Toon posts:

BNC kabel ??

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik quote Braadkip:
En met BNC-kabel wordt het allemaal nog mooier.
wat is dit ? wat kost het ? wat doet het ? >:)
iemand die een site weet met daarover informatie ofzo ?

thx

Verwijderd

www.ilse.nl zoeken op BNC en wat krijg je dan oa....

http://www.abgcomputers.nl/Kabel_(UTP___BNC)

Kijk maar eens rond op die site.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Tussen de 439 resultaten van de search moet ook voor jou het passende antwoord te vinden zijn...

VGA-BNC kabel kost ongeveer 35,- ; gewoon doen.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

En ja, aan die kabels van 35 piek heb je dus bijna nix... Kun je beter je gewone [kwaliteits] D-Sub blijven gebruiken.

Er zijn genoeg topics over geweest, maar BNC-kabels werken pas echt beter op hogere resoluties met hogere refreshrates [1600x1200@85Hz ofzo], en dan alleen als je een kwaliteitskabel hebt [rond 100 piek]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Dat geldt alleen op hoge resoluties (minimaal 1280x1024) bij hoge refreshrates (85+ Hz) op grote monitoren (19"+) bij een vidkaart met goede 2D beeldkwaliteit (dus geen GF2MX).

Op hoge bandbreedtes (250 MHz en hoger) krijg je op een std VGA kabel (hoe goedkoper de monitor, hoe goedkoper (en slechter) de kabel) sneller last van overspraak. Dan kan je op je scherm allemaal schaduw-effecten e.d. zien ontstaan.
Een BNC-kabel heeft allemaal losse afgeschermde kabels, waardoor dit veel minder optreedt.
Maar in de meeste gevallen is het verschil minimaal...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Wat ze mij hebben verteld is dat monitoren met BNC aansluiting vroeger in de tekenindustrie gebruikt werden. Kleuren worden beter en duidelijker weergegeven, omdat bij een BNC kabel de verschillende draden apart gehouden zijn in plaats van ze te verwerken in een enkele kabel. Ik zou niet weten waar ze ze verkopen, maar ik heb er een tijdje geleden er een paar gekocht op een PC-Dump. Ik heb namelijk 2 samtron monitoren en een Compaq die BNC aansluiting hebben. Geeft inderdaad een heel mooi beeld.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Op maandag 23 juli 2001 11:56 schreef ro__ het volgende:
En ja, aan die kabels van 35 piek heb je dus bijna nix... Kun je beter je gewone [kwaliteits] D-Sub blijven gebruiken.

Er zijn genoeg topics over geweest, maar BNC-kabels werken pas echt beter op hogere resoluties met hogere refreshrates [1600x1200@85Hz ofzo], en dan alleen als je een kwaliteitskabel hebt [rond 100 piek]
Vreemde is alleen dat mensen een kabel aanraden omdat ie 80 piek kost, maar dat diezelfde kabel bij de memo 40 piek goedkoper is. (en het is exact dezelfde kabel) Dus de kwaliteit beoordelen aan de hand van de prijs is onzin.

Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb:
[topic=174783]

Verwijderd

Kick ^ ( ik heb ook zo`n BNC gat in me scherm :) )

Verwijderd

Als je een fatsoenlijk scherm hebt en videokaart is het zeker de moeite waard.

Ik heb m'n Radeon 64 MB DDR Vivo en m'n 22" IIyama ook met een ferriet-kern BNC-kabel op elkaar aangesloten.

Die 100 piek kan er dan ook nog wel bij.

Het enige nadeel is dat DDC niet meer werkt.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Mensen... tiep eens "BNC" in het search vakje en zoek in het forum VB... ;)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.