Belsimpel: kregen jullie ook telefoon zonder fabriekszegel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 22:18
Beste tweeakters,

Ik bestelde deze week een xiaomi telefoon via Belsimpel: ik betaal 15% meer, maar bestel daar omwille van 2 jaar garantie. Bewuste keuze dus.

Telefoon komt in doos zonder plastic folie errond, telefoon zelf heeft geen schermsticker meer (je weet wel met klassieke info zoals batterijcapaciteit, 4G, enz). Ook merkwaardig is dat de telefoon de laatste nieuwe OS-software heeft (productiedatum 10.2018, software die erop staat pas begin januari 2019 uitgerold).
De doos had wel een Belsimpel-seal met daarop: gecontroleerd op volledigheid, indien gebroken niet aanvaarden - deze seal was niet verbroken).

Mijn aanvoelen is dat de telefoon reeds gebruikt is. Heb contact opgenomen met Belsimpel: uitleg is dat men random steekproeven doet om te controleren dat toestel volledig naar behoren werkt. Toestel is volgens hen wel degelijk nieuw.

Zijn er hier mensen die ook gekocht hebben via Belsimpel? Was bij jullie de fabrieksfolie er ook af? Of hoe hebben jullie de telefoon ontvangen?

Ze willen inruilen, maar kunnen mij geen 100% garanderen dat ik een toestel ontvang waar de fabrieksseal nog rond zit.... annuleren kan ik ook gewoon nog. Ik twijfel om toch gewoon via ander kanaal te bestellen, garantie is dan wel moeilijker verhaal... Dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-05 14:58
Zelfde gehad bij aankoop van mijn S8+ bij Belsimpel destijds. Zij importeren met grote hoeveelheden toestellen uit het buitenland, en controleren blijkbaar x % van die toestellen op juiste werking. Onder het zegel wat door Belsimpel aangebracht was, zat het originele verbroken fabriekszegel.

No one is listening until you fart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:52
Steekproeven klinkt als een mooie manier om onwetende klanten af te pimpelen. Dit is hoogstwaarschijnlijk een retour. Zou daarom een nieuwe bestellen en deze retourneren.

Edit: nu lees ik een aantal reviews waar volgens de review garantie niet hoog in het vaandel staat bij belsimpel. Dus zou er zelf even twee keer over nadenken of je hem via belsimpel wil

[ Voor 36% gewijzigd door Marco1994 op 13-01-2019 15:19 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als je behalve de verbroken seal niet ziet dat de telefoon gebruikt is maakt het dan eigenlijk wel uit zou je jezelf kunnen afvragen. Stel dat webshops ieder product dat uit de verpakking is geweest niet meer als nieuw kunnen verkopen dan houd je een hoop onverkoopbare electronica over waar je als consument uiteindelijk toch ook de prijs voor betaald. Ik zou er iig niet wakker van liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door -36- op 13-01-2019 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Terugsturen en een nieuwe aanvragen. Gewoon op jezelf vertrouwen. Het is en blijft een bedrijf die geld wil verdienen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ivysaur schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:25:
Terugsturen en een nieuwe aanvragen. Gewoon op jezelf vertrouwen. Het is en blijft een bedrijf die geld wil verdienen.
Dat is meestal het geval wil je een bedrijf draaiend houden ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:38:
[...]

Dat is meestal het geval wil je een bedrijf draaiend houden ;)
Maar niet met rare praktijken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:39
Ivysaur schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:46:
[...]

Maar niet met rare praktijken. :o
Wat is er raar een die praktijk? Als het een retour betreft is het prima. Je bent een xxx overeen gekomen. Die moet conform zijn(niet hagel nieuw wat een hoop denken). En tot nu toe is dat het geval. En @FloR_ je heb recht op een conform product en kan dus best langer als 2 jaar garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Geen schade te zien? Dan is het dus een prima telefoon, ik zou je niet weten waarom je de telefoon niet zou moeten vertrouwen. Dit is zoeken naar problemen die er niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloR_
-36- schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:20:
Als je behalve de verbroken seal niet ziet dat de telefoon gebruikt is maakt het dan eigenlijk wel uit zou je jezelf kunnen afvragen. Stel dat webshops ieder product dat uit de verpakking is geweest niet meer als nieuw kunnen verkopen dan houd je een hoop onverkoopbare electronica over waar je als consument uiteindelijk toch ook de prijs voor betaald. Ik zou er iig niet wakker van liggen.
Dat de webshop het toelaat om telefoons na 31 dagen (ook al zijn ze gebruikt) terug te sturen, is een mooie klantenservice. Maar wees dan eerlijk naar de klanten, en verkoop hen deze telefoons niet als nieuw. Biedt ze dan aan als "tweedekans" aan een interessantere prijs.
Zo doen ze het bv. bij ikea, vind ik toch netter dan gewoon weer verkopen als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Een controle op volledigheid en evt functioneren zou ik nog in kunnen komen. Maar dat zou enkel een verbroken zegel verklaren. Maar waarom zouden ze dan ook de beschermfolies en dergelijke verwijderen?

