Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 12:01

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
Iemand hier ervaring met de slimme verlichting welke bij de Kwantum wordt verkocht? Ik zag het vanmiddag toevallig liggen en de prijs is nu wel erg aantrekkelijk 57,-- voor twee lampen en een 'hub' met app.
https://www.kwantum.nl/verlichting/lampen/slimme-verlichting

Volgens de minimaal beschreven specs werkt het samen met Amazon Alexa. Zou het dan ook betekenen dat het met Google Home samenwerkt en eventueel met Philips of Ikea apparatuur?
Op het internet kan ik er niet veel over vinden ook niet of het een gerebrand merk is.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat het standaard white-label/OEM-hardware is ('gerebrand', zoals jij dat noemt) kun je 99% zeker van zijn ;) Ik zou me bij dit soort apparatuur vooral goed in de privacy policy en de beveiliging verdiepen omdat dit meestal slecht ondersteund wordt qua updates en je gegevens mogelijk bij onbekende partijen terecht komt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MrWimpy
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-02-2022
Op het plaatje staat iets met Smartwares , das https://www.smartwares.eu/nl-nl/ .. klikaanklikuit / homewizard.

• T-8one

T-8one

Topicstarter
Hahh, top.
Daar kom ik iets verder mee, maar ik kan niet zoveel vinden over de functionaliteit van die Link. Zou zoiets ook samen kunnen werken met Hue of Tradfri? Voor 59.- is het een mooi beginnerssetje, zou mooi zijn als dat uitgebreid kan worden met Hue of Tradfri spul.

Er valt niet zo heel veel over smartwares te vinden, of is het zo dat wat voor kaku/homewizzard geld ook voor smartwares van toepassing is?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:23

MsG

Forumzwerver

Als ik zo even een seconde rondgoogle is Smartwares vooral 868 Mhz en hebben ze ook ouder 433 Mhz spul. Ik zie nergens expliciet Zigbee staan, dus een combinatie met Tradfri kan je vergeten.

2 Xiaomi Yeelights is nog weer een stuk goedkoper dan de deal waar jij mee aan komt.

Wat wil je er precies mee kunnen en wat heb je reeds in huis qua 'smart apparatuur'.

Als je huisautomatisering als leuke hobby beschouwd kan je eens kijken naar zelfbouw-controllers als Domoticz of Homeassistant. Dan maakt het een stuk minder uit als je op den duur spul hebt van diverse verschillende fabrikanten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• T-8one

T-8one

Topicstarter
Ik heb nu nog niets, op wat 433 Mhz schakelaars in de stopcontacten na. Ik wil beginnen met de lampen op de overloop/trap te voorzien van slimme verlichting die op een bewegingssensor reageert. Wens is wel dat ik de lampen overdag feller kan laten branden dan s'nachts, daarna wil ik de sfeerverlichting voorzien van slimme lampen en zo door het hele huis uitbreiden. Bediening met een GSM is geen vereiste, dat vind ik niet handig er moet wel een soort van knop/afstandsbediening bij zitten om verschillende sferen van de sfeerverlichting in te kunnen stellen met een druk op de knop.
Domoticz en Homeassistant ben ik indd tegen gekomen.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:01

page404

Website says no

Ik zie dat er ook slimme thermostaatknoppen zijn van dit merk (Smartwares, zie bv https://www.bol.com/nl/p/...CJExZB1w.1.2.ProductTitle ). Kosten minder dan de helft dan van andere merken. Iemand al ervaring met dit spul?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Ik zou toch liever voor een start setje van Philips of Ikea gaan.
Iets duurder, maar naar mijn idee meer zekerheid van uitbreiding, support en veiligheid.
Philips vanaf een euro of 85 voor een start setje met bridge, afstandsbediening en 3 lampen
Ikea vanaf een euro of 65/70 (afhankelijk van wat je neemt) voor een bridge, dimmer en 1 lamp.

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
page404 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:04:
Ik zie dat er ook slimme thermostaatknoppen zijn van dit merk (Smartwares, zie bv https://www.bol.com/nl/p/...CJExZB1w.1.2.ProductTitle ). Kosten minder dan de helft dan van andere merken. Iemand al ervaring met dit spul?
Volgens mij niet veel meer dan een simpele digitale thermostaatknop met een afstandsbediening voor het aanpassen van de setpoint. Niet zo slim als een thermostaatknop die je ook daadwerkelijk kan verbinden met een domoticasysteem etc. Bediening gaat, zoals meer van Smartwares gewoon via 433,92 MHz.

Zeker geen vervanging voor een EvoHome syteem of iets dergelijks.
Pagina: 1