Toon posts:

Retourneren na reparatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Vinny19
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-04-2022
Mijn vraag heeft wat achtergrond informatie nodig

Tijdens de zomer van 2018 heb ik een laptop gekocht voor schoolgebruik en gamegebruik. Ik was hier erg blij mee tot recentelijk de ventilator zich ging gedragen als een F16. Oftewijl hij maakte veel lawaai. Hiermee ben ik naar de mediamarkt gegaan voor reparatie. Echter is het nu al 2.5 week sins ik hem heb afgeleverd en nu 2 weken dat ik er niks van gehoort heb of die al gerepareerd is of niet.

Wat ik al gevonden heb is dat je mediamarkt de tijd moet geven, 15 werkdagen, om het te repareren. Dan krijg je ( zoals ik het lees) je geld terug.

Hebben mensen hiermee ervaring dat dit kleinigheidje zolang duurt bij mediamarkt? En is de kans dat ik mijn laptop terug krijg zonder dat ie gemaakt is en mijn geld daarvoor terug. Dit omdat er natuurlijk gegevens van mij opstaan en voor mijn school. ( ik heb een back-up gemaakt daar niet van maar toch)

Ik hoop graag dat jullie mij kunnen helpen of advies kunnen geven hoe te handelen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat ik al gevonden heb is dat je mediamarkt de tijd moet geven, 15 werkdagen, om het te repareren. Dan krijg je ( zoals ik het lees) je geld terug.
Onzin.

Je hebt recht op reparatie, niet op je geld terug. Pas wanneer een product meerdere keren defect gaat komt geld terug als optie erbij, niet bij 1x of 2x een probleem.

Je zal even moeten wachten tot de reparatie klaar is en dat kan ergens tussen de 2 en 4 weken zijn normaal gesproken.

• Vinny19
Oke maar wat nou als ze zonder te communiceren de 15 werkdagen overgaan en mij niet berichten wat er aan de hand is. Daar over zijn ze namelijk er vaag. Heeft u ervaring hiermee? Zo ja hoelang heeft u moeten wachten en heeft mediamarkt u hier over bericht ?

Edit: Het personeel heeft mij verteld dat dit in de garantie van mijn laptop viel dus ik niks hoefte te betalen
PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Onzin.

Je hebt recht op reparatie, niet op je geld terug. Pas wanneer een product meerdere keren defect gaat komt geld terug als optie erbij, niet bij 1x of 2x een probleem.

Je zal even moeten wachten tot de reparatie klaar is en dat kan ergens tussen de 2 en 4 weken zijn normaal gesproken.

[Voor 7% gewijzigd door Vinny19 op 13-01-2019 15:45]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Vinny19 Heb je überhaupt al gebeld, of ben je langsgegaan bij MM ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Vinny19 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:45:
Oke maar wat nou als ze zonder te communiceren de 15 werkdagen overgaan en mij niet berichten wat er aan de hand is. Daar over zijn ze namelijk er vaag. Heeft u ervaring hiermee? Zo ja hoelang heeft u moeten wachten en heeft mediamarkt u hier over bericht ?

Edit: Het personeel heeft mij verteld dat dit in de garantie van mijn laptop viel dus ik niks hoefte te betalen

[...]
Je kan ook gewoon zelf contact opnemen, je hoeft die 15 dagen niet af te wachten.

Tuurlijk moeten ze dit in een schappelijke tijd afhandelen, maar goed, 2 weken voor een reperatie...betwijfel of dat al ver over de grens zit. Daarnaast is er nog een optie als ze het niet kunnen of willen repareren, maar dat lijkt hier niet het geval.

Gewoon eerst eens contact opnemen (edit: en dan niet alleen via Twitter, handig om een zaak aandacht te geven - maar niet om een goed antwoord te krijgen over specifiek jouw case).

[Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 13-01-2019 15:51]

• Vinny19
Dat wou ik deze week gaan doen. Echter heb ik hun klantenservice via twitter bereikt en hun zeiden dat ze zelf ook niks meer wisten dan dat ik wist en dat ik de 15 werkdagen moest wachten
Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:47:
@Vinny19 Heb je überhaupt al gebeld, of ben je langsgegaan bij MM ?

• Vinny19
Nou ze hebben het opgestuurd naar een externe geautoriseerde servicecentrum zoals het zelf noemen. Omdat , denk ik, niet de licentie hebben om het te maken. Dat staat te minste weer op hun site maar via de chat is mediamarkt erg vaag dus ik ga hun maar morgen eens bellen
eric.1 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:48:
[...]

Je kan ook gewoon zelf contact opnemen, je hoeft die 15 dagen niet af te wachten.

Tuurlijk moeten ze dit in een schappelijke tijd afhandelen, maar goed, 2 weken voor een reperatie...betwijfel of dat al ver over de grens zit. Daarnaast is er nog een optie als ze het niet kunnen of willen repareren, maar dat lijkt hier niet het geval.

Gewoon eerst eens contact opnemen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vinny19 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:49:
Dat wou ik deze week gaan doen. Echter heb ik hun klantenservice via twitter bereikt en hun zeiden dat ze zelf ook niks meer wisten dan dat ik wist en dat ik de 15 werkdagen moest wachten

[...]
oa MM wil de consument doen geloven dat hun het via fabrikant moeten spelen, en dat hun goed hun best doen voor de consument. Dit is niet waar ! verkopende is verantwoordelijk voor reparatie, en dient dat zonder teveel overlast voor de consument te verhelpen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PilatuS
  • Niet online
Zulke dingen kosten gewoon even tijd. Jij brengt de laptop naar hun toe en dan wordt ie verzonden. Dan komt ie daar op de stapel te liggen tot ie aan de beurt is. Dan moet ie weer terug naar de MM. 3 weken is gewoon vrij standaard. Wacht even die tijd af en bel er dan even achteraan.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:27
PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:53:
Zulke dingen kosten gewoon even tijd. Jij brengt de laptop naar hun toe en dan wordt ie verzonden. Dan komt ie daar op de stapel te liggen tot ie aan de beurt is. Dan moet ie weer terug naar de MM. 3 weken is gewoon vrij standaard. Wacht even die tijd af en bel er dan even achteraan.
Nee de huidige manier van werken kost tijd. Omdat hij 9/10 keer "gratis" is. Als ik morgen mijn laptop naar de lokale pc boer breng en vraag of hij kan kijken wat er mis is met de fan. Heb ik diezelfde dag nog een schoongemaakte laptop met nieuwe koelpasta en eventueel een nieuwe fan.

