Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Krakerig geluid met iPhone is op 12V-lader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ulster Seedling
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-10 10:11

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
In de auto heb ik mijn iPhone aangesloten op de autoradio via AUX, en de 12V-oplader via USB. Ik gebruik hiervoor een 2-in-1 Lightning-naar-AUX/USB-kabel. Nu is er echter een storende ruis te horen uit de speakers. De ruis lijkt overeen te komen met de motor van de auto (ik hoor de ruis veranderen wanneer ik meer gas geef, bijvoorbeeld).

Na testen blijkt de ruis alleen hoorbaar wanneer de USB-stekker in de 12V-lader zit. Wanneer ik deze niet aansluit, of op een powerbank aansluit, is er geen ruis hoorbaar. Het probleem lijkt dus niet in de iPhone, autoradio, of kabel te zitten.

De 12V-USB-lader die ik eerder gebruikte was volgens mij niet zo goed (Action o.i.d.), dus ik heb deze kortgeleden vervangen door een betere lader van het goed aangeschreven Chinese Ugreen. Het probleem doet zich echter nog steeds voor. Ik heb dus het vermoeden dat het aan de 12V-aansluiting van de auto ligt.

Is het mogelijk dat de 12V-aansluiting van de auto een ‘slecht’ stroomsignaal geeft, wat de ruis in de audio? Is dit op te lossen?

Ulster Seedling wijzigde deze reactie 12-01-2019 19:26 (180%)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Alle reacties

• frankym
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 14-10 20:17
@Ulster Seedling dit gaat een beetje kip/ei verhaal worden.
vandaar dit filmpje

hier een ilustratiefilmpje
YouTube: Natuurkunde - Diodes en gelijkrichters.

zoals je kunt zien in het filmpje, waar ze gelijkrichten.
een 12 volt (gelijkspanning) in een auto is niet exact 12v +- .
die storingen die hoor je terug in je geluidsinstallatie
een grotere condensator kan een verbetering geven.

zoals je zelf aangaf. heb je een action voeding, vooral goedkope electonica heeft last van de invloeden van een( niet) zuivere gelijkspanning, de componenten zijn meestal niet van hoge kwaliteit dat hoor je terug in je geluid.

tip1 : probeer een andere(kwaliteit) voeding

tip 2 : als tip 1 niet werkt zoek voor een auto condensator

frankym wijzigde deze reactie 13-01-2019 08:46 (3%)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True