Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06 08:45
Ik wil radiatorfolie achter mijn radiatoren plaatsen (niet tegen de muur). Nu is er op internet een breed aanbod beschikbaar van verschillende soorten radiatorfolies met verschillende prijzen. Ze zien er op het oog hetzelfde uit.

Voorbeelden:
https://shop.tonzon.nl/radiatorfolie-50cm-x-7-5m-434 - € 17,24
https://shop.essent.nl/radiatorfolie.html - € 15,95
https://www.bespaarbazaar.nl/product/energie-besparen/isolatiemateriaal/radiatorolie-en-vensterfolie/radiatorfolie-hr/ - € 13,95

Wat voor verschillen kun je hebben tussen verschillende soorten merken? Hebben jullie ervaringen met radiatorfolie (tegen de radiator)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 16:29

cdoens

Peugeot-gek

Ik heb de folie van Tonzon gehaald en voor ong. 25 euro was ik klaar voor heel het huis (90m2)

Ik merk dat de muren niet meer opwarmen achter de radiatoren. Ik heb het verschil niet gemeten maar een muur die je graag zou knuffelen en een muur die koud blijft, geeft aan dat het moet werken.
Voor de prijs die het kost, zal het vast een besparing opleveren die snel terugverdiend is.

Het verschil tussen de merken uit je links zal niet veel uitmaken. Essent gebruikt het instructiefilmpje van Tonzon ;)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Voogel
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Folie op de radiator beperkt de warmte afgifte van de radiator, zie deze PDF voor wat meer info over de werking en verschillende versies van radiator folie.

https://veldhovenduurzaam...n%20de%20radiator%20Q.pdf

4x SF165 & 3x SF170 op huisje uit 1896

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyFool
cdoens schreef op zondag 13 januari 2019 @ 00:51:
Ik heb de folie van Tonzon gehaald en voor ong. 25 euro was ik klaar voor heel het huis (90m2)

Ik merk dat de muren niet meer opwarmen achter de radiatoren. Ik heb het verschil niet gemeten maar een muur die je graag zou knuffelen en een muur die koud blijft, geeft aan dat het moet werken.
Voor de prijs die het kost, zal het vast een besparing opleveren die snel terugverdiend is.

Het verschil tussen de merken uit je links zal niet veel uitmaken. Essent gebruikt het instructiefilmpje van Tonzon ;)
Bedankt voor het delen van je ervaring met Tonzon!
Voogel schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:03:
Folie op de radiator beperkt de warmte afgifte van de radiator, zie deze PDF voor wat meer info over de werking en verschillende versies van radiator folie.

https://veldhovenduurzaam...n%20de%20radiator%20Q.pdf
Dit is heel interessant! Ik zou graag die type T bemachtigen. Weet jij misschien welke merken dat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voogel
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Helaas, misschien de schrijver even mailen?

4x SF165 & 3x SF170 op huisje uit 1896

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 16:29

cdoens

Peugeot-gek

Als ik het zo zie, is dat de folie van Tonzon. Beide kanten alu en waarschijnlijk folie als drager.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
Voogel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:19:
Helaas, misschien de schrijver even mailen?
Ik kon zijn persoonlijke mail niet vinden, dus heb ik het naar info@veldhovenduurzaam.nl gestuurd. Ik hoop dat ze reageren.
cdoens schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:42:
Als ik het zo zie, is dat de folie van Tonzon. Beide kanten alu en waarschijnlijk folie als drager.
Bedankt voor je inzicht. Ik weet dat de folie van Ecosavers aan één kant weerspiegelend is, dus waarschijnlijk is dat dan minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-06 14:53
Mijn ervaring met radiator folie is dat, als het al werkt, het effect minimaal is. Eem warme trui aantrekken bespaart meer.

Ik heb dat spul een aantal jaar geleden achter de radiotoren geplak. Op mindergas.nl is hier echter geen enkel effect van te zien in m3/graaddag. Ook qua gevoels-effect geen enkel verschil bemerkt met de tijd dat er geen folie achter de radiator zat. Het isoleren van de spouwmuren daarentegen was wel goed merkbaar. Maar dat kost wat meer.