Voor het controleren van de volledigheid is het sowieso niet nodig.
En die folies zijn gewoon doorzichtig genoeg om het toestel te kunnen testen op werking.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zou hem lekker terugsturen, een toestel die zij testen of die werkt en daarbij alle folie verwijderen en zelfs de updates al updaten is niet nieuw meer maar gewoon gebruikt. Niet conform wat jij besteld hebt dus :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:09
Welke Xiaomi gaat het om? Het kan zijn dat ze een ROM hebben moeten flashen omdat anders de Nederlandse taal niet beschikbaar is, of omdat de telefoon anders een Chinese ROM heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Pyramiden schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:51:
Welke Xiaomi gaat het om? Het kan zijn dat ze een ROM hebben moeten flashen omdat anders de Nederlandse taal niet beschikbaar is, of omdat de telefoon anders een Chinese ROM heeft.
Dit is wel aannemelijk. Of misschien hebben ze een Nederlandse adapter moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Indien de telefoon een keer aangezet is betekent dat mijns inziens niet dat deze niet-conform meer zou zijn. Snap je punt wel maar er is geen gebrek of gebruiksspoor te zien?

Twee jaar garantie is standaard voor een consument, waarom bestel je daar eigenlijk (ben je ondernemer?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:54

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

FloR_ schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:29:
[...]

Dat de webshop het toelaat om telefoons na 31 dagen (ook al zijn ze gebruikt) terug te sturen, is een mooie klantenservice. Maar wees dan eerlijk naar de klanten, en verkoop hen deze telefoons niet als nieuw. Biedt ze dan aan als "tweedekans" aan een interessantere prijs.
Zo doen ze het bv. bij ikea, vind ik toch netter dan gewoon weer verkopen als nieuw.
31 dagen wil niet zeggen 31 dagen dag in en dag uit gebruiken, doe je dit wel en er komen gebruikerssporen op accepteren ze hem niet zo maar terug (of helemaal niet) *edit met aftrek van gebruikerssporen.
Op de website van belsimpel zelf.
  • Product is in originele en ongebruikte staat voor zover redelijkerwijs mogelijk;
  • Product is compleet met onbeschadigde fabrieksverpakking, alle accessoires en onbeschreven boekjes;
WKOA is twee weken om te kijken niet intensief gebruiken zelfs binnen die twee weken kunnen ze weigeren bij gebruikerssporen dan bedoel ik niet her en der een vingerafdruk. Na die twee weken is ruilen een gunst niet een gegeven.

Dat de telefoon een keer aan en uit is geweest maakt toch niks uit zolang er niks zichtbaars is of op de telefoon staat is die nieuw, Bij Xiaomi krijgen ook tientallen werknemers de telefoon in de handen om te testen, of koop maar eens een auto met 0 kilometer op de teller.

[ Voor 11% gewijzigd door 42dpi op 15-01-2019 17:42 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:35
FloR_ schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:14:
Beste tweeakters,

Ik bestelde deze week een xiaomi telefoon via Belsimpel: ik betaal 15% meer, maar bestel daar omwille van 2 jaar garantie. Bewuste keuze dus.

Telefoon komt in doos zonder plastic folie errond, telefoon zelf heeft geen schermsticker meer (je weet wel met klassieke info zoals batterijcapaciteit, 4G, enz). Ook merkwaardig is dat de telefoon de laatste nieuwe OS-software heeft (productiedatum 10.2018, software die erop staat pas begin januari 2019 uitgerold).
De doos had wel een Belsimpel-seal met daarop: gecontroleerd op volledigheid, indien gebroken niet aanvaarden - deze seal was niet verbroken).

Mijn aanvoelen is dat de telefoon reeds gebruikt is. Heb contact opgenomen met Belsimpel: uitleg is dat men random steekproeven doet om te controleren dat toestel volledig naar behoren werkt. Toestel is volgens hen wel degelijk nieuw.

Zijn er hier mensen die ook gekocht hebben via Belsimpel? Was bij jullie de fabrieksfolie er ook af? Of hoe hebben jullie de telefoon ontvangen?

