|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
De CD-panelen zijn al een tijdje uit productie en hier is dan ook niets meer nieuw voor te krijgen. Al bestaat er uiteraard altijd nog marktplaats oid

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

Stap 1: de lijnprinter meldingen afvangen. Wat heb ik hiervoor nodig, RPi?
evilution wijzigde deze reactie 12-01-2019 19:13 (8%)
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Sethro wijzigde deze reactie 12-01-2019 19:15 (12%)
Ik wil niet alleen alarmmeldingen maar ook in- en uitschakelingen en configuratiewijzigingen e.d.
evilution wijzigde deze reactie 12-01-2019 19:27 (34%)
vonkkie wijzigde deze reactie 12-01-2019 20:22 (14%)
Het seriële signaal reverse engineeren is niet aan de orde. Deze uitgang is specifiek voor het aansturen van een printer dus deze data zou eenvoudig te lezen moeten zijn. Volgens mij kan ik in de centrale nog instellen wat geprint moet worden maar dat kan alles zijn van "in/uitschakeling door X" tot "alarm zone XX"Sethro schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 19:14:
Welke data wil je precies hebben? Als je alleen melding wilt bij alarm dan kun je ook de sirene aftakken. Dat is makkelijker dan het seriële signaal reverse engineeren
Die output moet op een of andere manier naar een GSM kiezer.
Maar first things first, is een rPi het juist device om dit te doen? Ik heb niet echt programmeerervaring, 30 jaar geleden Basic

Voor wat ik hier en daar gelezen heb is een rPi wel bruikbaar voor een veelheid aan dingen.
Stap 1 is het ding aan de centrale koppelen en meldingen van de printeruitgang inlezen.
Stap 2 is filters programmeren
Stap 3 kiezer koppelen, lijkt me ook wel mogelijk met rPi?vonkkie schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:21:
iets als een chiron gsm kiezer of emizon
En welk OS is meest geschikt voor zoiets? Ik heb alleen ervaring met Windows, maar ook hier, ik kan vast wel iets nieuws leren.
Ik vraag niet om een kant en klare oplossing, maar of mijn idee van oplossing in de goede richting zit. Ik vindt dit een fijne centrale en heb geen zin om dingen te vervangen, voor mij is duurzaamheid om zo lang mogelijk met apparatuur te werken, en aan te passen om te werken met hedendaagse technologie.
Rpi kan ook maar daar is eerst een OS nodig die je moet installeren en daarop kun je dan eigen software runnen.
Wel even opletten met het voltage van de seriële poort. Waarschijnlijk is dat 12v (rs232) terwijl dit soort boards 5 of 3.3v verwachten. Je kunt daarvoor iets solderen, een converter kabel kopen of een rs232 shield inzetten.
Op een microcontroller zoals arduino / esp kun je direct je code laden. Is een stuk eenvoudiger en die zijn voldoende krachtig voor je toepassing. Programmeersoftware voor Arduino/ESP Installeer je op je Windows machine en laad je op de Arduino via USB.
https://github.com/witnes...rsal-Arduino-Telegram-Bot
Sethro wijzigde deze reactie 14-01-2019 22:13 (100%)