Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukie33
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 11:11
Beste Forumleden,

Ik heb samen met mijn compagnon een werving en selectiekantoor en wij zoeken een goede manier van filmpjes opnemen. Wij hebben een "Studiotje" gemaakt met daarin een white screen en lichtbakken.

Met onze iPhone x krijgen wij geen goede resultaten, hij gaat flikkeren en de kwaliteit is niet zoals wij willen.
Om een idee te krijgen dit zijn twee filmpjes die wij op hebben genomen hebben:

https://www.youtube.com/watch?v=zfLyvs2-VGs

https://www.youtube.com/watch?v=rIa-fJiNMJI

De kwaliteit is erg wisselend.

Nu zijn wij opzoek naar een (2de hands) of nieuwe camera die niet alleen in een studio maar ook in een productieomgeving goed kan opnemen.

Zou iemand ons hierin kunnen adviseren waar wij op moeten letten?

Gr Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je eens aangeven wat precies de problemen zijn in die twee filmpjes? Ik heb ze even snel op mijn mobiel bekeken, maar behalve het verschil in belichting (wat wellicht prima op te lossen is met een app die je daar meer controle over geeft?) zie ik niet direct hele duidelijke issues?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:49
Maar gebruik je nou al een app waarmee je handmatig de aperture/sluitertijd/iso kan aanpassen, zoals aangedragen in je vorige topic?

Advies over video opnemen studio (te donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je niet iemand binnen de gelederen die toevallig een beetje redelijke DSLR heeft? Daarmee heb je vaak heel prima mogelijkheden om video op te nemen met veel instelmogelijkheden. Mocht het geluid dan wat minder zijn, dan kun je dat eventueel apart opnemen en er later eenvoudig onder monteren.

Wat je ook gaat doen, zorg dat je controle hebt over sluitertijd, diafragma, iso en intensiteit van de belichting. Alleen op die manier kan je altijd dezelfde belichting van je filmpjes bereiken. Dus ook niet naast een raam filmen waar de ene keer de zon naar binnen brandt en de andere keer niets omdat het een grijze dag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 18:01

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Als het gaat flikkeren heb je waarschijnlijk ledlampen in je lichtbakken, dat gaat inderdaad niet werken. Kwestie van de sluitertijd anders instellen voor video, anders ga je met een 'echte' camera net zo hard de mist in.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
Video app downloaden die manueel instellingen toe staat. Sluitertijd op 2x je framerate (b.v. 25 fps sluitertijd 1/50), diafragma op grootst (kleinste cijfer), ISO zo laag mogelijk en dan de lampen dimmen tot je de gewenste belichting hebt. Dit allemaal opschrijven, onthouden en terugzetten als je weer gaat filmen.

Ongeacht de camera zul je bovenstaande handelingen moeten verrichten.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom een white screen? Dit maakt je belichting veel lastiger (lees je zal het handmatig moeten doen) en ziet er overheersend uit. Verder zie ik het niet flikkeren, maar ik kijk op een beeldscherm.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1