Ze willen inruilen, maar kunnen mij geen 100% garanderen dat ik een toestel ontvang waar de fabrieksseal nog rond zit.... annuleren kan ik ook gewoon nog. Ik twijfel om toch gewoon via ander kanaal te bestellen, garantie is dan wel moeilijker verhaal... Dank voor jullie reacties.
Steekproeven? Dat klinkt echt als bullshit. Lijkt me eerder een toestel dat is teruggestuurd. Bovendien is het ook vreemd dat ze niet kunnen zeggen dat de volgende die je krijgt wel nieuw is? Zij kunnen dat toch gewoon fysiek zien. Aan de andere kant, als het toestel er als nieuw uitziet, maakt het dan nog heel veel uit? Ik snap je punt overigens wel.
Lijkt me sterk.

https://androidworld.nl/nieuws/officieel-xiaomi-belsimpel/

Edit: ze hebben blijkbaar ook nog toestellen via hun eigen inkoopkanalen.

[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 14-01-2019 01:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
President schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:13:
Geen schade te zien? Dan is het dus een prima telefoon, ik zou je niet weten waarom je de telefoon niet zou moeten vertrouwen. Dit is zoeken naar problemen die er niet zijn.
want alle schade kan je zien?

dit ruikt naar een geretouneerde telefoon waarvan je niet weet wat er mee is:
prima als ze vermelden dat hij geretouneerd is en je een kleine korting krijgt (10 euro zou bv al genoeg kunnen zijn);
Ze moeten hem niet als nieuw verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
ja precies het product lijkt al gebruikt te zijn verzonden. Die 31 dagen gelden wel maar niet indien er gebruik is gemaakt. Beetje vreemd dit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Steekproeven.....?

Hm. Ik heb daar zo mijn twijfels bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Daarvoor heeft er screenprotector niet af :)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou voor een 'fabrieks-geseald' toestel gaan. Dan weet je gewoon zeker dat hij nieuw is.

(Zelf drie keer met de aftersales/RMA van Belsimpel te maken gehad (één keer van mezelf, en twee keer voor anderen afgehandeld) en in die gruwelijke Dynafix hel wil je niet terecht komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LucyLG schreef op maandag 14 januari 2019 @ 01:05:
Indien de telefoon een keer aangezet is betekent dat mijns inziens niet dat deze niet-conform meer zou zijn. Snap je punt wel maar er is geen gebrek of gebruiksspoor te zien?

Twee jaar garantie is standaard voor een consument, waarom bestel je daar eigenlijk (ben je ondernemer?)
Verkopersgarantie heb je het over, en of je ondernemer moet zijn om bij BelSimpel te kopen snap ik ff niet.
(In Nederland geldt er langer dan 2j garantie voor een particuliere consument)

@FloR_ Al in het topic van Xiaomi gezocht ?
Als men de toestellen zelf voorziet van NLse software is het gebruikelijk om ook te updaten.
Je kunt twisten over het folie verwijderen, wat op het scherm zit. Eerlijk gezegd zou ik ook een raar gevoel krijgen. Je kunt ook de reviews lezen op de site van BS, misschien vind je daar meer dezelfde ervaringen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Een steekproef oke. Maar ook echt de updates uitvoeren gaat wel een stapje verder dan een steekproef. God weet wat er nog meer aan troep op die telefoon is geïnstalleerd. Een gebroken zegel zou ik onder het mom van een steekproef nog wel accepteren, maar dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:34
azz_kikr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:33:
[...]

Daarvoor heeft er screenprotector niet af :)
Die heeft er nooit om gezeten toch?
FloR_ schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:14:
[..] telefoon zelf heeft geen schermsticker meer (je weet wel met klassieke info zoals batterijcapaciteit, 4G, enz). [..]
Het gaat dus helemaal niet om de screenprotector maar om een plastic folietje met wat informatie.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://1u0b5867gsn1ez16a1p2vcj1-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/03/qYogL2@3MB.gif

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:39
Vergeet ook niet dat terug sturen ook geld kost en risico op beschadeging met zich mee brengt. Ik zelf zou er geen probleem mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:10
Ik zou er zelf ook geen probleem van maken, je hebt sowieso de volledige 2 jaar garantie vanuit hun. Terugsturen kost meestal ook geld..

