Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon1932
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-07-2024
Hallo,

Ik heb sinds twee weken een nieuwe auto radio ingebouwd in mijn auto. Het betreft een Pioneer AVH X7100 DAB. Het is een fantastische radio en bijna alles werkt correct.

Nu ben ik bezig om muziek op USB, Cd of DVD te zetten. Ik gebruik hiervoor het mp3 formaat (320 kb/s). Qua muziek gaat alles ook goed, maar de titels van de nummers maar half weergegeven en er wordt geen cover getoond!

Ik heb al contact gehad met Pioneer hierover. Ze vertelden me dat de maximale grootte van de cover 300*300 is.
Ik heb daarna het nog een keer geprobeerd met 250*250 en uiteindelijk met 200*200. Maar helaas, de covers worden niet getoond!

Voor de duidelijkheid: Dit geldt voor USB sticks, CD-R en DVD-R. Ik gebruik Mp3Tag versie 2,73 voor het verkleinen en toevoegen van de covers. En uiteindelijk brandt ik met Ashampoo Version 20! Ik heb ook al Nero geprobeerd, maar de covers blijven ontbreken!

Weet iemand hiervoor een oplossing of heeft iemand hier ervaring in?

Alvast bedankt!!

Groeten

Toon1932

Beste antwoord (via Toon1932 op 14-01-2019 12:12)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 21:31
Firmware update is voor de radio.

Maar ik had het niet goed begrepen. Ik haalde de programma versie en de MP3 tag versie door elkaar.

Je gebruikt het programma MP3Tag versie 3.73.
Dat kan MP3 tags versie 1.1, 2.3 en 2.4 maken. Dus als je die kan kiezen in het programma, dan zou versie 2.3 toch moeten werken met zowel USB als disks.

Je zou ook het programma kunnen updaten. Versie 2.73 is alweer een tijdje verouderd.

[ Voor 11% gewijzigd door JukeboxBill op 13-01-2019 21:11 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Volgens de handleiding

https://catalogs.pioneer-...B_QRB3747_manual/?page=60

gaat de MP3-tag versie tot 2.3 voor disks en 2.4 voor USB.

En anders misschien een firmware update uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon1932
Hallo,

bedankt voor je reactie!

Met de update bedoel je dan voor de radio van pioneer of van mp3tag programma?

Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Firmware update is voor de radio.

Maar ik had het niet goed begrepen. Ik haalde de programma versie en de MP3 tag versie door elkaar.

Je gebruikt het programma MP3Tag versie 3.73.
Dat kan MP3 tags versie 1.1, 2.3 en 2.4 maken. Dus als je die kan kiezen in het programma, dan zou versie 2.3 toch moeten werken met zowel USB als disks.

Je zou ook het programma kunnen updaten. Versie 2.73 is alweer een tijdje verouderd.

[ Voor 11% gewijzigd door JukeboxBill op 13-01-2019 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toon1932
Hallo,

Ondertussen de update gedaan op de radio. Ging perfect en de usb stick gaf al covers!

Super! Morgen brand ik een cd en dvd met een update van mptag!

Heb er wel een goed gevoel bij. Heel erg bedankt voor je tips!

Ik laat morgen wel even horen hoe het gaat met de cd en dvd.

Bedankt!

Groeten Toon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toon1932
Hallo,

De update van de radio is helemaal goed gegaan en op een USB stick, gemaakt met Ashampoo 20, en alle afbeeldingen qua formaat teruggezet naar 200*200; werkt het perfect!

Brand ik een DVD-R met dezelfde parameters van Ashampoo wat ik gebruik voor een stick, heb ik wel de nummers en de map structuur maar de afbeeldingen blijven ontbreken!

Ter info: ik gebruik nu MP3Tag 2.91

Bij Ashampoo staat in de rij van car hifi instrumenten trouwens niet mijn type AVH Z 7100 DAB en heb ik zelf een instelling gemaakt die volgens mij wel klopt! De USB doet het immers perfect!

Heeft iemand misschien een idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt voor evt. advies en tips

Groeten

Toon1932

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zou het kunnen dat de speler ook andere formaten ondersteund? Als je vanaf lossless komt zou je bijvoorbeeld ook Ogg en Opus kunnen proberen. Mijn radio ondersteund het ook niet officieel (Peugeot 208) maar Ogg speelt wel toen ik het probeerde.

Ik ben er echter achter gekomen dat ik zelf nummers kiezen te omslachtig vind en gebruik tegenwoordig gewoon weer de FM radio en incidenteel bluetooth en dan via de telefoon. Is wat omslachtig maar voor langere ritten ideaal (digitale radio, heb geen DAB ontvanger). Voor woon werk is het teveel gedoe, ook al is het eigenlijk maar een paar klikken.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 16-01-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon1932
Hoi,

Nou het probleem zit niet in het feit dat de radio de muziek niet afspeelt. Dat gaat perfect! Maar de cover van het nummer dat speelt laat het beeldscherm niet zien terwijl dit bij een USB stick wel perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Misschien heb je hier nog wat aan:

http://tips4pc.com/comput...t-show-your-album-art.htm

En anders, denk ik, dat je moet wachten op de volgende firmware update. Uiteindelijk werkte het vanaf USB ook pas na een update.
En als je pech hebt, dan komt het nooit goed, want er zijn nog maar weinig mensen die een schijfje gebruiken om muziek in de auto af te spelen, dus ook nauwelijks klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon1932
Dank je wel!

Ik lees het morgen eens door en ik begin zelf ook te denken om het maar via sticks te doen!

Voor de zekerheid al twee aangeschaft van 64 Gb. Daar gaat ook een massa muziek op!

Ik heb de vraag ook al bij pioneer neergelegd, maar ddar is al een week radiostilte!

In ieder geval bedankt voor het meedenken en je advies!

Groeten

Toon1932
Pagina: 1