Als je zelf betaalt kan het ineens mega snel. Maar om garantie dingen kan het ineens niet? Komop zij zijn verantwordelijk. En zij er voor kiezen om hem naar china te sturen en daar 30 dagen over doet is dat verantwordling van de ondernemer. En niet de consument. Die had in beginsel een conform product moeten leveren.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• PilatuS
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:26:
[...]

Nee de huidige manier van werken kost tijd. Omdat hij 9/10 keer "gratis" is. Als ik morgen mijn laptop naar de lokale pc boer breng en vraag of hij kan kijken wat er mis is met de fan. Heb ik diezelfde dag nog een schoongemaakte laptop met nieuwe koelpasta en eventueel een nieuwe fan.

Als je zelf betaalt kan het ineens mega snel. Maar om garantie dingen kan het ineens niet? Komop zij zijn verantwordelijk. En zij er voor kiezen om hem naar china te sturen en daar 30 dagen over doet is dat verantwordling van de ondernemer. En niet de consument. Die had in beginsel een conform product moeten leveren.
Het grote verschil is dat een HP laptop naar HP gaat of een reparatiecentrum van HP en hetzelfde voor Asus of wat dan ook. Ja, het kan sneller als een zaak zelf aan de slag gaat, maar HP of Asus gaat die fan en kosten niet betalen tenzij ze het zelf doen. Dat kan je dan wel niet leuk vinden, maar dit is hoe het werkt.

Je kan er als consument ook voor kiezen een laptop te kopen met een garantieplan zodat iets binnen 48 uur wordt gemaakt, maar daar wil niemand dan weer voor betalen.

[Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2019 16:29]

• loki504
PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:28:
[...]

Het grote verschil is dat een HP laptop naar HP gaat of een reparatiecentrum van HP en hetzelfde voor Asus of wat dan ook. Ja, het kan sneller als een zaak zelf aan de slag gaat, maar HP of Asus gaat die fan en kosten niet betalen tenzij ze het zelf doen. Dat kan je dan wel niet leuk vinden, maar dit is hoe het werkt.
Nog maals daar kiest de ondernemer zelf voor. Hij is niet verplicht om naar HP/Dell/Asus tegaan. Dat is een keuze die hij maakt. Om kosten te besparen. En nu is 2/3 weken niet extreem lang. Maar dat is wel een risico die hij loopt

• PilatuS
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:31:
[...]

Nog maals daar kiest de ondernemer zelf voor. Hij is niet verplicht om naar HP/Dell/Asus tegaan. Dat is een keuze die hij maakt. Om kosten te besparen. En nu is 2/3 weken niet extreem lang. Maar dat is wel een risico die hij loopt
Tuurlijk kiest ie daar voor, wat zou jij doen als je laptops zou verkopen ? Iedere reparatie uit eigen zak betalen omdat mensen zogenaamd niet zonder kunnen ? Alles moet tegenwoordig zo goedkoop mogelijk vanuit de consument. Dit zorgt er voor dat de marge op een 600 euro laptop best eens 3 of 4 tientjes kan zijn, maar als er iets mis gaat moet de winkel maar even 70 euro aan kosten gaan betalen ? Laat staan dat er een scherm kapot gaat voor 200 euro. Er zou geen laptop meer te koop zijn in NL want er is geen cent mee te verdienen en het kost geld.

Als het allemaal snel moet dan kost dat geld, maar dat willen mensen niet betalen. Het moet snel en goed en goedkoop. Helaas zijn er maar 2 van die dingen mogelijk en niet 3.

[Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2019 16:35]

• loki504
PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:33:
[...]

Tuurlijk kiest ie daar voor, wat zou jij doen als je laptops zou verkopen ? Iedere reparatie uit eigen zak betalen omdat mensen zogenaamd niet zonder kunnen ? Alles moet tegenwoordig zo goedkoop mogelijk vanuit de consument. Dit zorgt er voor dat de marge op een 600 euro laptop best eens 3 of 4 tientjes kan zijn, maar als er iets mis gaat moet de winkel maar even 70 euro aan kosten gaan betalen ? Laat staan dat er een scherm kapot gaat voor 200 euro. Er zou geen laptop meer te koop zijn in NL want er is geen cent mee te verdienen.

Als het allemaal snel moet dan kost dat geld, maar dat willen mensen niet betalen. Het moet snel en goed en goedkoop. Helaas zijn er maar 2 van die dingen mogelijk en niet 3.
Dus weer een keuze van de ondernemer die kiest er voor om ze dan blijkbaar te goedkoop te verkopen. Daar moet je de consument niet mee lastig vallen. Maar altijd maar weer de de ondernemer kan er ook niets aan doen want de fabrikant is zo traag kaart trekken is ook al zovaak gedaan. En als je kjjkt hoelang reparatie bij zowel HP als Asus zelf dan valt het reuze mee. HP was 5 en 6 werkdagen(inc ophalen en bezorgen). En Asus was 8... dat is ook iets wat de ondernemer kan adviseren.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
Het moet snel en goed en goedkoop. Helaas zijn er maar 2 van die dingen mogelijk en niet 3.
Als ik daarvan drie uit drie wil, moet ik het zelf doen, dan kan het. Helaas is dat niet altijd mogelijk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• PilatuS
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Dus weer een keuze van de ondernemer die kiest er voor om ze dan blijkbaar te goedkoop te verkopen. Daar moet je de consument niet mee lastig vallen. Maar altijd maar weer de de ondernemer kan er ook niets aan doen want de fabrikant is zo traag kaart trekken is ook al zovaak gedaan. En als je kjjkt hoelang reparatie bij zowel HP als Asus zelf dan valt het reuze mee. HP was 5 en 6 werkdagen(inc ophalen en bezorgen). En Asus was 8... dat is ook iets wat de ondernemer kan adviseren.
Nee, het is de keuze van de consument die niets wil betalen, al helemaal niet voor service, want dat moet perfect zijn en mag niets kosten.

Wanneer de consument er voor kiest om info te gaan inwinnen bij een bedrijf dat wel goed voor zijn klanten wil zorgen, maar dat bedrijf is daardoor iets duurder, dan gaan ze het allemaal online bestellen voor 10 euro minder. Goede bedrijven die hart voor de klant hebben zijn allemaal weg omdat de consument daarvoor kiest. Dan hou je inderdaad een MM over die als ze ergens 40 cent kunnen besparen dat ook doen, want dat is de enige manier om nog geld te verdienen.

