Toon posts:

Co lo applicatie server veilig/efficient backuppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het volgende zou ik graag wat advies willen,

Wij hebben als bedijf een server draaien bij Euronet, dit is een asp/MSsql server. Op deze server draait onze bedrijfsapplicatie.

Nu is het van de week gebeurt dat hij vastliep, en dat ze hem bij Euronet ff een duwtje moesten geven. Op zich geen probleem, alleen duurde het een 3 dagen + een weekend.
Dat is precies 2,5 dag en een weekend te lang voor ons! /no flame intended to Euronet,
nette mensen, geen wachttijden a.d tel. etc...
Maar ik zou dat resetten dus eigenlijk zelf op afstand willen doen, kan dit? zijn er mogelijkheden voor? het is een win2k machine, met acpi oid zou het toch mogelijk moeten zijn, of een soort insteekkaartje??
Graag jullie advies!
Nog een ander klein vraagje: wat is een veilige en efficiente manier om een colo server te backuppen, dwz bij een crash moet hij asap weer up zijn, met 1 druk op de knop zeg maar.
Ik zie jullie advies met plezier tegemoet!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 22:02
ik dacht dat je met win2k ook een terminal client kon draaien en dat je zo de server zou runnen rebooten, maarja dan moet je wel in nt zitten, oftewel dat moet ie niet vastgelopen zijn... |:(
Erm geen id, sorry...

- Ruud

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik weet natuurlijk niet wat het probleem in jouw geval was maar waarschijnlijk kun je dat met een remote powerswitch doen.

Eén van mijn servers hangt er ook aan.
Ik heb één keer meegemaakt dat hij na een patch niet goed opkwam.
Via telnet kon ik inloggen op de powerswitch en de stroom er vijf seconden afhalen.
Als je je BIOS goed instelt boot hij daarna automatisch weer op.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:26

GaMeOvEr

Is een hork.

Moveuh !

Move -> HA -> HWSH

Aannames zijn fataal.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:33
met een RemotePower switch kun je op afstand de stroom van de server afgooien.. (via telnet naar die switch)

verder zou je kunnen overwegen om in die server 2 hardeschijven in raid te mirroren.. dan kan er 1 schijf uitklappen en blijft die andere doordraaien.. ook kun je gewoon een tapestreamer gebruiken als backupmedium, maar dan moet je je hostingprovider wel vragen om te tapes te wisselen.. en dat kost geld. ook kun je de belangrijkste bestanden zippen en downloaden naar je eigen computer..

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie advies!
Ik was even weg dus kon niet eerder reageren.

Ik denk dat ik hetgeen jullie melden ook ongeveer mijn idee was wat betreft de backup strategie, ik heb een snelle adsl verbinding waardoor ik dus de belangrijkste gegevens naar mijn pc kan halen en een raid oplossing, zal hier dan om raid 1 gaan waarschijnlijk das toch mirroring??, om de continuiteit te bewaken.

Hmm, ik ben er net achter gekomen dat het een dell 1U poweredge server is met scsi, hot swappable voor 3 drives. maar dit is dus geen raid controller volgens mij, kan ik dit niet onder win2k laten verzorgen? heb ik ooit iets over gelezen dat dat mogelijk was...

wat kost zo'n powerswitch ongeveer?? pure interesse :)

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 22:20 schreef Rismo het volgende:
wat kost zo'n powerswitch ongeveer?? pure interesse :)
je moet vragen of ze je bij euronet zelf niet op zo'n apc masterswitch willen aansluiten. zal wel wat extra kosten tough. beetje onzin om zo'n hele switch voorjezelf te kopen en daar ook nog eens te hosten. gaat weer een hoop geld kosten.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01
Op maandag 23 juli 2001 12:53 schreef FragDaddy het volgende:
met een RemotePower switch kun je op afstand de stroom van de server afgooien.. (via telnet naar die switch)
Waarom telnet gebruiken als er een mooie web interface bij zit :)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:33
Op dinsdag 24 juli 2001 17:31 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Waarom telnet gebruiken als er een mooie web interface bij zit :)
ehm tjah. omdat ik nogal telnet freak ben :?
web-interface is voor kleuters man :P ;)

maar nu ff serieus
maar dit is dus geen raid controller volgens mij, kan ik dit niet onder win2k laten verzorgen?
jah win2k kan softwarematig een mirroring raid opzetten, dit kost je echter wel wat snelheid natuurlijk. verder kan ik je in dat geval aan te raden om vooraf ff te testen wat er gebeurd met win2k als je er 1 schijf uit trekt, aangezien ik het bij dit soort dingen in winNT en 2k al vaak zat heb zien gebeuren dat het OS / de kernel compleet over zijn nek gaat :P

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1