Dag allemaal, ik ben mij alvast een beetje aan het oriënteren op mijn vervolgstudie (zit nu in VWO 6) en de studie economie en bedrijfseconomie (WO) trekt wel mijn aandacht. Het lijkt me een leuke studie, alleen vraag ik me af wat voor werk je kan gaan doen zodra je eenmaal klaar bent (i.c.m. een master finance o.i.d.). Zijn de baankansen van de studie ook goed, zeker nu met de opkomst van AI? Zijn de (start)salarissen ook goed (dus wel minstens +€3k per maand)?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik het gevoel heb dat mensen met een technische studie zoals wiskunde of informatica ook alles kunnen als iemand die economie en bedrijfseconomie heeft gestudeerd. Zelf overweeg ik ook nog om wiskunde te studeren, dat lijkt me zeker ook interessant.
De reden dat ik dit vraag is omdat ik het gevoel heb dat mensen met een technische studie zoals wiskunde of informatica ook alles kunnen als iemand die economie en bedrijfseconomie heeft gestudeerd. Zelf overweeg ik ook nog om wiskunde te studeren, dat lijkt me zeker ook interessant.