraag was dus of ik deze kan combineren met de andere 2 sticks? Elk dual-channel heeft dan zijn eigen snelheid (dus niet dat het mismatch zegmaar), dus 2x 8GB 3200Mhz en 2x 8GB 2133Mhz.

Zou dit samen kunnen werken of is dat gewoon een kwestie van erin steken en testen (pc aanzetten) zonder dat dit kwaad kan?

Ik denk zelf dat omdat het dual channel is en elke snelheid samenwerkt met dezelfde snelheid het wel zou kunnen maar dat sowieso alles naar de default 2133Mhz gaat.

Alle reacties

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:03
Alles gaat op de snelheid lopen van de langzaamste geheugen module. :)