Vandaag heb ik een nieuwe monitor gekocht, maar bij het aansluiten krijg ik geen geluid van mijn blu-ray speler.
Ik heb een pc en een blu-ray speler aangesloten op 1 monitor en daarbij het geluid aangesloten op een externe speaker.
De PC en blu-ray speler zijn beide d.m.v. HDMI aangesloten op de monitor.
De monitor heeft een headphone uitgang en die heb ik met de speaker verbonden d.m.v. een male-male 3.5mm jack.
Beide apparaten geven goed beeld, maar het geluid komt alleen uit de pc. Ik heb de instellingen van de blu-ray speler al uitgepluisd, maar zonder resultaat. Op dit moment staat de output op 'PCM'. Ik heb ook andere kabels geprobeerd.
Monitor: AOC C32G1 Zwart
Speakers: Creative Gigaworks T40 Series II
Bluray: Samsung BD-F5500
Wat kan het verschil zijn tussen de audio van deze twee apparaten?
(Mijn back-up plan is om een blu-ray drive voor mijn pc te kopen)
Ik heb een pc en een blu-ray speler aangesloten op 1 monitor en daarbij het geluid aangesloten op een externe speaker.
De PC en blu-ray speler zijn beide d.m.v. HDMI aangesloten op de monitor.
De monitor heeft een headphone uitgang en die heb ik met de speaker verbonden d.m.v. een male-male 3.5mm jack.
Beide apparaten geven goed beeld, maar het geluid komt alleen uit de pc. Ik heb de instellingen van de blu-ray speler al uitgepluisd, maar zonder resultaat. Op dit moment staat de output op 'PCM'. Ik heb ook andere kabels geprobeerd.
Monitor: AOC C32G1 Zwart
Speakers: Creative Gigaworks T40 Series II
Bluray: Samsung BD-F5500
Wat kan het verschil zijn tussen de audio van deze twee apparaten?
(Mijn back-up plan is om een blu-ray drive voor mijn pc te kopen)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2019 20:43 . Reden: Links aangepast ]