De consument wil alles en dat kan gewoon niet. En niets betalen, want zelfs 5 euro meer voor wat service is te duur, maar als er iets kapot gaat wel eisen dat het allemaal snel en goed gedaan wordt. Je kan het de verkopers wel verwijten, maar de consument bepaald waar ie koopt en waarvoor ie wel of niet wil betalen. Helaas is de conclusie dat alles zo goedkoop mogelijk moet, dus krijg je ook goedkope service.

Ik zou zeggen open die zaak waar jij de kosten betaald voor iedere reparatie. Je zal nooit 1 cent verdienen. Ik snap prima dat het fijn zou zijn als iets simpels geen 4 weken zou moeten duren, maar zo werkt het gewoon niet, niet als de consument daarvoor niets wil betalen en alleen naar de prijs kijkt.

• eric.1
  • Nu online
[...]

Tuurlijk kiest ie daar voor, wat zou jij doen als je laptops zou verkopen ? Iedere reparatie uit eigen zak betalen omdat mensen zogenaamd niet zonder kunnen ?
Anno 2019 waarin alles digitaal gaat? Dan kan je best beargumenteren dat een laptop of überhaupt een computer een cruciaal middel is in ons leven wat niet zomaar drie weken "weg" kan zijn. Dus in dat opzicht voldoen ze dan niet aan het punt "met zo min mogelijk hinder" (of hoe het ook geformuleerd moge zijn).

Ik ben het verder wel met je eens :).

• loki504
PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:46:
[...]

Nee, het is de keuze van de consument die niets wil betalen, al helemaal niet voor service, want dat moet perfect zijn en mag niets kosten.

Wanneer de consument er voor kiest om info te gaan inwinnen bij een bedrijf dat wel goed voor zijn klanten wil zorgen, maar dat bedrijf is daardoor iets duurder, dan gaan ze het allemaal online bestellen voor 10 euro minder. Goede bedrijven die hart voor de klant hebben zijn allemaal weg omdat de consument daarvoor kiest. Dan hou je inderdaad een MM over die als ze ergens 40 cent kunnen besparen dat ook doen, want dat is de enige manier om nog geld te verdienen.

De consument wil alles en dat kan gewoon niet. En niets betalen, want zelfs 5 euro meer voor wat service is te duur, maar als er iets kapot gaat wel eisen dat het allemaal snel en goed gedaan wordt. Je kan het de verkopers wel verwijten, maar de consument bepaald waar ie koopt en waarvoor ie wel of niet wil betalen. Helaas is de conclusie dat alles zo goedkoop mogelijk moet, dus krijg je ook goedkope service.

Ik zou zeggen open die zaak waar jij de kosten betaald voor iedere reparatie. Je zal nooit 1 cent verdienen. Ik snap prima dat het fijn zou zijn als iets simpels geen 4 weken zou moeten duren, maar zo werkt het gewoon niet, niet als de consument daarvoor niets wil betalen en alleen naar de prijs kijkt.
Helaas is prijs niet een indicatie voor betere service. Ook zelf inwinnen is erg lastig. En ka de consument wil zo goedkoop mogelijk. En de ondernemers zijn daar in mee gegaan. En als je vaak genoegt leest dat je product bij de winkel zelf nog 1 week(al niet langer) stof ligt te happen ben je als ondernemer gewoon niet klant vriendelijk bezig. Maar jij en ik staan daar duidelijk anders is.

• PilatuS
  • Niet online
eric.1 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:48:
[...]

Anno 2019 waarin alles digitaal gaat? Dan kan je best beargumenteren dat een laptop of computer een cruciaal middel is in ons leven wat niet zomaar drie weken "weg" kan zijn. Dus in dat opzicht voldoen ze dan niet aan het punt "met zo min mogelijk hinder" (of hoe het ook geformuleerd moge zijn).
Mee eens, maar als het inderdaad zo belangrijk is dan moet je een backup hebben. Of je kiest er voor om voor 48 uurs service te betalen. Je kan niet de goedkoopste laptop kopen bij de goedkoopste winkel en dan verwachten dat je dure en goede service krijgt. Wanneer de consument er voor kiest alles zo goedkoop mogelijk te willen dan kiest de consument voor slechte service.

Vroeger had je winkels waar wel genoeg voor je gedaan kon worden en genoeg producten voor je neus werden getest en je gelijk iets nieuws mee kreeg. Alleen die winkels waren duurder en de consument heeft er voor gekozen daarvoor niet te willen betalen.

Ik snap prima dat het heel erg naar kan zijn om voor school of werk zonder te zitten, maar kies dan voor extra betalen voor goede 48 uurs service. Dat een winkel dit maar uit eigen zak moet gaan betalen om sneller te zijn is complete waanzin.
loki504 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:54:
[...]
ben je als ondernemer gewoon niet klant vriendelijk bezig. Maar jij en ik staan daar duidelijk anders is.
Nee dat is niet klantvriendelijk, maar wel realistisch en het kan ook gewoon niet anders als mensen er niet voor willen betalen.

[Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2019 16:57]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 18:27

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

eric.1 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:48:
[...]

Anno 2019 waarin alles digitaal gaat? Dan kan je best beargumenteren dat een laptop of überhaupt een computer een cruciaal middel is in ons leven wat niet zomaar drie weken "weg" kan zijn. Dus in dat opzicht voldoen ze dan niet aan het punt "met zo min mogelijk hinder" (of hoe het ook geformuleerd moge zijn).

Ik ben het verder wel met je eens :).
En dan ga ik je argument even teniet doen, anno 2019 is er geen enkel huishouden meer waar maar 1 machine beschikbaar is.....en dan nog heb je een mobieltje die het equivalent is van een machine uit 2012 ongeveer dus daar kan je dan prima je ding op doen.

Dus 15 werkdagen zonder laptop zitten en je fortnite verslaving op pauze zetten is vervelend ja, maar niet onoverkoombaar zeker anno 2019 niet.

En de reparatie termijn van 15 werkdagen is vrij standaard bij een hoop winkels/leveranciers/fabrikanten. TS moet namelijk niet de veronderstelling houden dat de MM (met hun zoektocht naar de WOW) zelf aan die laptop is gaan sleutelen hoor. Dat ding is op een plank gekomen, RMA aangemeld bij de fabrikant en 2 dagen later die kant opgegaan dan gaat de looptijd in en komt hij meestal op tijd retour bij de MM)

Bij HP mag je tegenwoordig in je handjes knijpen dat je met 6 weken weer wat terug hebt. Of je moet inderdaad een extra service bij HP erop hebben afgesloten, maar ja dat is inderdaad weer te duur he tegenwoordig.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• loki504
Je kan ook zelf aanbieden direct contact op te nemen met de fabrikant. Of bij de fabrikant een RMA nummer aanvragen en zelf een retourlabel maken en die aan de klant geven.

