Hopelijk dat hier iemand een idee heeft wat onderstaande probleem zou kunnen veroorzaken. Begin er helemaal gek van te worden en neiging om alles de kliko in te bonjouren.......
Situatie:
Hardware:
- PC
- Creative Sound Blaster X-Fi HD
- Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
- AntLion Audio ModMic 5 uni
- Onkyo TX-NR509 Zwart
Voor geluid heb ik 2 opties:
- over de speakers (loopt via hdmi naar de versterker ivm DTS-HD passthrough etc)
- Koptelefoon via de X-Fi HD voor gaming.
De X-Fi HD is via USB aangesloten op de PC.
Headset en modmic zijn ingeplugd via Jackplug 6.3mm.
Als ik in windows 10 dan switch tussen versterker en de X-Fi HD blijft de audio altijd goed werken.
Dus heb ik altijd goede audio op de headset als ik wil gamen bijvoorbeeld.
Echter als ik dan de microphone inschakel pakt die geen enkel geluid op.
Windows herkend wel gewoon de microphone, geeft geen problemen aan in de troubleshooter, device is enabled, meest recente drivers zijn allemaal up-to-date etc etc.
Bij windows privacy settings staat de mic ook ingeschakeld voor alle programma's.
Levels staan open en niet op muted.
Andere USB poorten geprobeerd.
Maar de mic pakt geen enkele audio op.
En mocht het een keer werken dan kan het goed zijn dat het na een x aantal minuten ineens weer weg is en de audio input niet meer wordt opgepakt (device is nog wel enabled etc en settings staan allemaal hetzelfde).
Begin er helemaal gek van te worden.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen testen of in welke hoek ik nog verder kan debuggen?
Situatie:
Hardware:
- PC
- Creative Sound Blaster X-Fi HD
- Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
- AntLion Audio ModMic 5 uni
- Onkyo TX-NR509 Zwart
Voor geluid heb ik 2 opties:
- over de speakers (loopt via hdmi naar de versterker ivm DTS-HD passthrough etc)
- Koptelefoon via de X-Fi HD voor gaming.
De X-Fi HD is via USB aangesloten op de PC.
Headset en modmic zijn ingeplugd via Jackplug 6.3mm.
Als ik in windows 10 dan switch tussen versterker en de X-Fi HD blijft de audio altijd goed werken.
Dus heb ik altijd goede audio op de headset als ik wil gamen bijvoorbeeld.
Echter als ik dan de microphone inschakel pakt die geen enkel geluid op.
Windows herkend wel gewoon de microphone, geeft geen problemen aan in de troubleshooter, device is enabled, meest recente drivers zijn allemaal up-to-date etc etc.
Bij windows privacy settings staat de mic ook ingeschakeld voor alle programma's.
Levels staan open en niet op muted.
Andere USB poorten geprobeerd.
Maar de mic pakt geen enkele audio op.
En mocht het een keer werken dan kan het goed zijn dat het na een x aantal minuten ineens weer weg is en de audio input niet meer wordt opgepakt (device is nog wel enabled etc en settings staan allemaal hetzelfde).
Begin er helemaal gek van te worden.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen testen of in welke hoek ik nog verder kan debuggen?