Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies over radiatorfolie

Pagina: 1
Acties:

• MightyFool
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 04-10 15:37
Ik wil radiatorfolie achter mijn radiatoren plaatsen (niet tegen de muur). Nu is er op internet een breed aanbod beschikbaar van verschillende soorten radiatorfolies met verschillende prijzen. Ze zien er op het oog hetzelfde uit.

Voorbeelden:
https://shop.tonzon.nl/radiatorfolie-50cm-x-7-5m-434 - € 17,24
https://shop.essent.nl/radiatorfolie.html - € 15,95
https://www.bespaarbazaar.nl/product/energie-besparen/isolatiemateriaal/radiatorolie-en-vensterfolie/radiatorfolie-hr/ - € 13,95

Wat voor verschillen kun je hebben tussen verschillende soorten merken? Hebben jullie ervaringen met radiatorfolie (tegen de radiator)?

• cdoens
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:19

cdoens

Peugeot-gek in hart en nieren

Ik heb de folie van Tonzon gehaald en voor ong. 25 euro was ik klaar voor heel het huis (90m2)

Ik merk dat de muren niet meer opwarmen achter de radiatoren. Ik heb het verschil niet gemeten maar een muur die je graag zou knuffelen en een muur die koud blijft, geeft aan dat het moet werken.
Voor de prijs die het kost, zal het vast een besparing opleveren die snel terugverdiend is.

Het verschil tussen de merken uit je links zal niet veel uitmaken. Essent gebruikt het instructiefilmpje van Tonzon ;)

Peugeot 307 CC en 106 Rallye

• Voogel
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14-09 08:31
Folie op de radiator beperkt de warmte afgifte van de radiator, zie deze PDF voor wat meer info over de werking en verschillende versies van radiator folie.

https://veldhovenduurzaam...n%20de%20radiator%20Q.pdf

4x SF165 & 3x SF170 op huisje uit 1896

• MightyFool
cdoens schreef op zondag 13 januari 2019 @ 00:51:
Ik heb de folie van Tonzon gehaald en voor ong. 25 euro was ik klaar voor heel het huis (90m2)

Ik merk dat de muren niet meer opwarmen achter de radiatoren. Ik heb het verschil niet gemeten maar een muur die je graag zou knuffelen en een muur die koud blijft, geeft aan dat het moet werken.
Voor de prijs die het kost, zal het vast een besparing opleveren die snel terugverdiend is.

Het verschil tussen de merken uit je links zal niet veel uitmaken. Essent gebruikt het instructiefilmpje van Tonzon ;)
Bedankt voor het delen van je ervaring met Tonzon!
Voogel schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:03:
Folie op de radiator beperkt de warmte afgifte van de radiator, zie deze PDF voor wat meer info over de werking en verschillende versies van radiator folie.

https://veldhovenduurzaam...n%20de%20radiator%20Q.pdf
Dit is heel interessant! Ik zou graag die type T bemachtigen. Weet jij misschien welke merken dat hebben?

• Voogel
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14-09 08:31
Helaas, misschien de schrijver even mailen?

4x SF165 & 3x SF170 op huisje uit 1896

• cdoens
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:19

cdoens

Peugeot-gek in hart en nieren

Als ik het zo zie, is dat de folie van Tonzon. Beide kanten alu en waarschijnlijk folie als drager.

Peugeot 307 CC en 106 Rallye

• MightyFool
Voogel schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:19:
Helaas, misschien de schrijver even mailen?
Ik kon zijn persoonlijke mail niet vinden, dus heb ik het naar info@veldhovenduurzaam.nl gestuurd. Ik hoop dat ze reageren.
cdoens schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:42:
Als ik het zo zie, is dat de folie van Tonzon. Beide kanten alu en waarschijnlijk folie als drager.
Bedankt voor je inzicht. Ik weet dat de folie van Ecosavers aan één kant weerspiegelend is, dus waarschijnlijk is dat dan minder.

• drielp
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:42
Mijn ervaring met radiator folie is dat, als het al werkt, het effect minimaal is. Eem warme trui aantrekken bespaart meer.

Ik heb dat spul een aantal jaar geleden achter de radiotoren geplak. Op mindergas.nl is hier echter geen enkel effect van te zien in m3/graaddag. Ook qua gevoels-effect geen enkel verschil bemerkt met de tijd dat er geen folie achter de radiator zat. Het isoleren van de spouwmuren daarentegen was wel goed merkbaar. Maar dat kost wat meer.

Conclusie: radiator folie plakken geeft even een warme gevoel, maar de uiteindelijke effecten zijn verwaarloosbaar. En Tonzon doet meer beweringen die niet te staven zijn. De kruipruimte isolatie is ook discutabel.

(Inmiddels zo goed als gasloos vanwege een houtkachel. De CV staat niet meer aan)

4085 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

• MightyFool
Ik heb veel radiatoren tegen de buitenmuur aan staan die nu niet geïsoleerd is. Dat zou toch wel moeten helpen lijkt mij? Ik doe het vooral omdat het relatief goedkoop is en mijn huis langzaam opwarmt.

• migjes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:14
MightyFool schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:20:
Ik heb veel radiatoren tegen de buitenmuur aan staan die nu niet geïsoleerd is. Dat zou toch wel moeten helpen lijkt mij? Ik doe het vooral omdat het relatief goedkoop is en mijn huis langzaam opwarmt.
kijk dan eerst of je de buiten muren niet kunt isoleren, dat is wat er word gezegd. ;)

maar je moet wel een hele erge Mighty Fool zijn als je denkt dat een dunne folie wonderen gaat verrichten. ;)
(bedoel er verder niks mee, maar vond de beeld spraak wel leuk.)
het heeft maar marginaal nut helaas, zo weinig dat je het niet terug ziet in de rekening. :-(

kun je echt niks doen aan de isolatie, dan kun je deze nog overwegen:
radiator even weg halen.
dit soort platen met tegellijm tegen de muur aan plakken:
https://www.hornbach.nl/s...0-mm/8398859/artikel.html
(hoe dikker hoe beter, heb je ruimte voor 5cm of meer neem dan die, de situatie bepaald de mogelijkheid)
en dan een laagje stuc er over smeren, of andere afwerking na keuze.
isoleert ook verrekte goed. ;)

migjes wijzigde deze reactie 15-01-2019 13:58 (7%)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True