• PilatuS
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:59:
Je kan ook zelf aanbieden direct contact op te nemen met de fabrikant. Of bij de fabrikant een RMA nummer aanvragen en zelf een retourlabel maken en die aan de klant geven.
Dat kan, maar daar hebben de meeste mensen dan weer geen zin in.

Wat jij wil qua service is alleen mogelijk als je daar ook voor kiest om voor te betalen, anders is wat je wil niet realistisch.

• SpoekGTi

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

loki504 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:59:
Klopt dat kan, maar vaak gaat de consument dan een hetze starten dat de winkel hem afscheept naar de fabrikant bla bla bla en roepen dat ze geen zaken met de fabrikant doen maar met de winkel en dat de winkel het maar moet oplossen.

Iets met kinderen die hun zin niet krijgen.

Een kennis van mij is fietsenmaker en heeft legio klanten die met een lekke band ofzo komen die dan zelf alles al hebben geprobeerd, komen met een barrel aan en of het dan even dezelfde dag nog klaar kan zijn, want nodig, hij heeft leenfietsen staan maar die worden geweigerd want ja ik ga niet op een leenfiets fietsen.....net of ze daar te goed voor zijn.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• loki504
@PilatuS @SpoekGTi je kan het in ieder geval aanbieden en aangeven dat het sneller is. Een andere optie is om er direct een andere sticker op te plakken en hem naar de fabrikant door te schijven. Met nieuwe producten doen ze vaak niet anders(soms gaat hij direct vanuit de leverancier naar de consument).

• SpoekGTi

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

loki504 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:07:
@PilatuS @SpoekGTi je kan het in ieder geval aanbieden en aangeven dat het sneller is. Een andere optie is om er direct een andere sticker op te plakken en hem naar de fabrikant door te schijven. Met nieuwe producten doen ze vaak niet anders(soms gaat hij direct vanuit de leverancier naar de consument).
Tuurlijk het kan, maar je wil niet weten hoeveel het daar niet mee eens zijn.

Heb het zelf ook meegemaakt, geef je een klant een leenlaptop mee, reparatie tijd afgegeven, 3 dagen later telefoon of we al wat weten over de reparatie. Ik zeg helaas nee nog niets vernomen, maar je hebt toch een leenlaptop van ons nu om toch even verder te kunnen? Ja maar die is zo zwaar...... |:( |:( |:(

Hoe je het wendt of keert je kan het serieus bijna niet meer goed doen bij de consumenten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@PilatuS als je bij MM zelf een iPhone kunt laten repareren, batterij vervangen, scherm vervangen dan kan men ook een fan vervangen van een laptop. verder lees ik nergens een merk van de laptop. MM is verantwoordelijk voor repareren vervangen, en hoeft de consument niet 15 werkdagen te laten wachten.
recent nog een chromebook retour gebracht en werd dezelfde avond opgestuurd (do), de volgende week vrijdag e-mail en sms ontvangen van gereed en ophalen aan filiaal. klachtomschrijving wordt trouwen gesorteerd en een fan is zo vervangen.

• PilatuS
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:10:
dan kan men ook een fan vervangen van een laptop
Zoals ik al zei, ja dat kan, maar dan betaald MM de kosten en niet HP/Asus, whatever en zo werkt het dus gewoon niet.

• SpoekGTi

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

@PilatuS als je bij MM zelf een iPhone kunt laten repareren, batterij vervangen, scherm vervangen dan kan men ook een fan vervangen van een laptop. verder lees ik nergens een merk van de laptop. MM is verantwoordelijk voor repareren vervangen, en hoeft de consument niet 15 werkdagen te laten wachten.
recent nog een chromebook retour gebracht en werd dezelfde avond opgestuurd (do), de volgende week vrijdag e-mail en sms ontvangen van gereed en ophalen aan filiaal. klachtomschrijving wordt trouwen gesorteerd en een fan is zo vervangen.
Klopt maar ook bij de MM zijn ze afhankelijk welke parts ze hebben en een iPhone zijn een x aantal modellen van dus makkelijk op stock te houden en voor elke variatie van een laptop waar de fan weer elders of op een andere manier zit gemonteerd is het even wat anders. Daarbij dat zijn fan luid is wil niet zeggen dat de fan stuk is.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:07:
Ik heb het proces van Mediamarkt / BCC meegemaakt langs de transport zijde.
Zo'n laptop gaat van het filiaal naar een verzamelpunt, waar de eerste assesment gedaan wordt, kan het simpel opgelost worden ( vaak alleen een reinstall of quickcheck op hardware )
Van daaruit gaat het naar een repairdesk ( zoals bij mobiele telefoon Dynafix oid ) waar er een hele stapel met reparaties ligt te wachten die door 'onderbetaalde' stagiares worden nagekeken, en waar nodig gerepareerd
@loki504 koelpasta en fancheck of moederbordswap.

Door de kosten zijn er bij de grote dozenschuivers gewoon teveel stappen in het proces, iets waar een lokale reparateur geen last van heeft ( en vaak ook iets duurder zal zijn )

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:12:
[...]

Zoals ik al zei, ja dat kan, maar dan betaald MM de kosten en niet HP/Asus, whatever en zo werkt het dus gewoon niet.
feit is dat een consument geen overlast hoeft te hebben, en dat het sneller kan. ik vertel dat net hierboven.
SpoekGTi schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:12:
[...]

Klopt maar ook bij de MM zijn ze afhankelijk welke parts ze hebben en een iPhone zijn een x aantal modellen van dus makkelijk op stock te houden en voor elke variatie van een laptop waar de fan weer elders of op een andere manier zit gemonteerd is het even wat anders. Daarbij dat zijn fan luid is wil niet zeggen dat de fan stuk is.
Vaak wel, en een fan kost geen drol ;)

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 18:36
Vinny19 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:52:
Nou ze hebben het opgestuurd naar een externe geautoriseerde servicecentrum zoals het zelf noemen. Omdat , denk ik, niet de licentie hebben om het te maken. Dat staat te minste weer op hun site maar via de chat is mediamarkt erg vaag dus ik ga hun maar morgen eens bellen
[...]
Je kunt nog even contact op nemen met de winkel waar je hem langsgebracht hebt of ze misschien een internetportaal hebben waar je de status bij kunt houden.

