PC gecrashed. Wat is het probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulk Nova
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09-2024
Dames en heren,

Mijn vraag
Mijn pc is zojuist voor de tweede keer uit zichzelf uitgegaan. Bij het aanzetten van de pc merk ik op dat mijn toetsenbord en muis geen stroom krijgen. Mijn scherm blijft ook zwart. Daarnaast zie ik dat er geen lampje brand bij de ingang van de ethernetkabel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToxNjE0MjY7aToxO30=

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit probleem had ik vorige week ook al en mijn broertje heeft er toen een ander moederboard in gedaan, waarna de pc weer naar behoren werkte. Naar aanleiding van deze constatering heb ik mijn moederboard retour gestuurd naar de leverancier in de hoop een nieuwe te ontvangen. Na een week kreeg ik hetzelfde moederboard terug met de opmerking dat er niks mis is met het moederboard. Ik heb daarna de pc weer in elkaar gezet en hij heeft één volle dag gewerkt, waarna ik bovenstaand probleem vandaag weer kreeg.

Om te voorkomen dat ik zometeen weer het verkeerde onderdeel naar de leverancier verstuur, wil ik graag weten hoe jullie hierover denken? Wie kan mij vertellen wat voor probleem ik met mijn pc heb? Reacties worden zeer gewaardeerd!

Groetjes,

Vincenth

UPDATE:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zojuist met mijn broertje een aantal tests gedaan met de pc:

- de monitor direct op het moederboard aangesloten en de videokaart verwijderd;
- een andere RAM-module erin gezet;
- een dimms omgewisseld;
- bios reset gedaan en
- een andere voeding.

Wederom helemaal niets..

Mijn broertje heeft idee dat het toch echt aan het moederboard ligt. Iemand nog andere ideeën na deze tests?

[ Voor 14% gewijzigd door Hulk Nova op 13-01-2019 16:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:31
Spontane uitval kan meerdere oorzaken hebben. Defecte voeding, defect moederbord, kortsluiting in één van de onderdelen. Beste is om alles buiten de behuizing te testen om kortsluiting door de behuizing uit te sluiten. Andere voeding proberen, zonder videokaart etc.
Kijk ook de temperaturen van cpu en gpu na, idle en load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moet je niet iets doen met wel/niet automatische snelheden van geheugen en CPU?

Je RAM is langzamer dan wat de CPU wil maae ongetwijfeld had je broertje dar met het andere moederbord wel goed ingesteld?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Onderdelen gaan uitwisselen. Voeding zou ik als eerste doen, wel hardware lenen, anders heb je dadelijk veel dubbele hardware.

Zoveel mogelijk hardware ontkoppelen/verwijderen, en kijk of de pc dan nog werkt.

Dan buiten de kast, op een stuk karton opbouwen, zodat kort sluiting naar de kast uitgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulk Nova
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zojuist met mijn broertje een aantal tests gedaan met de pc:

- een dimms omgewisseld;
- bios reset gedaan en
- een andere voeding.

Wederom helemaal niets..

Mijn broertje heeft idee dat het toch echt aan het moederboard ligt. Iemand nog andere ideeën na deze tests?

[ Voor 3% gewijzigd door Hulk Nova op 13-01-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Hulk Nova schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:51:
- een dimms omgewisseld;
- bios reset gedaan en
- een andere voeding.
Dat alles met het moederbord buiten de behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulk Nova
Uszka schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:11:
[...]

Dat alles met het moederbord buiten de behuizing?
Hallo Uszka,

Zojuist ook nog getest met het moederbord los van de behuizing. De ethernetkabel, muis en het toetsenbord lichten allemaal niet op. Dus ik denk ook niet dat kortsluiting de oorzaak is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Ziet eruit als een kapot loederbord.
Pagina: 1