Mijn vraag
Ik heb een modem/router combinatie van Telenet in mijn zijkast met een business abonnement. (240/30Mbps)
Hier zitten (niet onbelangrijk?) mijn mac mini server, Tado wireless hub en paar stroomkabels.
Ik heb tegenwoordig wederkerend het probleem dat wireless onbruikbaar traag wordt, waardoor bv. netflix of google filestream stopt met werken.
Tijdens de installatie door de Telenet technieker is er een 'wifi audit' gedaan (= speedtest) die goed uitviel.
Het grappige is, tijdens dat ik het probleem voorheb werkt een speedtest perfect. (140Mbit down, 30Mbit up)
Wireless heeft praktisch altijd redelijk goede receptie op basis van balkjes.
Dit probleem heb ik op mijn Macbook Pro 2017 of op de lokale iPhones, (8, XR)
Soms helpt het als ik Wifi uit-en aanzet op de laptop, maar niet altijd.
Er zijn niet overmatig veel Wifi netwerken in de buurt. (3 op smartphone)
Voorlopig heb ik nog niet Telenet gecontacteerd, omdat ik eerst de oorzaak wil te weten komen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Pro 2018 met latest macOS
iPhone XR met latest iOS
iPhone 8 met latest iOS
Mac mini (bedraad) met latest macOS als download server.
Bedraad aan de router hangt ook een powerline naar mijn tv kast.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij een packet capture zie ik veel TCP retransmits, maar geen idee wat de oorzaak hiervan is.
Wifi van het device uit-en aanzetten helpt meestal.
Als ik mijn (bedrade) mac mini uitzet loopt dit probleem ook voor.
Ik heb een Unifi access point die ik wou gebruiken voor te proberen, maar deze heeft de geest gegeven.
Iemand nog een idee?
Misschien een wifi debugger op mac?
Ik heb een modem/router combinatie van Telenet in mijn zijkast met een business abonnement. (240/30Mbps)
Hier zitten (niet onbelangrijk?) mijn mac mini server, Tado wireless hub en paar stroomkabels.
Ik heb tegenwoordig wederkerend het probleem dat wireless onbruikbaar traag wordt, waardoor bv. netflix of google filestream stopt met werken.
Tijdens de installatie door de Telenet technieker is er een 'wifi audit' gedaan (= speedtest) die goed uitviel.
Het grappige is, tijdens dat ik het probleem voorheb werkt een speedtest perfect. (140Mbit down, 30Mbit up)
Wireless heeft praktisch altijd redelijk goede receptie op basis van balkjes.
Dit probleem heb ik op mijn Macbook Pro 2017 of op de lokale iPhones, (8, XR)
Soms helpt het als ik Wifi uit-en aanzet op de laptop, maar niet altijd.
Er zijn niet overmatig veel Wifi netwerken in de buurt. (3 op smartphone)
Voorlopig heb ik nog niet Telenet gecontacteerd, omdat ik eerst de oorzaak wil te weten komen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Pro 2018 met latest macOS
iPhone XR met latest iOS
iPhone 8 met latest iOS
Mac mini (bedraad) met latest macOS als download server.
Bedraad aan de router hangt ook een powerline naar mijn tv kast.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij een packet capture zie ik veel TCP retransmits, maar geen idee wat de oorzaak hiervan is.
Wifi van het device uit-en aanzetten helpt meestal.
Als ik mijn (bedrade) mac mini uitzet loopt dit probleem ook voor.
Ik heb een Unifi access point die ik wou gebruiken voor te proberen, maar deze heeft de geest gegeven.
Iemand nog een idee?
Misschien een wifi debugger op mac?
[ Voor 6% gewijzigd door Nindustries op 14-01-2019 09:07 ]
~ beware of misinformation.