Verder kun je er het beste vanuit gaan dat je hem best nog een maand kwijt kunt zijn. Mijn laptop is een keer weggemaakt toen hij via Paradigit naar Lenovo gestuurd werd. Toen overigens wel een nieuwe laptop gekregen, maar 6 weken was ik hem toen al wel kwijt. Een andere Toshiba heeft er bij de BCC een keer 3 maanden over gedaan om gerepareerd terug te komen. In dat geval bleef de klantenservice maar liegen over verschillende zaken. HP van een neef is ook serieus lang weggeweest en daarna teruggekomen met hetzelfde probleem. Mijn ervaring met laptop garantie is niet zo goed :P

• PilatuS
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:18:
[...]
feit is dat een consument geen overlast hoeft te hebben, en dat het sneller kan. ik vertel dat net hierboven.
Klopt, maar dat kost geld wat de cosument niet wil betalen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:21:
[...]

dat hoeft niet, garantie. en hoe de mm dat regelt met fabrikant heeft de consument niets mee te maken.
hoe hun alles ingericht hebben, maakt ook niets uit. als het binnen redelijke termijn gebeurt, en de consument geen hinder ervan heeft is het goed. Ts er lijkt akkoord te zijn met de beloofde termijn. hinder blijkt dus hier,, geen bericht van hoe of wat er nu mee is gebeurt. informatie/communicatie naar consument. TS er schrijft dat ie nog niets heeft gehoord van wat er is of wat überhaupt de status is.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:21:
...
Dat maakt niet uit, alle winkeliers hebben met dezelfde consumenten te maken, ze kunnen de daarmee gemoeide kosten incalculeren en ook met elkaar concurreren (als je betrouwbaarder spul levert, heb je minder kosten, als je goedkoper kan repareren, heb je minder kosten...). Alleen sommige winkeliers concurreren oneigenlijk, door kosten te besparen door zich niet aan de spelregels (/wettelijke regelingen) te houden, daartegen zouden consumenten en vooral concurrenten harder moeten optreden.

Verder hebben winkeliers overigens een dwingendrechtelijk regresrecht op hun voorschakel.

[Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 13-01-2019 17:28]

• Vinny19
Mag ik dat dan ff teniet doen? Ik heb mijn laptop nodig voor mijn studie. Ik maak elke week een verslag omdat ik een lab opleiding doe en ben daarentegen ook nog dislecties. Dit helpt mij erg met de studien. En ja ik heb een oud barrel maar die moet ik constant aan de lader houden anders valt hij uit. Ook is hij traag met opstarten en hoop dan altijd dat hij opgestart is wanneer de leeraar nog niet begonnen is. En dan gelijk te beginnen over een fortnite verslaving?? SORRY maar waar baseer jij dat op? En waarom denk jij dat te mogen zeggen. Ik hoop dat je hier voor even je excuses wilt aanbieden. Ik vind niet een normale gang van zaken. En zoals gezegd ga ik morgen bellen.
SpoekGTi schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:58:
[...]

En dan ga ik je argument even teniet doen, anno 2019 is er geen enkel huishouden meer waar maar 1 machine beschikbaar is.....en dan nog heb je een mobieltje die het equivalent is van een machine uit 2012 ongeveer dus daar kan je dan prima je ding op doen.

Dus 15 werkdagen zonder laptop zitten en je fortnite verslaving op pauze zetten is vervelend ja, maar niet onoverkoombaar zeker anno 2019 niet.

En de reparatie termijn van 15 werkdagen is vrij standaard bij een hoop winkels/leveranciers/fabrikanten. TS moet namelijk niet de veronderstelling houden dat de MM (met hun zoektocht naar de WOW) zelf aan die laptop is gaan sleutelen hoor. Dat ding is op een plank gekomen, RMA aangemeld bij de fabrikant en 2 dagen later die kant opgegaan dan gaat de looptijd in en komt hij meestal op tijd retour bij de MM)

Bij HP mag je tegenwoordig in je handjes knijpen dat je met 6 weken weer wat terug hebt. Of je moet inderdaad een extra service bij HP erop hebben afgesloten, maar ja dat is inderdaad weer te duur he tegenwoordig.

• Vinny19
Ik hoop maar anders zeg ik hun dat ze dan niet moeten vermelden dat het 15 werkdagen is. En moeten ze communiceren wanneer iets wordt bestelt voor de reparatie. Fingers crossed. En ik ga zeker morgen ff bellen hoe het zit en anders of ik het telefoon nummer kan krijgen waar die naar opgestuurd is.
Pyramiden schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:19:
[...]

Je kunt nog even contact op nemen met de winkel waar je hem langsgebracht hebt of ze misschien een internetportaal hebben waar je de status bij kunt houden.

Verder kun je er het beste vanuit gaan dat je hem best nog een maand kwijt kunt zijn. Mijn laptop is een keer weggemaakt toen hij via Paradigit naar Lenovo gestuurd werd. Toen overigens wel een nieuwe laptop gekregen, maar 6 weken was ik hem toen al wel kwijt. Een andere Toshiba heeft er bij de BCC een keer 3 maanden over gedaan om gerepareerd terug te komen. In dat geval bleef de klantenservice maar liegen over verschillende zaken. HP van een neef is ook serieus lang weggeweest en daarna teruggekomen met hetzelfde probleem. Mijn ervaring met laptop garantie is niet zo goed :P

• SpoekGTi

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:18:
[...]

[...]

Vaak wel, en een fan kost geen drol ;)
Klopt een fan kost geen drol daarom swapped Eaton een hele fucking UPS van 900 euro omdat een fan stuk is die notabene user replaceable is :P

• SpoekGTi

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Vinny19 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:50:
Mag ik dat dan ff teniet doen? Ik heb mijn laptop nodig voor mijn studie. Ik maak elke week een verslag omdat ik een lab opleiding doe en ben daarentegen ook nog dislecties. Dit helpt mij erg met de studien. En ja ik heb een oud barrel maar die moet ik constant aan de lader houden anders valt hij uit. Ook is hij traag met opstarten en hoop dan altijd dat hij opgestart is wanneer de leeraar nog niet begonnen is. En dan gelijk te beginnen over een fortnite verslaving?? SORRY maar waar baseer jij dat op? En waarom denk jij dat te mogen zeggen. Ik hoop dat je hier voor even je excuses wilt aanbieden. Ik vind niet een normale gang van zaken. En zoals gezegd ga ik morgen bellen.