Conclusie: radiator folie plakken geeft even een warme gevoel, maar de uiteindelijke effecten zijn verwaarloosbaar. En Tonzon doet meer beweringen die niet te staven zijn. De kruipruimte isolatie is ook discutabel.

(Inmiddels zo goed als gasloos vanwege een houtkachel. De CV staat niet meer aan)

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MightyFool
Ik heb veel radiatoren tegen de buitenmuur aan staan die nu niet geïsoleerd is. Dat zou toch wel moeten helpen lijkt mij? Ik doe het vooral omdat het relatief goedkoop is en mijn huis langzaam opwarmt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 20:04
MightyFool schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:20:
Ik heb veel radiatoren tegen de buitenmuur aan staan die nu niet geïsoleerd is. Dat zou toch wel moeten helpen lijkt mij? Ik doe het vooral omdat het relatief goedkoop is en mijn huis langzaam opwarmt.
kijk dan eerst of je de buiten muren niet kunt isoleren, dat is wat er word gezegd. ;)

maar je moet wel een hele erge Mighty Fool zijn als je denkt dat een dunne folie wonderen gaat verrichten. ;)
(bedoel er verder niks mee, maar vond de beeld spraak wel leuk.)
het heeft maar marginaal nut helaas, zo weinig dat je het niet terug ziet in de rekening. :-(

kun je echt niks doen aan de isolatie, dan kun je deze nog overwegen:
radiator even weg halen.
dit soort platen met tegellijm tegen de muur aan plakken:
https://www.hornbach.nl/s...0-mm/8398859/artikel.html
(hoe dikker hoe beter, heb je ruimte voor 5cm of meer neem dan die, de situatie bepaald de mogelijkheid)
en dan een laagje stuc er over smeren, of andere afwerking na keuze.
isoleert ook verrekte goed. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door migjes op 15-01-2019 13:58 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1277214

Volgens mij moet je nooit iets op je radiator plakken. Een radiator is een convectie 'machine' en moet liefst in de vrije ruimte staan om zijn warmte vrij over te kunnen dragen, waardoor het rendement optimaal blijft, Helaas staat een radiator op een 4 a 5 cm van de muur en ga je deze muur opwarmen. Voor een groot deel door convectie 80% en voor een klein deel door straling 20%.Plaats folie tegen de muur en niet op je radiator want je smoort het apparaat (radiator) over de volle oppervlakte. Er is noppenfolie op de markt, 6 mm dik, met aan beide zijden reflecterende aluminium lagen. Als je het beet pakt worden je handen warm en dat is een goed teken. Het houdt niet alleen stralingswarmte tegen maar ook convectie warmte Knip dit op maat, plak aan de boven en onderzijde een strip triplex en buig het paneeltje tussen de vensterbank achter de radiator. Knip buisjes cv leiding isolatie op maat +/- 4cm en plaats die tussen de radiator en je folie paneeltje, zodat het strak tegen de muur gedrukt wordt, kun je het later weg halen als je de muur wil schilderen. Ben zelf afgestudeerd in energie en kocht de folie bij een groothandel voor aannemers. Trap er niet in om folie op je radiator te plakken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1277214

Ik was voor 3 radiatoren nog geen 30 euro kwijt die tegen on geïsoleerde muren zijn bevestigd. Als je de bovenrand 3cm onder de radiator houdt zie je geen glinsterende folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-06 09:38
Wellicht iets offtopic, maar...

Ik heb een kokend water boiler in mijn keukenkastje die veel warmte verliest
In het kastje ernaast voel ik de warmte ervan heel goed..

Nu heb ik nog een stuk Tonzon thermoskussen over voor onder de vloer.
Is het zo simpel dat dit eromheen plakken genoeg is voor extra isolatie ?

De reden dat ik het vraag is dat het folie wat er nu even los omheen hangt net zo warm aanvoelt.
Moet er ruimte tussen de folie en de boiler... of tussen de folie en het kastje ?
Ben ik wellicht beter of met noppenfolie met een aluminium laagje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Volgens mij ben je het beste af met een boiler die geen warmte verliest (lees: beter de warmte in de boiler houdt, waar het hoort).

