Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb de volgende config: msi k7tpro 2a , athlon 800, 256 MB Infineon (ook 128 MB Hyundai geprobeerd), powercolor GF2MX (ook TNT-2-M64 geprobeerd), Maxtor 7200 RPM schijf.

deze geeft met een schone windows 98 se install, zonder enige pci kaart, met via 4.31 + det 11.01 (meer geprobeerd, o.a. 14.10) strepen in jpeg plaatjes. niet zomaar wat strepen maar de plaatjes zijn compleet fucked up. dit ook onder windows 2000. iemand een idee wat dit kan zijn?

(dit staat in procs en mobo's omdat ik denk dat het iets met de agp is, de videokaart heb ik al vervangen)

bios 2.8 (de meeste recente) staat er in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
ben ik weer uniek met mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry maar ik zie het verband met je agp poort niet ? Windows draait lekker zonder enig probleem met het beeld ? Waarom zou je agp poort dan moeilijk doen met een jpeg bestand. Installeer photoshop of iets dergelijks eens en doe daar dan de jpeg files mee open.

GrEeTZzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
windows draait dus niet lekker zonder enig probleem, elk plaatje met enige vorm van compressie wordt verkeerd weergegeven, en dat met een schone windows. ik praat over bijvoorbeeld banners op het internet of foto's zoals op www.discodemetro.nl
ik denk dus persoonlijk dat er iets aan de agp aansturing van het mobo kapot is.

ik heb getest met 2 geforce 2 mx's , 1 tnt 2 m64 en een sis 6326 kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde mobo met dezelfde bios, maar niet dit probleem. Ligt dus niet aan mobo.
Probeer 12.41 is.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Ik heb dezelfde mobo met dezelfde bios, maar niet dit probleem. Ligt dus niet aan mobo.
misschien een beetje onduidelijk van mij maar de point is dat ie het voorheen in deze config keurig deed. er is dus duidelijk een stukje hardware ergens iets minder geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik heb net dit bordje msi k7t266pro en heb al tijden een asus v6800 de luxe 32Mb DDR. Tijdens mijn windows installatie begon deze onder dos al strepen te geven. Nu is bij een koude boot het geheugen gehalveerd naar 16 Mb, maar heb ik wel goed beeld onder dos. Bij een reset heb ik wel weer 32Mb maar ook weer de strepen. In mijn PIII 700 weer gezet, maar helaas weer hetzelfde. Ik weet niet of dit enig verband heeft met het MSI bord, maar het lijkt dat een geheugen module is beschadigd. Misschien dat er meer mensen zijn met een dergelijk probleem.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik al is eerder gezien. dat was met een amd k62 300. dat lag dus aan de proc. Heeft me 2 dagen gekost.

Dus vandaar me user icoon :+

Zou is kijken of je proc niet beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dit ligt aan de AMD CPU. Sommige series hebben deze problemen. Raar maar waar:

http://216.194.77.198/news/2001/july/010723_AMD_JPEG/010723_AMD_JPEG.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
klinkt allemaal interessant

het gekke is wel dat het geheel wel correct heeft gewerkt een maandje of vier lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het probleem alleen in de IE? Bv in MSPAINT wat doet hij daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
hij doet het in meerdere programma's , maar bmp tjes geeft ie dus wel goed weer, zoals de achtergrond van windows, maar het voorbeeld van de achtergrond, in eigenschappen van beeldscherm, wordt wel weer verkloot (dit onder win2k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar kun je even een screenshot mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
helaas ik heb het mobo er al uit gesloopt.
ik vraag me gewoon af hoe het komt.
we gaan hem terugsturen en een jetway 663 ultra er in bouwen (klinkt kut maar de ultra versie doet het zonder problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb dit probleem ook ooit gehad met systeem:

* MSI 6156 (i440BX)
* P III 450
* ATI Rage 128 GL 16 MB SD AGP
* SB Live! Value
* 128 MB PC100

Probleem opgelost door SBLive! in ander PCI slot + format C: + Reinstall

Edit:
Bij mij deed het probleem zich OOK voor met BMP en GIF files.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 24 juli 2001 11:23 schreef RenevdVeen het volgende:
Tja dit ligt aan de AMD CPU. Sommige series hebben deze problemen. Raar maar waar:

http://216.194.77.198/news/2001/july/010723_AMD_JPEG/010723_AMD_JPEG.htm
Aaaaa dat kan toch niet! Ik vind 't wel heel vreemd hoor, dat alleen bij JPEG en MPEG fouten kunnen ontstaan. Daar ziet de processor toch geen fluit van? De processor komt toch alleen maar instructies tegen? En de instructies voor het decoden van een JPEG zijn (neem ik aan) toch grotendeels optellingen en vermenigvuldigingen? Nou dan zou volgens mij zo'n proc op bijna elke toepassing problemen geven.

Ik geloof hier dus absoluut geen fluit van, en helemaal zonder een degelijk technisch verhaal erachter.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
helaas , er zat idd ook een live! in maar die heb ik er al uit gesloopt.

en daarna ge fdisked , format c:/u , nieuwe windows enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me echt heel erg vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
ja wij en tevens de technische dienst van de leverancier vonden het idd heel vaag
Pagina: 1