Toon posts:

Versterker aan/uitzetten dmv draadloze stopcontactschakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op het forum al een soortgelijke vraag, maar kon geen eensgezind antwoord vinden. Echter weet ik ook niet of het uitmaakt dat er gebruik gemaakt wordt van een draadloze stopcontactschakelaar (KaKu, bv https://www.klikaanklikui...contactschakelaarset.html).

Dus mijn vraag is of een relatief oude versterker ermee om kan gaan (dwz niet binnen de kortste keren de geest geeft) als deze in en uitgeschakeld wordt met een draadloze stopcontactschakelaar.

Bedankt voor de moeite! :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-01-2019 18:01)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat gaat wel werken. Ik deed het in de jaren 90 ook met mijn draagbare radio / dubbel cassetedeck (boombox if you will :P ). Had ik gewoon via een tijdklok aangesloten, kreeg stroom tussen 0700 en 0030. 's Ochtends sprong ie aan als ik mijn nest uit moest. Zette hem uit als ik de deur uit ging. Kwam ik thuis, ding weer gewoon met het handje aan en uit. En als ik 's avonds in bed stapte ook met het handje aan, en schakelde de tijdklok de stroom er af om 0030 (dan sliep ik meestal al). Powerknop stond dan nog op aan --> Rinse and repeat ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Definieer relatief oude versterker? Merk en type, en hoe oud is ie? :)
Verder: wil je alleen de versterker schakelen, of ook nog andere dingen? Wat probeer je exact te bereiken? Bedoel, als jij een versterker zonder afstandsbediening hebt kun je idd een KaKu setje kopen, maar als je misschien twee tientjes meer uitgeeft pluk je een versterker met afstandsbediening van markplaats. Mar dat hangt natuurlijk helemaaal van je situatie af (budget, wat je probeert te bereiken, etc) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 23:28
Een oude versterker zonder AB word doorgaans op de zelfde manier geschakeld als de klik aan klik uit stopcontact schakelaar, kan dus geen kwaad, doe dit al jaren met de versterker voor de Tuin/Garage.

Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sommige receivers hebben zelfs 230V aansluitingen om eindversterkers in te schakelen.
En verder wat Servpage zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Ik doe dit al geruime tijd met 2 versterkers en z-wave tussenstekkers. Op mijn zoon zijn kamer een jaren 90 jvc set, schakelt dmv een zwave schakelaar langs de deur. En een recente marantz in de veranda samen met cd-speler, platenspeler, netwerkswitch, tv. Gaat allebij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor jullie reactie. De versterker is een Sansui A-40 uit de jaren 80. Wat ik wil bereiken is dat de versterker bijvoorbeeld smorgens aangezet en savonds uitgezet (of overdag met thuiskomen/verlaten van het huis) kan worden met alle lampen die geschakeld zijn met KaKu. Misschien een beetje luiheid, maar wel zo veel gemak. Op het moment gaat het in principe alleen om de versterker, eventueel later kan ook nog de tuner erop maar die wordt weinig meer gebruikt.

Wat ik uit de reacties kan opmaken is dat het zeer waarschijnlijk geen probleem is, wat ik toch even wilde dubblechecken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat gaat wel werken. Ik deed het in de jaren 90 ook met mijn draagbare radio / dubbel cassetedeck (boombox if you will :P ). Had ik gewoon via een tijdklok aangesloten, kreeg stroom tussen 0700 en 0030. 's Ochtends sprong ie aan als ik mijn nest uit moest. Zette hem uit als ik de deur uit ging. Kwam ik thuis, ding weer gewoon met het handje aan en uit. En als ik 's avonds in bed stapte ook met het handje aan, en schakelde de tijdklok de stroom er af om 0030 (dan sliep ik meestal al). Powerknop stond dan nog op aan --> Rinse and repeat ;)

Pagina: 1