Advies thuisnetwerk gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimatefail
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-07-2022
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een gepaste oplossing voor mijn internet probleem en bedacht me dat ik waarschijnlijk wel wat hulp hier kan vinden. Mijn probleem is als volgt:

Laatst ben ik verhuisd naar een monumentaal pand in het centrum van Utrecht (lucky me). In dit pand zijn 4 appartementen gebouwd, dit is al een tijdje geleden gedaan want er is blijkbaar maar een hoofdaansluiting voor internet.

Graag zou ik internet willen afnemen van Ziggo maar het probleem is dat mijn bovenbuurman Ziggo heeft en maar een hoofdaansluiting betekent dat ik niet nog eens de hoofdaansluiting zou kunnen splitten. (ziggo advies) Nu heb ik even kpn geprobeerd maar hier krijg ik voor een heerlijke 45 euro maar 28mbp/s.

Opgevraagd hoeveel het zou kosten om een hoofdaansluiting aan te leggen, het kastje staat namelijk maar drie huizen verder. Dit kost helaas wel weer tijd en het was niet zeker of dit gratis kon.

Een kabel trekken van de bovenbuurman naar mijn appartement vinden we beide een beetje omslachtig.

Enig advies over wat ik zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Lastige situatie, even wat gedachten:

Volgens de consumentenbond is het aanleggen van een nieuwe kabelaansluiting in elk geval voor eigen rekening: https://www.consumentenbo...r-kabel-of-dsl-wat-nu#no4.

T-Mobile heeft een 4G voor thuis aansluiting (https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis), maar die is ook vrij prijzig voor wat je krijgt (25 MBps, 35 euro per maand als je zelf een 4G router koopt): https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis.

Dan toch over het delen van de Ziggo verbinding met de buurman: hoe loopt de huidige bekabeling precies? Er moet ergens in huis 1 AOP (de wandcontactdoos waarop het signaal binnenkomt) zijn. Zit die ook echt bij je bovenbuurman? Of ergens in een gemeenschappelijke ruimte met daarna een kabel naar je bovenbuurman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een idee om dit met de VvE op te pakken, en voor te stellen voor alle vier de appartementen een abonnement gezamelijk aan te sluiten. Kabeltjes trekken kun je eventueel zelf maar kan je voor die ene keer ook best uitbesteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimatefail
Mijn bovenbuurman heeft een kabel vanaf de stoppenkast naar zijn appartement getrokken.
Ik heb een wandcontactdoos in mijn woonkamer maar deze is van kpn.(telefoon kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:13
Ik neem aan dat de eigenaars van de overige appartementen hetzelfde probleem zullen hebben. Neem een zakelijke aansluiting bij Ziggo met 5 bruikbare IPv4-adressen, iedereen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo modem terug naar de stoppenkast. Van daaruit kabeltje naar jouw appartement en naar dat van de buurman. Wifi op modem uitschakelen. Ziggo wifiboosters (==APs, maar andere APs mogen natuurlijk ook) in de appartementen. Met een kortere coaxkabel levert dat mischien nog wel betere ziggosnelheden op ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimatefail
Niemand behalve ik heb een probleem in het huis. bovenbuurman heeft heel vrolijk ziggo en de andere twee nemen genoeg met kpn. @hcQd

Dan moet ik mijn bovenbuurman overhalen om heel zijn bekabeling weg te halen en opnieuw te leggen, misschien lukt dat maar ik gok dat hij hier niet heeel blij van wordt. Ook kost het rond de 120 euro voor de wifiboosters. Zal het zeker wel eens voorleggen. edit- ik zie net dat je per ziggo klant maar een wifibooster kan kopen -edit 2 oke wifiboosters gevonden...

bovenbuurman had ook eens een aanvraag gedaan voor meerdere hoofdaansluitingen, dit zou op 250euro terecht komen 2 jaar geleden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultimatefail op 14-01-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is dit koop of huur? Klinkt in ieder geval alsof degene die het pand destijds splitste een en ander nagelaten heeft als het op infra aankomt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimatefail
Huur, tijdens het tekenen van de huurovereenkomst werd er nog even bij verteld dat internet door de inwoners zelf geregeld moest worden. Maarja, probleem maakt me niet echt uit. Zoek gewoon een gepaste oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:00
Ultimatefail schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:54:
Mijn bovenbuurman heeft een kabel vanaf de stoppenkast naar zijn appartement getrokken.
Ik heb een wandcontactdoos in mijn woonkamer maar deze is van kpn.(telefoon kabel)
Dus wie het eerst komt, het eerst maalt? Dit klinkt alsof er eerst afspraken moeten komen.
Ultimatefail schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:36:
Huur, tijdens het tekenen van de huurovereenkomst werd er nog even bij verteld dat internet door de inwoners zelf geregeld moest worden. Maarja, probleem maakt me niet echt uit. Zoek gewoon een gepaste oplossing
Bij de huurbaas aangeven dan dat de enige in het pand aansluiting door 1 persoon bezet wordt gehouden.

[ Voor 36% gewijzigd door pennywiser op 14-01-2019 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ultimatefail schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:36:
Abonnement moet je zelf regelen, aanwezigheid van infra is verantwoordelijkheid verhuurder.

Hebben jullie elk een eigen huisnummer? Zo ja dan hoort er dus ook een eigen aansluiting op nutsvoorzieningen te zijn. Zo nee, dan moet je het samen doen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1