Goedemiddag tweakers,
Voor een kameraad ben ik aan het kijken naar een upgrade van zijn bestaande PC. Deze PC willen we voor een groot deel gaan hergebruiken, aangezien (volgens mij) de socket van het moederbord overeenkomt met de nieuwe processor die we erin willen zetten. Graag jullie advies, hij heeft momenteel onderstaande componenten:
Ik zoek een?
Videokaart en eventueel een nieuwe processor/processorkoeler.
Wat is je budget?
Voor de videokaart en processor/processorkoeler samen maximaal 900 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien hij momenteel een i5-6500 met 1151 socket heeft, heeft de voorkeur om het moederbord te hergebruiken aangezien de nieuwe generatie processoren dit zelfde socket heeft.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem zal gebruikt worden om te gaan gamen op een 1080p scherm. De voeding die erin zit is ongeveer 1 jaar oud.
Hij wil spellen zoals AC:Odyssey, Battlefront 2 en eventuele releases van dit jaar op hoge settings met goede FPS kunnen spelen. Ook als hij eventueel een monitor upgrade maakt naar 1440p of 1080p/144hz dan moet dit goed draaien.
Ik zat er aan te denken om de volgende videokaart en processor er in te zetten, graag hoor ik jullie mening/advies omtrent de verwachte performance en of het nodig is om er een processorkoeler in te zetten:
Voor een kameraad ben ik aan het kijken naar een upgrade van zijn bestaande PC. Deze PC willen we voor een groot deel gaan hergebruiken, aangezien (volgens mij) de socket van het moederbord overeenkomt met de nieuwe processor die we erin willen zetten. Graag jullie advies, hij heeft momenteel onderstaande componenten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 89,50 | € 89,50 |
| 1 | MSI R9 380 Gaming 2GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (Window Edition) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Dell UltraSharp U2414H Zwart | € 265,50 | € 265,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 136,50 | € 136,50 |
| 1 | Cooler Master B600 ver.2 | € 59,75 | € 59,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 770,25 | |
Ik zoek een?
Videokaart en eventueel een nieuwe processor/processorkoeler.
Wat is je budget?
Voor de videokaart en processor/processorkoeler samen maximaal 900 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien hij momenteel een i5-6500 met 1151 socket heeft, heeft de voorkeur om het moederbord te hergebruiken aangezien de nieuwe generatie processoren dit zelfde socket heeft.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem zal gebruikt worden om te gaan gamen op een 1080p scherm. De voeding die erin zit is ongeveer 1 jaar oud.
Hij wil spellen zoals AC:Odyssey, Battlefront 2 en eventuele releases van dit jaar op hoge settings met goede FPS kunnen spelen. Ook als hij eventueel een monitor upgrade maakt naar 1440p of 1080p/144hz dan moet dit goed draaien.
Ik zat er aan te denken om de volgende videokaart en processor er in te zetten, graag hoor ik jullie mening/advies omtrent de verwachte performance en of het nodig is om er een processorkoeler in te zetten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-9600K Boxed | € 277,51 | € 277,51 |
| 1 | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 524,99 | € 524,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 802,50 | |