Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 11:24
Mijn vraag
Ik heb een iPhone 6s, had in november veel problemen met 4g, vooral ook op het treintraject Utrecht CS - Amstel. Postte hier over in het tele2 subforum: monsieurpinot in "[Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie"
ondertussen een iPhone X gekocht en over op het t-mobile netwerk. Wilde de iPhone 6s weggeven (dus nog netjes in dec batterij voor €29,- laten vervangen _/-\o_ ). Ik twijfelde al eerder of de problemen niet gewoon met de 4G chip te maken kunnen hebben. Ben daarbij benieuwd naar antwoorden op de volgende vragen:
1. kan het zijn dat de snelheid van de 4G modem van de 6s een stuk lager ligt dan die van de X (zie resultaten hieronder. Ik vind het wel een erg groot verschil..
2. Als wifi wel goed werkt op beide toestellen, kan ik waarschijnlijk concluderen dat het niet aan de antenne (of verbinding met - ) ligt
3. zijn er naast speedtest vergelijking nog andere methodes om je 4g modem te testen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 6s 16GB, iOS 12.1.2
iPhone X 64GB iOS 12.1.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb in ieder geval een test (in huis) op mijn huidige t-mobile 4G netwerk gedaan.
iPhone 6s: ± 10Mbps down / 3Mbps up
iPhone X: ± 97Mbps down / 66Mps up
Ook beide telefoons op wifi getest, maar daar zit geen schrikbarend verschil in (lijkt me dus niet dat er iets met de antenne aan de hand is)

[ Voor 3% gewijzigd door monsieurpinot op 13-01-2019 17:21 ]

Beste antwoord (via monsieurpinot op 12-02-2019 18:08)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
monsieurpinot schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:15:
2. Als wifi wel goed werkt op beide toestellen, kan ik waarschijnlijk concluderen dat het niet aan de antenne (of verbinding met - ) ligt
Daar worden, AFAIK, twee verschillende antenne's voor gebruikt dus die conclusie klopt niet IMHO.
monsieurpinot schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:25:
[...]
Op mijn balkon sta ik op letterlijk 5 meter van een 4g mast
If anything dan is dat waarschijnlijk alleen maar nadelig ipv voordelig. Zó dicht bij een zendmast is niet automatisch beter.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 13-01-2019 19:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51
Ik heb geen iPhone 6s meer, maar ik weet wel dat het toestel hogere snelheden zou moeten kunnen behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
NotSoSteady schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:21:
Ik heb geen iPhone 6s meer, maar ik weet wel dat het toestel hogere snelheden zou moeten kunnen behalen.
lijkt me ook een erg groot verschil inderdaad,
(deze meting is trouwens na een factory reset van de 6s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
monsieurpinot schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:23:
[...]

lijkt me ook een erg groot verschi inderdaad,
(deze meting is trouwens na een factory reset van de 6s)
Heb je de test ook buiten uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
NotSoSteady schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:24:
[...]

Heb je de test ook buiten uitgevoerd?
Nee, dat is wel een goeie, ga ik in ieder geval ook even doen nu!

Edit, gedaan:

Op mijn balkon sta ik op letterlijk 5 meter van een 4g mast van t-mobile (staat op het huis van de buren :-))

iPhone 6s: 36,8 down / 39,1 up
iPhone X: 57,3 / 54,3

toch wel een verschil maar weer een stuk kleiner. Dat zou misschien weer te maken kunnen hebben met de antenne van de 6s vs de X

zou 'm t liefst gewoon geven en zeggen: probeer 't maar even, maar is icm een switch van android naar iPhone irritant (m.b.t. whatsapp overzetten en evt weer terug)

[ Voor 51% gewijzigd door monsieurpinot op 13-01-2019 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

Nee, dat is wel een goeie, ga ik in ieder geval ook even doen nu!

Edit, gedaan:

Op mijn balkon sta ik op letterlijk 5 meter van een 4g mast van t-mobile (staat op het huis van de buren :-))

iPhone 6s: 36,8 down / 39,1 up
iPhone X: 57,3 / 54,3

toch wel een verschil maar weer een stuk kleiner. Dat zou misschien weer te maken kunnen hebben met de antenne van de 6s vs de X

zou 'm t liefst gewoon geven en zeggen: probeer 't maar even, maar is icm een switch van android naar iPhone irritant (m.b.t. whatsapp overzetten en evt weer terug)
Ik denk ook niet dat er wat mis is met je iPhone 6s, gewoon een wat ouder toestel met een minder geavanceerd modem en antennesysteem.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
monsieurpinot schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:15:
Daar worden, AFAIK, twee verschillende antenne's voor gebruikt dus die conclusie klopt niet IMHO.
[...]
Op mijn balkon sta ik op letterlijk 5 meter van een 4g mast
If anything dan is dat waarschijnlijk alleen maar nadelig ipv voordelig. Zó dicht bij een zendmast is niet automatisch beter.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 13-01-2019 19:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
RobIII schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:53:
[...]

[...]

ah goeie, van die 2 antennes, dan zou het eventueel nog kunnen dat alleen de antenne van de 4G niet goed werkt. (maar sta met beide telefoons op 5 meter van de mast, dus dat zou niet moeten uitmaken lijkt me?)

ga inderdaad eerst van de week maar een tijdje weer met die phone rondlopen met 4g van t-mobile, misschien te snel nu om te concluderen dat ie stuk is.
thanks voor de feedback!

[ Voor 6% gewijzigd door monsieurpinot op 13-01-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:39
Hier op kpn netwerk 4G met een iPhone 6s
98 mbit up / 19mbit down

Overigens met kpn ook altijd gedoe op Utrecht - Amstel. Mijn werktoestel op T-mobile (iPhone SE) 4G doet het stukken beter.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
caspervc schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:17:
Hier op kpn netwerk 4G met een iPhone 6s
98 mbit up / 19mbit down

Overigens met kpn ook altijd gedoe op Utrecht - Amstel. Mijn werktoestel op T-mobile (iPhone SE) 4G doet het stukken beter.
ahja, Zoals ik ook in het tele2 topic postte was het echt de afgelopen tijd (dus in nov) bizar stuk slechter geworden. (bij bijlmer arena bijv. helemaal geen 3g of 4g bereik). Vandaar dat ik nu ineens ook begon te twijfelen aan het toestel zelf.
Pagina: 1