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die folie van TonZon is bedoeld om onder iets te hangen, niet om aan de zijkant te hangen. Die folie is uitermate geschikt in de kruipruimte omdat het zo zorgt voor luchtkussens tegen het betondek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Glenfiddich schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:42:
Volgens mij ben je het beste af met een boiler die geen warmte verliest (lees: beter de warmte in de boiler houdt, waar het hoort).
Dat hele Grohe red ding vervangen is ook niet heel duurzaam..
Dus wil ik het oplossen met betere isolatie in een zeer beperkte ruimte.
sypie schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:46:
Die folie van TonZon is bedoeld om onder iets te hangen, niet om aan de zijkant te hangen. Die folie is uitermate geschikt in de kruipruimte omdat het zo zorgt voor luchtkussens tegen het betondek.
Dat is eigenlijk mijn vraag, is het anders dan radiatorfolie van Tonzon want dat ziet er net zo dun uit
Zelfde voor de isolatie van een wand of bad... het lijkt hetzelfde dunne spul

Of nog gekker, dit:
Afbeeldingslocatie: https://shop.tonzon.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/r/hr-ketelfolie_1_mtr_x_1_60_mter.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Woodski op 02-02-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Radiatorfolie is een dunne, platte folie. Thermokussens zijn folie met daarin 3 tunnels gemaakt, heel andere structuur.

Bekijk de filmpjes op hun website maar eens, daar is het verschil duidelijk te zien.

[ Voor 26% gewijzigd door sypie op 02-02-2020 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodski
Ik had het liggen en de folie erom wikkelen was maar 5 minuten werk dus toch maar gedaan.
Tot mijn verbazing maakt de vloerisolatie folie om de boiler een duidelijk voelbaar groot verschil
De uitgestraalde warmte is veel minder en het best merkbaar is het verlies naar het kastje ernaast.
Die plek is van bijna heet naar lauwwarm gegaan.

Ook het pak met vaatpasserblokjes die er strak tegen aan staat was altijd lauwwarm en voelt nu koud aan.

Nu nog ff noppenfolie ertussen maar ik ben hier al heel tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:59

ericplan

5180 Wp PV

@Woodski Met de Quooker Combi heb ik nog nooit iets van opwarming van het keukenkastje gemerkt. Echt helemaal niets.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
In mijn vorige woning had ik de TZ folie onder mijn vloer. Lage kruipruimte, weliswaar prijzig maar het gaf wel meer comfort. Ook een lagere gasrekening maar daar stond tegenover dat we eigenlijk sinds die tijd geen ‘echte’ winter meer hebben gehad. Moeilijk om te bepalen dus wat de feitelijke invloed vd folie precies is geweest.

Folie achter de verwarming leek me altijd interessant totdat net op dit topic stuitte. Folie om je cv ketel lijkt me bij een enigzins recente ketel flauwekul aangezien deze nog nauwelijks warmte verliezen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:19
Als ik met een infraroodcamera bekijk wat die folie doet dan is het op de folie 43 graden en achter de folie op de muur 23 graden. Dat kan 2 redenen hebben. De folie houdt de warmte tegen of de muur koelt keihard af aan de buitenkant.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 19:44
MightyFool schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:20:
Het effect lijkt mij minimaal, maar voor de prijs is het ook weer niet te laten.

Energie verbruik hangt natuurlijk ook een beetje af van hoe je woont en leeft.
Hier zorg ik er voor dat deuren naar de gang en keuken en ander minder gebruikte ruimtes dicht zijn.

Verder houd ik de ketel temperatuur zo lang mogelijk in het seizoen zo laag als mogelijk (woon kamer net warm genoeg houden), dan krijg je de meeste warmte uit het gas naar de radiatoren.

Verder kan je eens kijken hoe lang het duurt voor een radiator warm wordt. Als bij een lange radiator de aan- en afvoer aan de zelfde kant zit kan het erg lang duren voordat hij over de gehele lengte warm wordt.
Dan gaat ie warmte kortsluiten.

