Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Installatie OS X El Capitan op iMac geeft 'niet beschikbaar'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JdB24
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13-01 22:51
Ik heb een IMac aangeschaft en de vorige eigenaar heeft zijn gegevens eraf gehaald. Tijdens de installatie van de nieuwe OS X 10.11 krijg ik bij het invoeren van de installatiecode de melding dat die tijdelijk niet beschikbaar is......wie o wie kan mij helpen ik ben echt een leek hierin 8)7
...

iMac 21.5 (late 2009)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
JdB24 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:36:
...
Niets? Daar zou ik eerst maar eens iets aan gaan doen dan, want daar kom je niet ver mee. ;)
1x Google’en (al dan niet in het Engels) en tig resultaten met allerlei suggesties om te proberen...
Ga daar eerst eens mee aan de slag, laat ff weten wat je gedaan hebt en of er een oplossing tussen zat of niet.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:25

nelizmastr

Goed wies kapot

JdB24 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:36:
Ik heb een IMac aangeschaft en de vorige eigenaar heeft zijn gegevens eraf gehaald. Tijdens de installatie van de nieuwe OS X 10.11 krijg ik bij het invoeren van de installatiecode de melding dat die tijdelijk niet beschikbaar is......wie o wie kan mij helpen ik ben echt een leek hierin 8)7
...

iMac 21.5 (late 2009)
...

...
Als jouw Apple ID nooit El Capitan gedownload heeft gaat dit niet lukken helaas. Je kan hem niet meer uit de app store halen namelijk. Ook heeft macOS geen installatiecode, dus waar dat vandaan komt mag Joost weten.

Beste optie is een andere Mac pakken en een installatie USB voorbereiden en die gebruiken voor installafie.

I reject your reality and substitute my own

• Gitano
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20:59
(jarig!)
Ik heb ooit een macbook air opnieuw geinstalleerd die niet meer wilde booten van de hd door tijdens het booten cmd+r ofzoiets in te drukken. Na wat instelling ging de macbook zelf eerst de installatie downloaden.
Zou haast zeggen dat deze methode ook op een imac moet werken. Daarbij ook nooit iets gezien van een installatie code overigens.

Linkje : https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

Gitano wijzigde deze reactie 13-01-2019 09:46 (7%)

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:39

OgWok

U.N.C.L.E.

Of bedoel je het wachtwoord van de vorige gebruiker/eigenaar; die je moet opgeven als je nieuwe software gaat installeren?

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• Etosh
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 17-01 13:34
Even booten 1 van de onderstaande toetscombinaties

Command (⌘)-R
Installeer de OS X versie die het laatst op de Mac geïnstalleerd was.

Option-⌘-R
Upgrade naar de nieuwste OS X die compatibel is met de Mac.

Shift-Option-⌘-R
Installeer de OS X die bij de Mac is geleverd, of de versie die er het dichtste bij zit en die nog beschikbaar is.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Kwestie van een installeer op een USB-stick zetten en die gebruiken. Na de installatie kun je dan mogelijk updaten naar de laatste versie van El Capitan.

Ik heb dit ook vaker gehad bij het proberen te downloaden via de beschikbare optie daarvoor. Sinds ik met een USB-stick werk gaat het feilloos en nog sneller ook.

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• Electromonkey
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 10:31
Dit heb ik ook ooit eens gehad. De fout zat hierbij in de tijd settings, pas die aan en het moet lukken. Check anders deze link even.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True