[...]
Ok van die fortnite verslaving had ik anders kunnen of moeten brengen, was met een knipoog he :P maar sorry als je je daarop voelt aangevallen. Overigens bewijs je wel zelf mijn punt, je geeft zelf aan wel een oud barrel te hebben die het doet maar langzaam is. Dus is het vervelend ja maar niet onoverkomelijk (ook een oud barrel doet geen 50 minuten met opstarten)

• Vinny19
Nee maar we hebben hier over een reperatie van een ventilator. Toen ik dat zij tegen wat vrienden van me waar mee ik game zeiden, Oh als je dat had gezegd had ik hem wel voor je kunnen maken. Dus ik neem aan dat het wat anders dan een ventilator als ik naar de tijd kijk. En misschien zijn we met ze alle een beetje verwend geworden maar ik mag verwachten dat er naar mij meer gecomminceerd word want dat word ook al 2 weken niet gedaan vanuit mediamarkt.
SpoekGTi schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:57:
[...]

Ok van die fortnite verslaving had ik anders kunnen of moeten brengen, was met een knipoog he :P maar sorry als je je daarop voelt aangevallen. Overigens bewijs je wel zelf mijn punt, je geeft zelf aan wel een oud barrel te hebben die het doet maar langzaam is. Dus is het vervelend ja maar niet onoverkomelijk (ook een oud barrel doet geen 50 minuten met opstarten)

• PilatuS
  • Niet online
Als dat oude barrel trouwens een SSD aansluiting heeft kan je voor 3 tientjes er een SSD in zetten en dat maakt het ding extreem veel sneller. Als je echt niet zonder kan is een goede backup laptop wel zo prettig.
Vinny19 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:01:
maar ik mag verwachten dat er naar mij meer gecomminceerd word want dat word ook al 2 weken niet gedaan vanuit mediamarkt.
Het duurt zolang het duurt. Wanneer die laptop bij HP of whatever is dan kan MM niets doen dan wachten tot ie terug komt. Naar HP gaan bellen is ook gewoon nutteloos. Er is een rij aan reparaties en zodra ie aan de beurt is wordt ie gerepareerd. Een statusupdate maakt het niet sneller. Ik snap dat je op de hoogte wil blijven, maar het veranderd niets aan hoe lang de reparatie gaat duren.

• SpoekGTi

SpoekGTi

AMEX vragen? DM!

Vinny19 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:01:
Nee maar we hebben hier over een reperatie van een ventilator. Toen ik dat zij tegen wat vrienden van me waar mee ik game zeiden, Oh als je dat had gezegd had ik hem wel voor je kunnen maken. Dus ik neem aan dat het wat anders dan een ventilator als ik naar de tijd kijk. En misschien zijn we met ze alle een beetje verwend geworden maar ik mag verwachten dat er naar mij meer gecomminceerd word want dat word ook al 2 weken niet gedaan vanuit mediamarkt.

[...]
Correct, doe je ding morgen, maar wat belangrijk is hierin ga niet meteen dingen lopen eisen of met dingen dreigen dat je stappen wilt ondernemen etc, de persoon aan de andere kant van de balie/telefoon/mail kan er ook vaak weinig aan dat op dat moment.

Ben het zeker met iedereen eens die meldt dat communicatie vaak te wensen overlaat dat dat bij iedereen wel een punt van verbetering kan zijn.

Kortom hou ons op de hoogte ook hier, ben wel benieuwd hoe nu verder. En uiteraard kunnen we je altijd nog tips geven als het escaleert :) maar we hopen natuurlijk van niet.

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:48
Vinny19 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:54:
[...] En ik ga zeker morgen ff bellen hoe het zit en anders of ik het telefoon nummer kan krijgen waar die naar opgestuurd is.

[...]
Ik zou me niet mengen in het traject tussen winkel en reparateur. Als jij aan de Mediamarkt vraagt om een update dan moeten zij dat maar navragen en aan jou terugkoppelen.

Althans, het lijkt mij fijner om één aanspreekpunt te houden. Als het nodig wordt om te escaleren heb je in ieder geval alle afspraken centraal.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Onzin.

je verkondigd zelf onzin.

wanneer er vlak na reparatie het zelfde euvel weer opduikt, mag je al ontbinden.
ten 2e blijf je maar verkondigen hoe oa MM hun proces heeft, maar dat blijkt in praktijk niet(altijd) volgens de wet te gaan. Dat jij je daar in kunt vinden, en het accepteert, wil niet zeggen dat het volgens de wet gaat. ze proberen de consument het verhaal zo te draaien dat hun afhankelijk zijn van HP/Dell of welk service center ook. Daar geeft men altijd aan de de fabrikant beslist hoe het vergaat met de tijd die daaraan hangt. De consument heeft NIETS te maken met een fabrikant, nogmaals, de verkoper dient voor een deugdelijk product te zorgen, en reparatie in acceptabele tijd uit te voeren. of ze het naar China sturen, of binnenshuis. dat maakt niets uit, als er maar geen hinder is voor de consument. Dat het druk is bij de door hun gekozen reparateur, kan een consument niet mee opgezadeld worden. hoe vaak moet ik dit nu nog vertellen ?

• eric.1
  • Nu online
Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:33:
[...]

je verkondigd zelf onzin.

wanneer er vlak na reparatie het zelfde euvel weer opduikt, mag je al ontbinden.
Verkondig dan zelf ook geen semi-waarheden
In de wet staat niet precies hoe vaak de verkoper hetzelfde product mag repareren of vervangen. Dit kan namelijk afhangen van omstandigheden ...
Lukt dit niet meteen en is het product na een tijd weer kapot? Dan kan het redelijk zijn dat u de verkoper nog een keer de kans geeft om het product te repareren of te vervangen.

[Voor 19% gewijzigd door eric.1 op 13-01-2019 18:40]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

eric.1 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:38:
[...]

Verkondig dan zelf ook geen semi-waarheden

[...]
Als het zelfde euvel terugkeert mag je al ontbinden, er is dan sprake van een niet-deugdelijk product, en hoef je niet nogmaals een reparatie te accepteren.(dit binnen verkopers/fabrieksgarantie)

• eric.1
  • Nu online
Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:41:
[...]

Als het zelfde euvel terugkeert mag je al ontbinden, er is dan sprake van een niet-deugdelijk product, en hoef je niet nogmaals een reparatie te accepteren.(dit binnen verkopers/fabrieksgarantie)
Dat staat dus niet zo in de wet...en dat is bij mijn weten het enige wat initieel van belang is. Of je moet ergens een uitspraak hebben waaruit volgt dat je direct kan ontbinden na een mislukte reparatie?

