Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eberg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Ik heb van deBest Buy Guide November 2018 grotendeels het Basisgamesysteem samengesteld, waarbij de enigste wijziging de videokaart is. Hier heb ik een MSI R9 390 gaming videokaart voor. Vanaf het begin kreeg ik blue screens met elke keer weer andere errors.

Ik heb eerst zoveel mogelijk drivers geupdate + bios update.
Memory test gedaan, hier kwamen geen errors naar voren.
Uiteindelijk kwam ik door te zoeken op MB + het verschijnsels van aldoor andere blue screens op diverse topics over combinatie van memory en dit moederbord. Als ik 1 plakje memory (maakt niet uit welke van de 2 of in welke slot) er in doe is er niks aan de hand, maar zodra ik er twee in doe (slot maakt niet uit) krijg ik weer blue screens.

Waar ik echter niet volledig uit kom is of dit geheugen (uit de best buy) nou ondersteund wordt of niet..Als ik in de memory support list kijk staat deze er niet tussen > https://www.asrock.com/MB...20Pro4/index.asp#MemoryPR. Maar ik begreep dat dit ook niet altijd alles zegt.
Dit en in combinatie met de gegevens in de handleiding (zie hieronder gedeelte met Tyzen > pinnacle ridge)) maakt mij toch verder aan het twijfelen. Zoals ik die handleiding lees kan je bij RAM met een frequenty van 2667 of hoger slechts 1 plak plaatsen in A2???

Zijn er hier meer mensen met deze best buy samenstelling of met meer ervaring met dit soort zaken?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IwhCafC.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Welke memory test?
Altijd met deze testen, meerdere passes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@eberg RAM niet naast elkaar zetten maar in slot 2 en 4 vanaf cpu. draait het op 2133 of probeer je sneller ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eberg
Anoniem: 263284 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:11:
Welke memory test?
Altijd met deze testen, meerdere passes!
Inderdaad memtest86. 4 passies gedaan, maar zag vandaag ook al iets van minimaal 6 passes.. Dua zet hem nog wel een keer een dagje aan.

@Hackus had slot 2 en 4 geprobeerd, helaas zelfde resultaat. Dat je memory met minder MHz kon laten draaien wist ik niet... Ik zal eens even gaan uitzoeken hoe ik dit doe. Als dit effect heeft blijft natuurlijk wel de vraag, waarom staat het dan in de best buy :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eberg
@Hackus gewoon in het bios dus. Hij stond op auto, nu even proberen op 2133

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 22:59
Probeer hem in te stellen op het xmp profiel. Zal 2933Mhz zijn met bijbehorende timings. Werkt dat niet handmatig invullen, maar waarschijnlijk draait hij dan stabiel.
Reepjes in A2 en B2 stoppen trouwens.

Werkt dat niet geheugen terugklocken naar 2677, maar zal waarschijnlijk niet nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eberg
@Hackus Gisteren even kort geprobeerd en ook nu lijkt hij stabiel te draaien zonder bluescreens. Positief dus!
@ExiZTeNcE Ik zal dat ook eens gaan proberen. Ik weet wel dat ik gisteren een optie zag betreft ram waarvan ik dacht dat moet ik nog uitzoeken, mogelijk was dit het wel.

Voor nu in elk geval allemaal al heel erg bedankt, het heeft de nodige uren en kopzorgen gekost, maar ik heb het idee dat het probleem nu in elk geval gevonden is en de oplossing werkt.
Pagina: 1