Mijn netwerk:
Modem/router: Technicolor EPC3928AD (Ziggo) Wireless disabled
Switch: TP-link SG1008PE (8 ports Gbit switch met 4 PoE poorten)
APs: Cisco Aironet 1702i 2x
Er zijn nog wat appareten wired aangesloten op zowel het modem als de switch.
De Access points hebben dezelfde SSIDs met dezelfde wachtwoorden. Ze beschikken niet, of doen in ieder geval geen DHCP en andere zaken.
Alle apparaten hebben IPs in de standaard DHCP range van het modem: 192.168.178.0/24
De APs doen in feite geen roaming, maar als ik met wireless devices naar boven loop, dan gaat dat toch naadloos in elkaar over. Daar merk je weinig van. Prima.
Hier een snelle tekening:

Nu het volgende:
Als ik met een draadloos apparaat verbonden ben kan ik de webinterface gebruiken van het AP waar ik meer verbonden ben (A of B.)
Als ik met A verbonden ben en ik wil naar de webinterface van B, krijg ik wel de basic auth window, maar na het invoeren van de credentials kan de pagina niet worden geladen
Verbonden met B en verbinden met de webinterface van A levert hetzelfde op.
Webinterface van het modem is wel altijd bereikbaar
Webinterfaces van andere apparaten, via kabel verbonden aan het netwerk werken ook.
Ook een SSH verbinding naar Access Point A, terwijl ik verbonden ben met AP B werkt niet en omgekeerd. Bedraad kan ik wederom verbinding maken met beide Access Points.
Nu heb ik een IP camea gekocht die te bedienen is met mobiele app CamHi:
De camera is te benaderen zolang telefoon en camera met hetzelfde AP (A of
verbonden zijn. Als de camera met A is verbonden en de telefoon met B, dan kan de telefoon de camera niet meer zien.
Als de camera via kabel is verbonden kan de telefoon, zowel verbonden met A als B de camera zien.
Die 2 problemen lijken een relatie met elkaar te hebben
Het feit dat ik wel het basic auth window krijg als sik naar het IP van het andere AP browse, lijkt aan te geven dat de router het ook prima vindt. Ergens wordt het verkeer geblokkeerd en ik heb geen idee.
Modem/router: Technicolor EPC3928AD (Ziggo) Wireless disabled
Switch: TP-link SG1008PE (8 ports Gbit switch met 4 PoE poorten)
APs: Cisco Aironet 1702i 2x
Er zijn nog wat appareten wired aangesloten op zowel het modem als de switch.
De Access points hebben dezelfde SSIDs met dezelfde wachtwoorden. Ze beschikken niet, of doen in ieder geval geen DHCP en andere zaken.
Alle apparaten hebben IPs in de standaard DHCP range van het modem: 192.168.178.0/24
De APs doen in feite geen roaming, maar als ik met wireless devices naar boven loop, dan gaat dat toch naadloos in elkaar over. Daar merk je weinig van. Prima.
Hier een snelle tekening:
Nu het volgende:
Als ik met een draadloos apparaat verbonden ben kan ik de webinterface gebruiken van het AP waar ik meer verbonden ben (A of B.)
Als ik met A verbonden ben en ik wil naar de webinterface van B, krijg ik wel de basic auth window, maar na het invoeren van de credentials kan de pagina niet worden geladen
Verbonden met B en verbinden met de webinterface van A levert hetzelfde op.
Webinterface van het modem is wel altijd bereikbaar
Webinterfaces van andere apparaten, via kabel verbonden aan het netwerk werken ook.
Ook een SSH verbinding naar Access Point A, terwijl ik verbonden ben met AP B werkt niet en omgekeerd. Bedraad kan ik wederom verbinding maken met beide Access Points.
Nu heb ik een IP camea gekocht die te bedienen is met mobiele app CamHi:
De camera is te benaderen zolang telefoon en camera met hetzelfde AP (A of
Als de camera via kabel is verbonden kan de telefoon, zowel verbonden met A als B de camera zien.
Die 2 problemen lijken een relatie met elkaar te hebben
Het feit dat ik wel het basic auth window krijg als sik naar het IP van het andere AP browse, lijkt aan te geven dat de router het ook prima vindt. Ergens wordt het verkeer geblokkeerd en ik heb geen idee.
[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 13-01-2019 13:31 ]