Afbeeldingslocatie: https://www.bekijkeencvketel.com/____impro/1/onewebmedia/1.jpg?etag=%22W%2F%22%20%221230b-5404cf89%22&sourceContentType=image%2Fjpeg&ignoreAspectRatio&resize=441%2B270&extract=4%2B19%2B431%2B232&quality=85
ref cv optimalisatie

Dit kan je oplossen door de aanvoer aan één zijde te plaatsen ( bovenaan), en de afvoer aan de overkant (en daar onderaan). Dan heeft je radiator in een keer een veel beter afgifte profiel.

En wellicht eerder beginnen met opwarmen. Over het algemeen leeft men redelijk constant, dus kan je daar je thermostaat programma wel op aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
ericplan schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:31:
@Woodski Met de Quooker Combi heb ik nog nooit iets van opwarming van het keukenkastje gemerkt. Echt helemaal niets.
Tja die Grohe was destijds (2014?) veel goedkoper
En de mengkraan was ook meer onze smaak.
We gebruiken hem veel en zijn er heel happy mee
Maar dus wel een zeer matige isolatie. Dat doen ze nu hoop ik beter

De nieuwe ronde red heeft energielabel A net als jouw Quooker
Meten is weten... Ik heb geen verdere gegevens.

Van mijn oude vierkante red combi is niet eens een label te vinden, enkel dit:
FAQ Wat is het energieverbruik van de GROHE Red kraan?
De kosten in standby-stand zijn € 0,10 per dag. Per jaar bedragen de kosten dan € 36,50, berekend op basis van een gemiddelde energieprijs in Nederland.

ps Toch best fijn he zo'n kraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Mijn grote Grohe Red uit 2012 staat alleen overdag aan en gebruikt ruim 300kWh per jaar (gemeten met Plugwise).

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topic begon over radiatorfolie, en daar ben ik naar op zoek. Alvorens ik de nieuwe ga ophangen :)

Ik ga een convector plaatsen, tegen een (voorlopig nog) ongeisoleerde spouwmuur. Feitelijk stijgt de verwarmde lucht dus straks op tussen de voorzijde en de koude muur.

Ik heb nog wel wat ruimte over, dus ik zat te denken om er isolatie tussen te plaatsen. Ik betwijfel of een radiatorfolietje bestaande uit een millimeter of 2 schuim, en een laagje aluminium veel doet. Hoe groot is die reflecterende werking?
Dus wat zouden jullie denken van 10mm schuim isolatie zoals armaflex (bekend van de isolatie rond de leidingen van gebouwgebonden koeling/verwarming) of x-trem schuim wat min of meer hetzelfde is, en toegespitst op bijvoorbeeld de isolatie van campers en boten. Voordeel is dat dat gewoon in 2m² te koop is, en dus amper duurder dan een standaard radiatorfolie. Maar wel een hogere isolatiewaarde afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-04 10:44
Dit topic is beetje doodgelopen, maar blijft wat mij betreft een interessante discussie.
Er zijn te veel verschillende meningen, en ook experts roepen allemaal wat anders.
Zou mooi zijn als niet commerciële partijen hier een wat duidelijkere mening in geven.
Want Tonzon preekt voor eigen parochie, zelfde geld voor gamma en bouwbedrijven.

Adviezen lopen uiteen van folie op de radiator, folie achter de radiator, met isolatie, zonder, dubbelzijdig, etc.
Ik heb de .pdf uit het eerdere bericht ook doorgelopen en zeer interessant; maar wederom ' 1 mening' met niet perse een eenduidige conclusie.

Zo zegt TonZon bijvoorbeeld dat hun speciale folie wel de warmte doorlaat maar de straling terugkaatst, zodat het op de radiator kan. Maar ze bieden ook een andere folie aan die voor op de muur bedoeld is.

Persoonlijk zou ik zeggen dat een isolatie met reflecterende laag op de muur nooit kwaad kan, en wel een positief effect kan hebben. Met folie direct op de radiator heb je een hoop kans dat het meer kwaad dan goed doet. Maar er zijn weer een hoop tegenstrijdige berichten over...