[Voor 11% gewijzigd door eric.1 op 13-01-2019 18:45]

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 18:36
Vinny19 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:54:
Ik hoop maar anders zeg ik hun dat ze dan niet moeten vermelden dat het 15 werkdagen is. En moeten ze communiceren wanneer iets wordt bestelt voor de reparatie.
9 van de 10 keer ga je een student aan de telefoon krijgen die hier totaal geen invloed op heeft en er helemaal niks mee kan.
Probeer er het beste van te maken en ga er van uit dat de laptop even weg is, en kijk misschien of je een snellere laptop kan lenen, je je huidige laptop sneller kan maken, of dat de Mediamarkt misschien een leenlaptop ter beschikking wil stellen (kleine kans, maar, wie weet).

Welk model laptop heb je overigens gekocht?

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:00

Blokker_1999

Full steam ahead

Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:26:
[...]

dat hoeft niet, garantie. en hoe de mm dat regelt met fabrikant heeft de consument niets mee te maken.
hoe hun alles ingericht hebben, maakt ook niets uit. als het binnen redelijke termijn gebeurt, en de consument geen hinder ervan heeft is het goed. Ts er lijkt akkoord te zijn met de beloofde termijn. hinder blijkt dus hier,, geen bericht van hoe of wat er nu mee is gebeurt. informatie/communicatie naar consument. TS er schrijft dat ie nog niets heeft gehoord van wat er is of wat überhaupt de status is.
Je haalt hier toch 1 goed punt aan: redelijke termijn. Wat is redelijk? Dat is wettelijk niet omschreven. Wil dat zeggen binnen de 2 dagen? Binnen de 2 weken? Wanneer wordt die termijn overschreven?

Van een zaak zoals MM kan je niet verwachten dat het binnen 1 dag gerepareerd is. Dat weet iedereen zeer goed de dag dat ze daar iets kopen. Zowat elk defect moet extern gestuurd worden want in de winkel kunnen ze nu eenmaal geen grote hersteldienst zetten die alles kan herstellen wat ze er verkopen en de nodige wisselstukken op stock houdt.

En dat is direct een zeer belangrijk punt voor mij. Je bent niet bezig met een speciaalzaak maar met een electro zaak. Ze verkopen niet alleen computers en smartphones maar ook wasmachines, ijskasten en TVs. Om daar zelf hersteldiensten voor op te zetten en open te houden moet je je prijzen gaan verhogen, dus MM gaat oursourcen naar gespecialiseerde bedrijven of, indien mogelijk, naar de hersteldiensten van de originele fabrikant.

En dan kan je wel beargumenteren dat hoe het gebeurd niet belangrijk is voor jouw als klant. Maar je verwacht wel dat het goed gebeurd, door mensen die weten waar ze mee bezig zijn. Hoe MM zijn herstelprocess regelt is aan MM zelf, zolang ze dat binnen de wet doen. Koop je een duur product en wil je dat het snel hersteld is? Sluit dan ook een onderhoudscontract af. Maar ga niet zeggen dat MM zich maar anders moet gaan organiseren omdat anders de klant er last van heeft, de klant die zelf gekozen heeft om naar MM te stappen ipv een speciaalzaak met een eigen hersteldienst.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Blokker_1999 niet overdrijven, ik heb het nergens over 1 dag reparatie. even alle berichten goed lezen.

TS'er geeft aan na 2.5week nog niets te hebben gehoord, dus geen enkele vorm van communicatie. of iets langer dan 14 dagen weg is, geeft ook niet aan of het goed gebeurt, dat is ook overdreven. je hele bericht heeft geen werking invloed op mijn berichten en ts'er schiet er weinig mee op, net als extra betalen voor onderhoud onzin is. MM moet gewoon zorgen dat er gerepareerd wordt binnen door de consument acceptabele termijn. en dat hoeft niet binnen1 dag, maar wel binnen 14 dagen ! zoals ik ook al heb vertelt in eigen ervaring met MM kan het wel sneller. ff teruglezen

• PilatuS
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:59:
maar wel binnen 14 dagen ! zoals ik ook al heb vertelt in eigen ervaring met MM kan het wel sneller. ff teruglezen
Het hangt volledig af van welk merk laptop en waar ie heen gaat en hoe druk ze het daar hebben. Verder nog of de onderdelen op voorraad zijn.

Ik heb 100'en laptops verzonden naar allemaal merken, snelste was op maandag weg en op vrijdag terug. In extreme gevallen was het 6 weken. Alsof MM kan bepalen hoe snel Asus, HP of wat dan ook een reparatie doet.

14 dagen max voor ieder merk en ieder probleem is niet te garanderen.
Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:33:
[...]
Dat het druk is bij de door hun gekozen reparateur, kan een consument niet mee opgezadeld worden. hoe vaak moet ik dit nu nog vertellen ?
Mooi man, en nu weer terug naar de echte wereld waar dingen soms gewoon tijd nodig hebben. Gigantische stapels werk omdat het even wat drukker is ? Onderdelen niet op voorraad ?, los het toch maar op terwijl het onmogelijk is.

Wat betreft het direct ontbinden bij een 2e probleem, succes daar mee in de praktijk. De wet is er vaag over en daarom houden de meeste winkels 3x of 4x aan en onredelijk is dat ook niet.

[Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 13-01-2019 19:17]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:02:
[...]

Het hangt volledig af van welk merk laptop en waar ie heen gaat en hoe druk ze het daar hebben. Verder nog of de onderdelen op voorraad zijn.

Ik heb 100'en laptops verzonden naar allemaal merken, snelste was op maandag weg en op vrijdag terug. In extreme gevallen was het 6 weken. Alsof MM kan bepalen hoe snel Asus, HP of wat dan ook een reparatie doet.

14 dagen max voor ieder merk en ieder probleem is niet te garanderen.
Over het algemeen is 14 dagen een gebruikelijke termijn, waar binnen een reparatie afgehandeld kan zijn.
er zijn altijd excessieve gevallen. maar het is wel fatsoenlijk om de consument daarvan op de hoogte te houden. (vaak door offerte als het buiten verkopers/fabrieksgarantie gaat.)

