Vraag

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 23:15
Ik zoek een?
Een tablet om mijn dochter tijdens een lange autorit met oa een film of muziek "entertained" te houden, die bestanden zouden op een SD kaart komen, diezelfde tablet wil ik dan gebruiken om bijvoorbeeld op vakantie ook te kunnen gebruiken voor oa foto's, video's en beetje over internet surfen.
Het besturingssysteem van de tablet is bij voorkeur Android oa vanwege optie extern geheugen middels SD kaart.
Tablet zelf hoeft niet perse een speciale kinderoptie te hebben, daar ik ze nog te jong voor.
Indien ze oud genoeg is zou ik hiervoor mogelijk een Kurio aanschaffen.

Wat is je budget?
Mijn oog is gevallen op diverse tablets van rond de €200, natuurlijk met hoes en tablethouder hoofdsteun auto etcetera komt het al iets duurder uit, neem als budget €300.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films, muziek voor dochter tijdens lange autoritten. Foto's, video's en over internet surfen tijdens bijvoorbeeld vakantie. Al in bezit van "Android" telefoons.
Eisen: extern geheugen, niet zo traag als mijn laatste tablet (Galaxy Tab 2)

Wat heb je zelf al gevonden?
Voorkeursmerk: Android als OS (Samsung telefoons, zeer tevreden)
Eigen gevonden voorkeurstabletten:
1. Lenovo Tab P10 - 32 GB (256GB uitbreidbaar)
2. Lipa Onyx 10" 3/64 GB Phonetablet / Simkaart aansluiting / Octacore processor/ 4G en 3G internet / GPS / Android 7.0 / Full HD Plus
3. Lenovo Tab 4 - 32GB (128GB uitbreidbaar)

Welke vragen heb je hier nog over?
Lenovo is volgensmij best een goed merk, kan iemand mij dit bevestigen en eventueel iemand die een Lenovo tablet heeft/getest heeft die kan reageren?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Heb je al reviews gelezen over de tablets?
Lenovo is een prima merk, een van de grotere Chinese tech reuzen.
Gezien auto gebruik is de stroom aansluiting ook belangrijk en dat de stekker goed en makkelijk blijft zitten, dat is anders een zwak punt.

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-11 14:19
Lenovo is zeker een goeie tablet. Ik heb zelf de yoga 3 pro. En dit is een toptablet of ik moet zeggen was.
Hij doet het wel nog steeds goed alleen 1 keer een update gehad. Dus dat is echt waardeloos bij Lenovo updaten is super slecht bij ze.

• swhnld
divk schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:17:
Lenovo is zeker een goeie tablet. Ik heb zelf de yoga 3 pro. En dit is een toptablet of ik moet zeggen was.
Hij doet het wel nog steeds goed alleen 1 keer een update gehad. Dus dat is echt waardeloos bij Lenovo updaten is super slecht bij ze.
Maar wat maakt het updaten uit voor een mediaspeler in de auto? Doet die dat goed?

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 23:15
swhnld schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:45:
Heb je al reviews gelezen over de tablets?
Lenovo is een prima merk, een van de grotere Chinese tech reuzen.
Gezien auto gebruik is de stroom aansluiting ook belangrijk en dat de stekker goed en makkelijk blijft zitten, dat is anders een zwak punt.
Ik heb al enkele reviews gelezen over de tablets echter waren dit er niet veel.
Over de Tab P10 bijvoorbeeld heb ik ook goedkopere varianten gezien maar die werden op die review afgeraden.
Voor de overige Lipa Onyx review wel gelezen maar is voor mij een onbekend merk.
Lenovo heb ik al van gehoord dat het een goed en degelijk merk is qua prestatie en uiterlijk.
Qua updates lijkt me geen probleem als alles werkt.
Een update zou alleen nodig mogen zijn in kader van ondersteuning OS en fixes voor apps/problemen die door update problemen hebben etc

• swhnld
Als de tablet Android 8 of hoger heeft moet het qua apps de komende 3 jaar zonder meer werken. Volgens mij werkt op dit moment alles vanaf Android 6 zelfs nog, en 9 is uit, dus dan is 3 jaar zeker.
Pagina: 1