[ Voor 20% gewijzigd door dZinee op 27-01-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoukeN
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-02-2021
Ik heb vorige week folie geplakt achter de radiator tegen de gevel (folie gekregen van de gemeente in een energiepakket). Nu zit er allemaal zwarte aanslag op de kozijnen en de ruiten. Echt smerig, heeft iemand die ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@BoukeN Is dat niet gewoon viezigheid die zich in de loop der jaren heeft genesteld achter de verwarming? Dat is niet een plek waar je normaal elke week flink aan het schrobben bent tijdens de schoonmaak :P

Kan me voorstellen dat die viezigheid op sommige plekken heeft losgelaten tijdens de installatie en door de stijgende warme lucht nu op je kozijnen en glas zit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Toch maar een kick van dit topic. Een nieuwe zou nergens op slaan.

Het wordt weer kouder en dus is radiatorfolie weer niet aan te slepen. Nog steeds dezelfde discussie trouwens, tot mijn verbazing. Je zou zeggen dat daar inmiddels wel wat duidelijkheid over zou zijn.

Radiatorfolie (tonzon) op de radiator...of radiatorfolie (met kussentjes) op de muur achter de radiator. That is the question!
Ik heb wel zojuist mijn convecturput helemaal ingepakt van binnenuit. Dat kan vast geen kwaad :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 17:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

bonzz.netninja schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:03:

Ik heb wel zojuist mijn convecturput helemaal ingepakt van binnenuit. Dat kan vast geen kwaad :)
Geen kwaad kunnen en groot nut hebben zijn 2 verschillende zaken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-06 12:50
Ha,

VEH haalt de info dus bij tweakers.

https://community.eigenhu...amt-over-radiatorfolie-97

En is er al significant minder verbruik in de tussentijd bij mensen met folie tegen de wand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Als je muur niet geisoleerd is slaat de warmte niet door naar buiten als je er radiotor folie op plakt, Ik ben ook bezig met mijn huis heb al veel gedaan .

Zolderdak helemaal geisoleerd, met 12 cm steenwol, folie , gips en gestucd ... inclusief kruimruimte achter het schot, scheelt echt enorm...

Achter de verwarming folie gedaan, spouwmuur geisoleerd en schuifdeuren in woonkamer en zolderkamer...

Ook een tip om eens naar te kijken is een andere verwarming.. had boven nog een loodzware dikke verwarming hangen die met 3 man naar beneden moest.. een nieuwe op laten hangen en het is veel sneller behagelijk warm...

Woonkamer moet ik nog doen ...eerst maar weer eens sparen. Maar terzijde een spouwmuur isolatie helpt wel, als ik kachel uit laat blijft het meestal rond de `18 graden hangen afh van hoe koud het buiten is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gandalf68 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:33:
Als je muur niet geisoleerd is slaat de warmte niet door naar buiten als je er radiotor folie op plakt, Ik ben ook bezig met mijn huis heb al veel gedaan .

Zolderdak helemaal geisoleerd, met 12 cm steenwol, folie , gips en gestucd ... inclusief kruimruimte achter het schot, scheelt echt enorm...

Achter de verwarming folie gedaan, spouwmuur geisoleerd en schuifdeuren in woonkamer en zolderkamer...

Ook een tip om eens naar te kijken is een andere verwarming.. had boven nog een loodzware dikke verwarming hangen die met 3 man naar beneden moest.. een nieuwe op laten hangen en het is veel sneller behagelijk warm...

Woonkamer moet ik nog doen ...eerst maar weer eens sparen. Maar terzijde een spouwmuur isolatie helpt wel, als ik kachel uit laat blijft het meestal rond de `18 graden hangen afh van hoe koud het buiten is ....
Je kunt ook de folie op 20mm piepschuim plakken en die op de muur bevestigen. Hou je nog convectie over. Zelf heb ik de folie nog weggehaald vanwege de marginale verbetering en heb alleen piepschuim , dat je in elke kleur kunt verven ook nog.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:28
Ik lees in dit topic nog al wat negatieve meningen over radiatorfolie die op de radiator moet worden bevestigd. Terwijl ik op de meeste websites zie dat dit wel wordt aangeraden.

Zijn er nog nieuwe inzichten van de mensen die zich hier verdiept in hebben?

Edit: zie Pistachenootje in "RadiatorFolie werkt soms averechts"

[ Voor 15% gewijzigd door Pistachenootje op 16-09-2022 18:26 ]

Pagina: 1