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
42dpi schreef op maandag 14 januari 2019 @ 01:15:
[...]
WKOA is twee weken om te kijken niet intensief gebruiken zelfs binnen die twee weken kunnen ze weigeren bij gebruikerssporen dan bedoel ik niet her en der een vingerafdruk. Na die twee weken is ruilen een gunst niet een gegeven.
Nee, binnen 2 weken is WKOA sowieso van toepassing. Gebruikssporen of niet.
Echter kan de winkel waardevermindering in rekening brengen (mits aannemelijk gemaakt kan worden).

Dus als er een dikke kras in zit, kunnen ze een prognose doen van de waardevermindering/reparatiekosten en dat in rekening brengen. Maar terugsturen mag nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Anoniem: 221425 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Onzin. Ook na een update kan Belsimpel gewoon een fabrieksreset hebben uitgevoerd. Dan gaat alle 'troep' van het toestel, maar je houdt dus wel die Android-updates.
Maar een update uitvoeren op een gloednieuwe telefoon valt niet onder een 'steekproef'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hackus schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:55:
[...]

Verkopersgarantie heb je het over, en of je ondernemer moet zijn om bij BelSimpel te kopen snap ik ff niet.
(In Nederland geldt er langer dan 2j garantie voor een particuliere consument)
Nou waarom ik dat zei ik dat TO aangeeft dat hij bij Belsimpel bestelt omdat hij dan 2 jaar garantie krijgt. Echter is 2 jaar garantie in ieder geval standaard, althans wordt die termijn vaak aangehouden, indien het om consumentenkoop gaat en zeker indien het een telefoon betreft (en geen bosje bloemen ;-). Ik zie niet waarom Belsimpel daarom voor hem zo interessant is.

Waarvoor is die 15% betaald? Is er hier iets over afgesproken? Dan kan je wellicht meer doen naar de verkoper mbt het toestel dat geen zegel meer heeft.

[ Voor 55% gewijzigd door LucyLG op 14-01-2019 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
42dpi schreef op maandag 14 januari 2019 @ 01:15:

[...]

Zo was het heel vroeger, maar al bijna vijf jaar geleden is de wet gewijzigd.
LucyLG schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:36:
[...]

Nou waarom ik dat zei ik dat TO aangeeft dat hij bij Belsimpel bestelt omdat hij dan 2 jaar garantie krijgt. Echter is 2 jaar garantie in ieder geval standaard, althans wordt die termijn vaak aangehouden, indien het om consumentenkoop gaat en zeker indien het een telefoon betreft (en geen bosje bloemen ;-). Ik zie niet waarom Belsimpel daarom voor hem zo interessant is.
Belsimpel doet na 2 jaar helemaal niets meer, ook niet als dat volgens de wet wel zou moeten op basis van nonconformiteit. Dat is niet beter of slechter dan andere winkels. Ik zou nooit extra betalen om iets bij Belsimpel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
GlowMouse schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:43:
[...]

Zo was het heel vroeger, maar al bijna vijf jaar geleden is de wet gewijzigd.

[...]

Belsimpel doet na 2 jaar helemaal niets meer, ook niet als dat volgens de wet wel zou moeten op basis van nonconformiteit. Dat is niet beter of slechter dan andere winkels. Ik zou nooit extra betalen om iets bij Belsimpel te kopen.
Ja eens.

Thanks voor je post

[ Voor 12% gewijzigd door LucyLG op 14-01-2019 19:33 . Reden: Deel dat Off topic is eruit gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:53
LucyLG schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:36:
[...]

Ik zie niet waarom Belsimpel daarom voor hem zo interessant is. Misschien bedoelt hij dat hij extra services krijgt (die meer zijn dan wat je onder de normale 2 jaar garantie mag verwachten, ik heb dat echter niet gelezen in zijn posts). Dus waarom handelt hij met Belsimpel (en hij gaf aan 15% meer te betalen om die garantie reden)? Wat krijgt hij voor die 15% nou eigenlijk terug?
Belsimpel is niet per se zo interessant, het toestal in NL kopen is interessanter voor TO. Door 15% meer te betalen is het toestel langer gedekt qua garantie en is de garantie afhandeling makkelijker te regelen vergeleken met een Chinese webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Freshouttheoven schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:03:
[...]

Belsimpel is niet per se zo interessant, het toestal in NL kopen is interessanter voor TO. Door 15% meer te betalen is het toestel langer gedekt qua garantie en is de garantie afhandeling makkelijker te regelen vergeleken met een Chinese webshop.
Eens...
Europese webshop zou inderdaad handig zijn. Nederlandse nog handiger. Kopen in China vind ik nog steeds een risico ookal betaal je voor service, je hebt geen zin in China je recht te gaan halen...

