Microfoon niet herkend na inschakelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hopelijk dat hier iemand een idee heeft wat onderstaande probleem zou kunnen veroorzaken. Begin er helemaal gek van te worden en neiging om alles de kliko in te bonjouren.......

Situatie:

Hardware:
- PC
- Creative Sound Blaster X-Fi HD
- Audio-Technica ATH-M50X (Zwart)
- AntLion Audio ModMic 5 uni
- Onkyo TX-NR509 Zwart

Voor geluid heb ik 2 opties:
- over de speakers (loopt via hdmi naar de versterker ivm DTS-HD passthrough etc)
- Koptelefoon via de X-Fi HD voor gaming.

De X-Fi HD is via USB aangesloten op de PC.
Headset en modmic zijn ingeplugd via Jackplug 6.3mm.

Als ik in windows 10 dan switch tussen versterker en de X-Fi HD blijft de audio altijd goed werken.
Dus heb ik altijd goede audio op de headset als ik wil gamen bijvoorbeeld.

Echter als ik dan de microphone inschakel pakt die geen enkel geluid op.
Windows herkend wel gewoon de microphone, geeft geen problemen aan in de troubleshooter, device is enabled, meest recente drivers zijn allemaal up-to-date etc etc.

Bij windows privacy settings staat de mic ook ingeschakeld voor alle programma's.
Levels staan open en niet op muted.
Andere USB poorten geprobeerd.

Maar de mic pakt geen enkele audio op.
En mocht het een keer werken dan kan het goed zijn dat het na een x aantal minuten ineens weer weg is en de audio input niet meer wordt opgepakt (device is nog wel enabled etc en settings staan allemaal hetzelfde).

Begin er helemaal gek van te worden.
Iemand nog een idee wat ik zou kunnen testen of in welke hoek ik nog verder kan debuggen?

8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:24
Waar test je de Mic precies?

Probeer het eens in diverse programma's (Discord bijvoorbeeld) en kijk of het daar wel werkt.
Ik heb ook wel eens gehad dat Windows 7/10 de Mic amper geluid uit wilde persen en dat in Discord/Teamspeak ik geen enkel issue had.

Zorg wel dat je daar expliciet aangeeft wat de mic is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb de mic in verschillende programma's getest. Zowel binnen de windows sound instellingen. Daar wordt de microfoon wel herkend maar pakt geen audio op (groene blokjes bewegen dan ook niet als indicatie).

ook als ik dan inschakel om mezelf te horen is het stil. Zelfde als ik in windows de audio record gebruik blijft het stil. Discord pakt ook geen geluid op.

Elk programma ziet wel dat het gaat om een usb microfoon en herkend de juiste, maar de audio is dus weg. net of windows of iets ineens zoiets heeft van "we muten lekker alles".

Als ik dan pc opnieuw opstart werkt het bijvoorbeeld weer wel in windows, discord, games (via voip) etc.
Maar dan kan het goed zijn dat na een x aantal minuten het opeens weer stil is (audio over koptelefoon etc blijft wel gewoon werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan het zijn dat er op je moederbord ook een microfoon zit en dat die wordt gebruikt? (edit: oh nee, want je zegt al expliciet dat de USB mic wordt gezien).

In het algemeen ook: verschillende (nieuwere / evt. oudere) drivers proberen.

Welke Windows heb je eigenlijk? Windows 10 1803?

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 15-01-2019 15:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Windows 10.
Mijn vermoeden is dat het in de hoek van de - Creative Sound Blaster X-Fi HD moet zitten.

Als ik de mic via een losse simpele usb soundcard (iets simpels als https://www.bol.com/nl/p/...b-zwart/1003004012211853/ ) dan werkt het wel.