Media Markt wil pas ontbinding aanvragen bij fabrikant, na dat 1 klacht, 3keer voor reparatie is geweest.
je toestel mag dus zo vaak voor reparatie, tot 3 keer hetzelfde is gerepareerd. dit maken ze de consument wijs.(deze afspraak leggen wij de fabrikant op als service voor onze klant)

[Voor 14% gewijzigd door Hackus op 13-01-2019 19:23]

• PilatuS
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:14:
[...]
maar het is wel fatsoenlijk om de consument daarvan op de hoogte te houden.
Klopt, maar dat is dan een dagtaak en het veranderd niets aan de reparatietermijn.

Het is wel iets dat te automatiseren valt en dan werkt het ook wel goed. Laptop is ingenomen, is verzonden, is aangekomen, wacht op onderdelen, is klaar, is verzonden, klaar om af te halen. Prima als dit automatisch kan, maar handmatig moet de MM er 2 mensen voor aannemen die niets anders doen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PilatuS schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:24:
[...]

Klopt, maar dat is dan een dagtaak en het veranderd niets aan de reparatietermijn.

Het is wel iets dat te automatiseren valt en dan werkt het ook wel goed. Laptop is ingenomen, is verzonden, is aangekomen, wacht op onderdelen, is klaar, is verzonden, klaar om af te halen. Prima als dit automatisch kan, maar handmatig moet de MM er 2 mensen voor aannemen die niets anders doen.
Er lopen zat medewerkers op de reparatie/service afdeling(software herstel en accu testen en kleine dingen doen ze zelf in filiaal). je zegt net dat ze alles uitbesteden en het buitenshuis wordt gerepareerd. ik heb het btw over geval wat langer dan 14 dagen gaat duren. buiten verkopers/fabrieksgarantie kan het wel, door middel van offerte/reparatievoorstel. dan is er snel contact over wat er defect is, zelfs binnen 14 dagen al. 14 dagen is een redelijke termijn, en 1 keer bericht van aangekomen, en 1 keer van gerepareerd retour gestuurd is al voldoende. oa Acer en Asus houden MM,Bol en CB goed op de hoogte. callcentermedewerker van MM kan dat misschien niet inzien, of wuift consument af met 15 werkdagen.

• PilatuS
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:40:
[...]

je zegt net dat ze alles uitbesteden en het buitenshuis wordt gerepareerd.
Ik zeg nergens dat alles wordt verzonden naar de fabrikant.
14 dagen is een redelijke termijn
Mee eens, maar niet altijd haalbaar door omstandigheden. Dan zeggen daar heeft de consument niets mee te maken is gewoon raar. Soms is het gewoon niet anders en kost het wat meer tijd. Wat onmogelijk is op dat moment is onmogelijk, klaar.

• Vinny19
Een medion akoya p6887 volgens mij. Heeft een i7-8550u en mx150 video kaart
Pyramiden schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:51:
[...]

9 van de 10 keer ga je een student aan de telefoon krijgen die hier totaal geen invloed op heeft en er helemaal niks mee kan.
Probeer er het beste van te maken en ga er van uit dat de laptop even weg is, en kijk misschien of je een snellere laptop kan lenen, je je huidige laptop sneller kan maken, of dat de Mediamarkt misschien een leenlaptop ter beschikking wil stellen (kleine kans, maar, wie weet).

Welk model laptop heb je overigens gekocht?

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
Een beetje leverancier kan best premium support leveren, alleen denk ik niet dat het je die prijs waard is. Voor niets gaat de zon op, en blijkbaar vindt de gemiddelde consument een lage aanschafprijs belangrijker dan 2 weken wachten op reparatie en meer betalen.

Bij een consumenten laptop zonder support contract mag je van geluk spreken als je met 1 week een vervangend product hebt ontvangen. Als je premium wilt hebben zal je al snel 200 tot 400 euro aan support contract moeten afsluiten zodat er met 24 uur een monteur op de stoep staat. Het is maar waar je voor kiest en hoeveel je laptop je waard is.

Ja als consument mag je service verwachten, maar dat kan best eens een paar dagen gaan duren. (dan vind ik 2 weken best schappelijk). Als je laptop je echt zoveel waard is dat je geen dag zonder kan, koop een Dell/HP/Lenovo (business)laptop met 24uurs premium support :-)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Mag ik iedereen erop wijzen dat Dubbelposten (binnen 24 uur) niet de bedoeling is op Tweakers. Ik zie het nu meermaals gebeuren bij meerdere users. Het leest irritant en is nergens goed voor.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44
Helaas werkt dat niet zo. MM stuurt alles naar een centraal punt en daar wordt alles gerepareerd, mits dit toegestaan is door de leverancier. Voor Apple is dit punt een geautoriseerd service center, maar voor andere merken niet. Hiervoor geld dat deze moet worden opgestuurd naar een ander, door de leverancier opgegeven, servicecenter. Daar wordt dan het product hersteld en terug gestuurd naar de centrale en van daaruit weer terug naar de klant.

Mocht dit service centrum in China zijn, dan hebben ze geen keus. Ze kunnen dit niet naar de beun op de hoek brengen vanwege contracten. Het kan dus goed zijn dan er contracten zijn voor chromebooks om dat lokaal te toen, maar voor Asus laptops bijvoorbeeld niet.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Acid_Burn schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:16:
... Helaas werkt dat niet zo. ...
Hoe het werkt is in principe iets waar de klant niets mee te maken heeft. Die heeft, behoudens zeer beperkte uitzonderingen, recht op nakoming van de overeenkomst en dus een aan de overeenkomst beantwoordend product. Daarbij is het zo geregeld dat de consument kan kiezen tussen herstel en vervanging. Ontbinding wordt mogelijk als dat niet wordt gedaan of niet mogelijk is, er zijn dan daarnaast nog andere mogelijkheden natuurlijk (schadevergoeding, kosten verhalen...).

De Mediamarkt moet het gewoon zo regelen dat ze kunnen herstellen of vervangen zonder dat de koper daarvan overlast ondervindt. Dus snel genoeg zijn of bijvoorbeeld tijdelijk een vervangend apparaat ter beschikking stellen... er zijn allerlei mogelijkheden

[Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 14-01-2019 15:35]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44
Ze krijgen de mogelijkheid om het te herstellen. Dat doen ze ook. Dat kan even duren. Daarnaast is het
mogelijk om een bruikleen toestel te krijgen.

Overlast is natuurlijk een breed begrip. Het feit dat iets stuk gaat valt al onder overlast. Natuurlijk wil je iets zo snel mogelijk gerepareerd hebben. Dat willen we allemaal. Alleen hebben ze daar niet altijd invloed op en zijn ze afhankelijk van de reparateurs die de leveranciers aanstellen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee