Nieuwe videokaart voor 4k gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:58
Mijn computer met eerste generatie i7 gaat binnenkort vervangen worden. Nu zit ik te denken om er ook spellen op te gaan spelen. De spellen die ik speel zullen de bekende namen zijn zoals battlefield, assasins creed en tomb raider.
Mijn computer zal via mijn Marantz 7011 aangesloten worden op mijn Samsung 65q9 tv. Mijn Marantz kan 4k 60fps doorvoeren en mijn tv heeft freesync wat volgens mij komt te vervallen als ik het via de Marantz laat lopen.
De games op 4k spelen is wel haalbaar. Ik ben geen competitive gamer en framer ares van 30 tot 60 op 4k resolutie is mijn doel.

Na dit verhaal komt mijn vraag. Welke videokaart zou ik het best kunnen kopen? Ik heb wat zitten kijken naar de rtx 2070 en de 2080. De 2080 is een heel stuk duurder maar zou het prijsverschil zich rechtvaardigen in de resultaten?

Mocht het relevant zijn dan is de cpu die ik wil gaan draaien de i5 9600k of de i7 9700k. Hier ben ik ook nog niet helemaal over uit. Volgens mij maakt het op 4k niet echt veel verschil tussen die 2.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Alle reacties

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 17:43
Betreft videokaart kun je makkelijk even de benchmarks voor de games waar jij in geinteresseerd bent opzoeken, daar kunnen wij weinig aan toevoegen.
Waar ik wel wat aan toe wil voegen in je geplande setup, het spelen van games op een TV is al af te raden, en als er ook nog een receiver tussen zit lijkt het me helemaal niet meer prettig speelbaar, zeker in FPS games. De reden hiervoor is dat er bij TVs over het algemeen veel inputlag (vertraging tussen het zenden van een videosignaal naar de TV, en de weergave van dit signaal) hebben. Dit is normaal ook geen probleem, of je nu een seconde achterloop in de film of serie die je aan het kijken bent doet er niet toe. Echter wanneer je zelf het scherm bestuurd doormiddel van een game wordt dit wel een probleem, en zal de speelervaring hier duidelijk onder leiden.
Om deze reden zou ik je aanraden een monitor aan te schaffen voor je PC, en hier niet de TV voor te gebruiken.

πŸ‡ΊπŸ‡¦

• Marcievg
Nycrea schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:24:
Betreft videokaart kun je makkelijk even de benchmarks voor de games waar jij in geinteresseerd bent opzoeken, daar kunnen wij weinig aan toevoegen.
Waar ik wel wat aan toe wil voegen in je geplande setup, het spelen van games op een TV is al af te raden, en als er ook nog een receiver tussen zit lijkt het me helemaal niet meer prettig speelbaar, zeker in FPS games. De reden hiervoor is dat er bij TVs over het algemeen veel inputlag (vertraging tussen het zenden van een videosignaal naar de TV, en de weergave van dit signaal) hebben. Dit is normaal ook geen probleem, of je nu een seconde achterloop in de film of serie die je aan het kijken bent doet er niet toe. Echter wanneer je zelf het scherm bestuurd doormiddel van een game wordt dit wel een probleem, en zal de speelervaring hier duidelijk onder leiden.
Om deze reden zou ik je aanraden een monitor aan te schaffen voor je PC, en hier niet de TV voor te gebruiken.
Mijn tv zit met 15ms juist laag in de inputlag. Ik heb sinds 2005 mijn pc's niet meer aan een monitor gehad en altijd via de tv gespeeld. Ik heb dan ook geen ervaring met spelen op 1ms vertraging. Met battlefield zal ik ook niet online gaan spelen omdat dat echt mijn ding niet is. Het zal voor mij voornamelijk lekker onderuit op de bank zijn.

• Nycrea
Die 15ms is met de receiver er tussen? In dat geval zal het niet zo'n probleem zijn.
Lees in dat geval even een paar reviews door over de 2070/2080 en kijk wat je het geld waard vind.

Zie bijvoorbeeld de prestaties in AC:O hieronder uit de review van Foritain
Afbeeldingslocatie: https://www.techtesters.eu/pic/NVIDIARTX/1111.png

πŸ‡ΊπŸ‡¦

• Marcievg
Nycrea schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:42:
Die 15ms is met de receiver er tussen? In dat geval zal het niet zo'n probleem zijn.
Lees in dat geval even een paar reviews door over de 2070/2080 en kijk wat je het geld waard vind.

Zie bijvoorbeeld de prestaties in AC:O hieronder uit de review van Foritain
[Afbeelding]
De resultaten van de 2070 vallen me wel tegen. Ook had ik bij de 2080 wel meer verwacht. Mijn plan is om voorlopig even met die kaart te kunnen spelen en daar twijfel ik nu toch wel over met de 2070.

• Nycrea
Tja, de nieuwste Nvidia generatie is vooral een stap omhoog gegaan in prijs, maar de preformance zijn ze vergeten.

πŸ‡ΊπŸ‡¦

Pagina: 1