Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 01:05
Ik kon hier geen eenduidig antwoord op vinden via de zoekfunctie, dus ik probeer het maar zo:

Ik ben ontevreden over de gang van zaken bij het huren van een auto in het buitenland afgelopen december. Nou heb ik de neiging om een negatieve Google-review te schrijven inclusief naam van de persoon die mij de auto verhuurde. Echter, toen begon ik me af te vragen...ze hebben mijn creditcardgegevens. Stel dat ik een slechte review achterlaat, kunnen zij dan bij wijze van pesterij geld van mijn creditcard ''vastzetten''?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Dat kan.
En dan bel je je creditcard maatschappij en dan maken ze dat weer ongedaan.

Maar ze zullen dat niet doen, want fraude wordt vrij heftig bestraft in het creditcard-wezen.

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 12-01-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar huurde je dat ding? Indien een lokale verhuurtoko in Griekenland oid: schouders ophalen en niet druk om maken. Indien een bekende keten: mail de vestiging even en zet je ervaringen op papier.
Name en shame kan altijd, maar er zijn ook altijd twee kanten aan een verhaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
frickY schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:41:
Dat kan.
En dan bel je je creditcard maatschappij en dan maken ze dat weer ongedaan.
Ik vraag me af of dat zo makkelijk gaat, lijkt me dan nogal een welles-nietes verhaal.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:50:
Ik adviseer je hooguit alleen zijn voornaam te noemen (niet zijn achternaam), dat kan alleen maar tot rancune leiden (smaad ed). Daar win je helemaal niets mee.. Je hebt een probleem met het bedrijf, de medewerker doet gewoon zijn werk, en aan zijn voornaam heeft een baas genoeg om navraag te doen over de situatie.
Ik heb in dit geval wel een probleem met de persoon, maar al met al zou ik dan idd alleen zijn voornaam gebruiken.
The Eagle schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:09:
Waar huurde je dat ding? Indien een lokale verhuurtoko in Griekenland oid: schouders ophalen en niet druk om maken. Indien een bekende keten: mail de vestiging even en zet je ervaringen op papier.
Name en shame kan altijd, maar er zijn ook altijd twee kanten aan een verhaal.
Italie. Heb ze meer dan tien keer gebeld (kan zelf Italiaans, probeer maar eens Engels met die mensen te praten...) maar dan word ik van het kastje naar de muur gestuurd, en/of er wordt geen verantwoordelijkheid genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Perseverance schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:23:
[...]

Ik vraag me af of dat zo makkelijk gaat, lijkt me dan nogal een welles-nietes verhaal.
Als ze dat zouden doen is dat fraude, dus ik denk niet dat het snel zo ver zal komen.

En al doen ze het wel, dan kan jij vrij makkelijk bewijzen dat je na december niet meer in Italië bent geweest, en dus ook geen huurauto gaat betalen.

Maar waarom wil je eigenlijk de naam van één persoon noemen? Je hebt een slechte ervaring met het bedrijf, lijkt mij niet nodig om iemand bij naam te noemen, ook al is het in jouw ogen misschien vooral door die persoon.

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 12-01-2019 20:26 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Perseverance schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:23:
Dit is juist één van de voordelen van een creditcard. Jij als klant bent vrij sterk beschermd.

Je hoeft alleen die transactie te betwisten, en zij vechten het zelf uit met degene die beweerd een overeenkomst met jou te hebben. Als die vervolgens kan aantonen dat jij inderdaad akkoord bent met de transactie (3dSecure authenticatie, pincode, handtekening, ed.) dan pas heb je iets uit te leggen waarom je hem betwist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
Hahn schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:25:
[...]

Maar waarom wil je eigenlijk de naam van één persoon noemen? Je hebt een slechte ervaring met het bedrijf, lijkt mij niet nodig om iemand bij naam te noemen, ook al is het in jouw ogen misschien vooral door die persoon.
Nee, ik heb een slechte ervaring met die persoon, deze heeft glashard tegen mij gelogen.
frickY schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:27:
[...]

Dit is juist één van de voordelen van een creditcard. Jij als klant bent vrij sterk beschermd.

Je hoeft alleen die transactie te betwisten, en zij vechten het zelf uit met degene die beweerd een overeenkomst met jou te hebben. Als die vervolgens kan aantonen dat jij inderdaad akkoord bent met de transactie (3dSecure authenticatie, pincode, handtekening, ed.) dan pas heb je iets uit te leggen waarom je hem betwist.
Kijk, dit is goed om te weten. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Perseverance schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:30:
[...]

Nee, ik heb een slechte ervaring met die persoon, deze heeft glashard tegen mij gelogen.
Als je zo nodig één persoon negatief wilt beoordelen, dan lijkt het mij beter om direct naar het bedrijf een klacht in te dienen over die persoon en niet op het internet zijn (voor)naam te benoemen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Het lijkt me niet mogelijk dat ze geld afschrijven voor zaken welke je niet verschuldigd bent ogv de huurovk van de auto. De creditcardmaatschappij zal dat terugboeken.

Een voorbeeld waar je wellicht rekening moet houden is dat de verhuurder van de auto nu nog zou claimen dat er toch schade was bijvoorbeeld. Maar indien je de auto inlevert krijg je meestal een formulier waarop dergelijke zaken staan welke je normaliter moet tekenen (let wel het recht van dat land is van toepassing, dus weet niet of je in een bananenrepubliek was, dit kan een en ander complexer maken maar dan nog is het aan de creditcardmaatschappij te beoordelen of dit zuiver is of niet). Heb je die nog? Wat staat er in de algemene voorwaarden van de autohuur? Het is vergezocht wellicht maar dit lijkt me enige dat ze zouden kunnen proberen (zijn ze aangesloten bij brancheorganisatie? heb je auto direct zelf gehuurd of via een NL site?)

Verder het schrijven van reviews mag natuurlijk. Doe dat dan op een betrouwbare site die daarvoor bedoeld is en niet google. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet een review moet schrijven om iemand bewust te willen benadelen/schaden/zwartmaken, ookal zijn de feiten waar. Indien je te goeder trouw een review schrijft op een site die daarvoor bedoeld is doe je dat om anderen te waarschuwen (andere toekomstige huurders) en niet om de hele wereld die googled in kennis te stellen dat het bijvoorbeeld oplichters zijn ;-)

En ja zoals gezegd niet de personen bij naam noemen, die hebben er in beginsel zelf niets mee te maken want je handelt met het bedrijf.

[ Voor 19% gewijzigd door LucyLG op 12-01-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
Dank voor alle reacties, het is inmiddels (goed) afgehandeld na contact met de autoverhuurdert.
Pagina: 1