Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karschoo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 17:04
Hi,

Ik heb vandaag een nieuwe build in elkaar gezet. Na het installeren van windows, zijn de updates gestart. Echter is de pc er al bijna 5 uur mee bezig en nog niet klaar. De oude versie van windows zorgt er voor dat ik niet alle drivers heb kunnen installeren van het moederbord en de videokaart. Wat me opvalt is dat niks van de hardware volledig wordt gebruikt tijdens deze updates. Wat ook opmerkelijk is is dat mijn Crucial MX500 1TB SSD (op SATA 6) niet de verwachte snelheid haalt.

Mijn vraag:
  1. Hebben jullie suggesties waarom de snelheden niet worden gehaald die je zou verwachten?
  2. Heeft iemand wellicht een verklaring waarom niks van de hardware volledig wordt belast tijdens de update?
Hardware:
Gigabyte Aorus pro wifi z390 mini itx.
2080Ti Duke
I9-9900k
MX500 1 TB
G.skill 3000mhz 2x 16gb

Beste antwoord (via karschoo op 13-01-2019 21:05)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:32

HugoBoss1985

Xenotech

Beginnen met een schone installatie van Windows 10.
Je kan een Windows 10 image/installatie bestand downloaden bij Microsoft als je geen disk hebt.
Je netwerk kabel nog even uit het systeem laten tijdens de installatie.
Van te voren je moederbord en videokaart drivers downloaden (en wat je nog meer nodig hebt aan drivers) en op een usb stick o.i.d. zetten.
En dan eerst je schone Windows 10 installatie erop zetten, dan drivers allemaal installeren, netwerkkabel erin en dan pas het systeem laten updaten.

[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-01-2019 21:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:46
1. De updates moeten ook worden gedownload.
2. Updates zijn een achtergrondproces. Het is niet de bedoeling dat dit alle resources inneemt.
Wat ook opmerkelijk is is dat mijn Crucial MX500 1TB SSD (op SATA 6) niet de verwachte snelheid haalt.
Wat verwacht je, en wat heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verbaasd me ook niks met Windows 98SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welke snelheid haalt hij dan wel? En wat meet je precies :?
Welke snelheid had je verwacht (in welke specifieke situatie)?

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 13-01-2019 20:53 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karschoo
Sorry vergeten. Momenteel krijg ik rond de 16mb/sed schrijfsnelheden. Waar dit voor een SSD me erg laag lijkt. Tijdens de installatie is de hoogst gehaalde snelheid 60mb/sec.

Ik heb windows 10 versie 1607

Mijn CPU belasting komt nooit boven de 20 procent uit en het netwerk wordt niet gebruikt.

Ik zou verwachten omdat de computer nog een hoop capaciteit over heeft, Windows Update de beschikbare capaciteit zou gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Je kan een Windows 10 image/installatie bestand downloaden bij Microsoft als je geen disk hebt.
Van te voren je moederbord en videokaart drivers downloaden (en wat je nog meer nodig hebt aan drivers) en op een usb stick o.i.d. zetten.
En dan eerst je schone Windows 10 installatie erop zetten, dan drivers allemaal installeren, netwerkkabel erin en dan pas het systeem laten updaten.

[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-01-2019 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karschoo
HugoBoss1985 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:59:
En dan eerst je schone Windows 10 installatie erop zetten, dan drivers allemaal installeren en dan pas het systeem laten updaten.
Ik ga het opnieuw proberen. De versie van windows op mijn stickje is ook gewoon 2 jaar oud... Dusdanig oud dat ik mijn drivers niet op de versie van windows 10 kan installeren. Hopelijk is dat dan niet het geval met een nieuwe download. Bedankt in iedergeval allemaal voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@karschoo En probeer daarna dan ook degelijk te meten met een tool die daarvoor is bedoeld. Zie ter inspiratie en vergelijkingsmateriaal Het grote SSD topic ~ Deel 9 :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:05
1607 is te oud. Je moet 1809 installeren en dan zou het moeten werken.

Drivers installeren kan ook achteraf. Windows zal het meeste zelf installeren, dus het is echt onzin om moeilijk te doen en drivers te gaan lopen integreren in je Windows install. Gewoon een kale 1809 ISO downloaden en installeren die handel. Je hebt een supersnelle CP dus het is gebeurd voordat je met je ogen knipppert. Zet wel je SATA poorten op AHCI in je BIOS, als ze dat al niet stonden.

Anders dan dat, is de SSD gewoon defect want 16MB/sec is niet normaal.
Pagina: 1