Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop refurbished

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RonnyC
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-07 18:03
Beste mensen als je even googelt naar een laptop kom je ongetwijfeld de laptop refurbished tegen die bedrijfjes schieten uit de grond .
Nu ben ik al enkele weken een laptop aan het zoeken voor mijn vrouw ,en kom deze dan ook veelvuldig tegen ,ze lijken ook allemaal(bijna) in topstaat maar is het verstandig .

Wat ik me afvraag ze zijn allemaal voorzien van nieuwe software meestal w10 en kan je nog dingen upgraden maar hoe zit het met de originele hulpprogramma's ,die zijn toch ook nuttig ,ikzelf heb nu mijn 3de laptop altijd nieuw in volgorde toshiba , hp en nu sinds een jaar een Lenovo ,net nog gekeken dat hier ook hulpprogramma's opstaan voor update's van de laptop zelf zo is het bios al 2 maar geupdate ,als die er niet meer opstaan kan dat niet meer hé.

Mijne kameraad had een 2de hands laptop gekocht een lenovo yoga de vorige eigenaar had er w10 opgezet maar daar waren alle programma's van Lenova dus af ,hij kon ze ook niet van de site laden want die herkende de laptop niet meer ,nu het ding werkt maar ik vind het spijtig dat hij de hardware zelf niet meer kan upgraden .
Ik wil dat vermijden .
Ik wil best wel een refurbished thinkpad kopen als daar alle originele lenova programma's op staan ;-)
Dus wie heeft een refurbished laptop en kan daar een licht opwerpen of is het zo al een slecht idéé.

Nu normaal zou ik zeggen een nieuwe :) maar ze heeft een 4 jaar oude 17"hp vorig jaar een Samsung tablet want dat was handiger :9 nu wil ze een kleinere laptop want dat werkt prettiger om iets in te geven 8) ,ik denk aan 14" die je dus veel vind bij refurbished met goede spec had graag 8gb rom, minstens een I5 en minimum 128ssd.
Mvg Ronny

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De meeste mensen willen al die "bloatware" welke er door de fabrikant opgezet is juist vanaf hebben en dus met een kaal Operating System werken waarin geen enkele bemoeienis van de hardware fabrikant aanwezig is.

Lenovo staat nou ook niet echt bekend als betrouwbare leverancier van veilige "eigen" software.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 12-01-2019 16:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• RonnyC
Dus de hulpprogramma's van de fabrikanten zijn overbodig ???

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
RonnyC schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:13:
Dus de hulpprogramma's van de fabrikanten zijn overbodig ???
Nogal :+
BIOS updates doe je, zeker op een laptop, eigenlijk alleen als er iets niet goed werkt en als je het toch per se wilt doen kan je op de site van de fabrikant daarvoor een tooltje oid vinden die het zonder bloatware doet.
Je wilt juist als je een nieuwe desktop/laptop koopt Windows herinstalleren om al die troep eraf te krijgen.

Fixing things to the breaking point...

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een Asus laptop gehad, waar voor de aparte knoppen wel degelijk Asus software nodig was. Maar later is op die laptop Linux gekomen, en werkte het ook (deels). Heeft je laptop geen speciale knoppen dan is meestal het spul van de fabrikant 'bloatware'. Of trial software van iets. Dus ja, meestal overbodig.

Overigens zullen IT organisaties voor zakelijke PCs altijd al zelf een eigen Windows image er op zetten. Als je dan een refurbished systeem koopt, zal een bedrijf dat handelt in dat spul verplicht zijn na overname van een (afgeschreven) zakelijke laptop alles leeg te vegen. Er zal dan vaak om die reden een 'kale' Windows versie op staan. Dat is alleen maar prettig, want dan verstookt je systeem geen tijd aan nutteloze zaken. Doorgaans zal via de website (zo werkt dat wel voor Dell en HP) vrij gemakkelijk mogelijk zijn (al dan niet met een te downloaden hulpprogramma) te kijken welke updates er zijn.

De zogenaamde asset IDs van een laptop zitten doorgaans in de BIOS of in de gereserveerde disk partitie. Met installatie van een kale Windows versie zijn die (meestal) niet zoek/kwijtgeraakt.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bij mijn Dells nog nooit specifieke software "moeten" installeren voor knoppen etc..

recente Win10 build + Win10 updates installeren eigenlijk alles wat die nodig heeft..
behalve m'n wlan adapter... maar die is ook niet helemaal standaard

404 Signature not found

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik denk dat je de enige bent op deze aardbol die dat soort applicaties mist. Fabrikanten verdienen gewoon geld met het installeren van dit soort software. Voor jou als consument is er helemaal niks mee te winnen, behalve dat je laptop er langzamer van kan worden.

• RonnyC
Dat er veel nutteloze programma's opstaan dat weet ik maar ik doel enkel de essentiële voor extra knoppen ,bios update,stuurprogramma's terug installeren ... ,mijne lenovo heeft bios al upgedate zonder ik dat vroeg ,slechter zal dat dan toch niet zijn kunnen toch ook dingen beter of verholpen mee worden of niet.
Heeft een lenovo thinkpad speciale knoppen dus beter een nieuwe w10 erop zonder iets van de fabrikant is aangewezen.
Ik had 1 firma gemaild en ze antwoorden eventueel kunnen die er op gezet worden ,weet niet goed wat doen ...wel denk ik bij een firma te kopen omdat je dan ermee terug kunt gaan bij particulier niet toch ...allen bedankt voor mee te denken .
Pagina: 1