Ik heb zelf aan de hand gehad met een Amerikaanse webshop welke spullen stuurde die direct al defect/kapot/non-conform waren, in ieder geval iets anders dan ze beloofd hadden. Mijn klacht werd door hen niet serieus genomen en ze draaiden de zaken om. Het was te weinig geld om er wat mee te gaan doen vond ik (verzendkosten terugsturen vond ik al erg aan de prijs), maar trok in eerste instantie aan kortste eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LucyLG Je laat het blijken of TS'er een ondernemer is, en zo niet waarom zou je dan bij Belsimpel kopen.
BS is Xiaomi verkooppunt/dealer. over garantie, Nederland heeft een ruimer garantietermijn, dan het Europese advies/richtlijn. over het verhalen van garantie na de verkopers/fabriekstermijn gaat dit topic niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hackus schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:18:
@LucyLG Je laat het blijken of TS'er een ondernemer is, en zo niet waarom zou je dan bij Belsimpel kopen.
BS is Xiaomi verkooppunt/dealer. over garantie, Nederland heeft een ruimer garantietermijn, dan het Europese advies/richtlijn. over het verhalen van garantie na de verkopers/fabriekstermijn gaat dit topic niet over.
Ja ik vraag me af waarom hij Belsimpel zo interessant vond. Nee ik weet niet of TS de telefoon zakelijk heeft gekocht. Ik wil dat niet zo stellen...begrijp me niet verkeerd. Wellicht heeft hij een service overeenkomst gekocht/gesloten gezien die 15% extra op de koopsom, dat doe je neem ik aan meestal met een bepaalde reden bijvoorbeeld in geval van zakelijk gebruik.

Ja volledig eens dat NL ruimere termijn heeft en die 2 jaar voor consumenten niet heeft overgenomen. Ik zal mn post erop nalezen evt aanpassen indien ik offtopic ben gegaan want het gaat inderdaad niet om claimen van garantie na 2 jaar.

Dank voor je bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LucyLG schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:32:
[...]

Ja ik vraag me af waarom hij Belsimpel zo interessant vond. Nee ik weet niet of TS de telefoon zakelijk heeft gekocht. Ik wil dat niet zo stellen...begrijp me niet verkeerd. Wellicht heeft hij een service overeenkomst gekocht/gesloten gezien die 15% extra op de koopsom, dat doe je neem ik aan meestal met een bepaalde reden bijvoorbeeld in geval van zakelijk gebruik.

Ja volledig eens dat NL ruimere termijn heeft en die 2 jaar voor consumenten niet heeft overgenomen. Ik zal mn post erop nalezen evt aanpassen indien ik offtopic ben gegaan want het gaat inderdaad niet om claimen van garantie na 2 jaar.

Dank voor je bericht.
ik denk dat hij bedoelt 15% meer dan uit China of andere buitenlandse shops. vaak is dat bedoelt omdat hier ruimere garantie is, en je kunt dat beter claimen dan. verder zie ik nergens een extra pakket, of iets wat lijkt op zakelijke aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
Ivm 15% meer betalen: niet echt duidelijk van mijn, excusi. Maar hiermee bedoelde ik dus idd vergeleken met een Chinese webshop. Ik had dus bewust gekocht in Nederland (en daar betaal je dus meer, kan ik ook perfect mee leven), omdat garantie dan toch iets makkelijker zou moeten lopen.

Nu goed, een update: ik heb toestel teruggestuurd en het erop gewaagd om te bestellen via banggood. Ik heb vandaag mijn nieuwe max 3 ontvangen rechtstreeks uit China, in gesealde verpakking zoals het hoort. Uiteindelijk 80 euro minder betaald, daarvoor wil ik de gok wel wagen met garantie. Achteraf gezien had ik dit gewoon van de eerste keer moeten doen.

Nu ben ik nog meer overtuigd dat ik een gebruikt toestel heb ontvangen via Belsimpel. Accessoires zitten nu ook nog in de plastic, was allemaal niet het geval bij belsimpel.

Ik vraag mij ook nog altijd af wat de meerwaarde is dat een reseller telefoons moet beginnen gebruiken, updaten en testen? Volgens mij problemen zoeken die er niet zijn.

En voor de rest ivm Belsimpel: je voelt aan alles dat je te maken hebt met een groot bedrijf met personeel dat niet echt verbonden is met de klant. Ze denken gewoon niet mee met de klant. Heb tal van mailtjes en telefoontjes moeten doen voor aantal simpele zaken; soms denk je dat je aan het mailen ben met een computer ipv met een mens. Ik mag er niet aan denken hoe je daar een garantie-geval moet mee oplossen.
Pagina: 1