Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe geheugenbalkjes upgrade-pc loopt vast op fabriekslogo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GuessWh0oo
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16-01 10:22
Beste Tweakers,

Ik heb van een mede Tweaker 2x4gb Samsung geheugen overgenomen om de 2x2gb balkjes up te graden van mijn schoonvader zijn computer.

Helaas bij het plaatsen en opstarten van het systeem loopt de computer vrijwel direct vast op het Medion start scherm.

Het gaat om een moederbord welk max. 8gb zou moeten ondersteunen.
Er zit nu in: 2x2gb Samsung M378B5773CH0-CH9 DDR3 10600 geheugen
Gekocht: 2x4gb Samsung M378B5173QH0-CK0 DDR3 12800 geheugen

Ik weet dat het originele geheugen 1333Mhz is en het nieuwe 1600Mhz, maar dan zou de 1600Mhz op 1333Mhz moeten werken.. Heb wel wat verstand van computers, maar niet zoveel dat ik nu weet wat hier fout gaat.

Ik heb de geheugenbalkjes afzonderlijk van elkaar geprobeerd, op de verschillende slots(2), echter loopt hij direct vast op het bovengenoemde scherm.

Ook heb ik het één en ander proberen te Googlen, echter kom ik niet verder dan gissen wat het probleem zou zijn.
Moet ik wat aanpassen ergens? Gaat dit geheugen sowieso niet werken?

Graag hoor ik van jullie

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:25
RAM niet compatible, koop ander geheugen.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:55
Pentium G6960 is een cpu, geen moederbord. Welk merk en type moederbord gaat het om?

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:16

E65

Aka Thunderstorm65

Om wat voor systeem gaat het hier? Een Pentium moederbord zegt mij helemaal niets. Is er voor het moederbord een bios / uefi update?

Doet graag mooie dingen met geluid

• GuessWh0oo
Bedankt voor de reacties. Excuses. Verkeerd gekeken. Ben op dit moment niet bij de computer om te kijken welk moederbord het is. Zal morgen direct alle info even noteren.

• larsje
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Wat soms ook kan werken is de timings van de ram stickjes in de bios in te stellen op handmatige waardes. auto detect is soms niet de beste om met niet compatible ram op te starten.

ik hoop dat het helpt

• GuessWh0oo
Een Medion/MSI MS 7708 V 1.2 is het moederbord.

Motherboard
Manufacturer: MEDIONPC
Model: MS-7708
Version: 1.2
Chipset Vendor: Intel
Chipset Model: DMI Host Bridge
Chipset Revision: 11
Southbridge Vendor: Intel
Southbridge Model: P55
Southbridge Revision: 06
System Temperature: 35 °C
BIOS
Brand: American Megatrends Inc.
Version: A7708MLN.105
Date: 09/21/2010

GuessWh0oo wijzigde deze reactie 14-01-2019 14:26 (72%)

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:16

E65

Aka Thunderstorm65

Kom je met het nieuwe ram wel in het bios?
Kan zijn dat achter het mooie medion schermpje een melding staat in de trant van:
Hardware configuration changed press F1 to enter setup...
Pc'tje vraagt dan of je wil bevestigen dat er ander ram is geplaatst.
Verder kun je ook nog een clear cmos proberen.

Doet graag mooie dingen met geluid

• GuessWh0oo
Bedankt weer voor de snelle reacties.
Naar mijn idee niet, blijft echt vastzitten op het scherm waar hij aangeeft om de bootmodus te wijzigen door F8 te drukken(waar hij ook niet op reageert). Ga morgen eerst nog eens kijken of hij wel reageert op de knoppen om in de bios te komen. En anders na installeren van de nieuwe ram even de batterij eruit. Laat morgenavond na werk weten wat daar de uitslag van is.

• GuessWh0oo
Helaas. Loopt geheel vast op het Medion scherm.
Batterij eruit gehad om de CMOS te clearen, doet helaas ook niets..
Volgens de Memory scan van Crucial geven zij aan dat ik er 2x4GB DDR3-1600 UDIMM PC3-12800 in kan stoppen.

Nog andere tips? En/of waarom de nieuwe RAM niet werkt.

GuessWh0oo wijzigde deze reactie 15-01-2019 11:21 (44%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True