Notificaties niet per browser in of uit te schakelen

Pagina: 1
Acties:

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54
Misschien was het nooit een feature, maar anders werkt het nu in ieder geval niet meer :+

Ik dacht dat je per browser (of in mijn geval: platform (gsm, tablet, pc)) kon kiezen of je wel/niet HTML5 push notificaties kon krijgen. Echter, als ik nu op 1 device de toggle doe in het notificatie menu, krijgen mij andere 3 devices meteen ook geen push meldingen meer. Schakel ik het op 1 van die devices weer in, dan is het ook op die eerste device weer ingeschakeld.

Bug, or feature?

Edit: damn, autocorrect op de titel. Lees "per" op de plek waar "goed" staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 14-01-2019 07:59 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat heeft nooit gekund en is ook lastiger in te bouwen dan je wellicht denkt; o.a. omdat de instemming binnen een browser zomaar kan verdwijnen (geen idee wat precies de redenen zijn) en we dus steeds opnieuw binnen een browser moeten checken of er al instemming is, maar tenzij we met intensieve browser-profiling zouden werken is er geen garantie dat jij ons had verteld dat het in deze browser was toegestaan (cookies kunnen tenslotte vervallen/verdwijnen).

Er is echter een feilloze optie die jezelf kan doen:
- Stel bij ons in dat je push-notificaties wilt
- Sta notificaties in iedere browser waar je het wilt toe en sta het niet toe of trek de toestemming in waar je dat niet wilt

[ Voor 15% gewijzigd door ACM op 14-01-2019 08:37 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zie mijn uitleg :)