Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Goede oplossing voor wiebelende monitor op bureau

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bjorn19
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 13-10 19:52
Mijn vraag:

Sinds een aantal dagen heb ik last van een wiebelende monitor op mijn IKEA bureau. De monitor die ik gebruik is een Dell P2419H en ik gebruik nu de standaard voet die er bij zit. Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat de monitor stabieler komt te staan?

Op internet kan vrij weinig vinden over zo'n soort probleem anders dan je bureau vastschroeven aan de muur. Met dit bureau heb ik daar eigenlijk weinig zin in en een monitor beugel is wat mij betreft een optie, maar die moet net zo goed aan het bureau vast. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is een beugel een goede aankoop of zijn er handige tips die ik kan proberen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb al gespeeld met de voetjes onderaan het bureau om eventuele de ongelijkheid van de vloer te compenseren. De monitorvoet heb ik zelf ook gecontroleerd, maar ook daar niets geks gevonden. De monitor staat nu op een pak A4-papier. Dit helpt iets, maar is natuurlijk niet zo mooi.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, hoor graag!

Bjorn19 wijzigde deze reactie 12-01-2019 15:55 (4%)

Alle reacties

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Waarom wiebelt de monitor? Is de het bureau (ondergrond) niet vlak of is de monitorvoet niet vlak?

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:08
De monitor wiebelt bij gebruik. Je geeft aan dat je je bureau niet aan de muur wilt schroeven, het probleem ligt dus aan het bureau? Wat is er de afgelopen dagen gebeurt? Viltjes verschoven?

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06:50
Muur beugel voor je monitor halen, nooit meer ergens last van. Ziet er ook nog eens strak uit.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13-10 11:25
Ik ga er vanuit dat de OP een hoger IQ dan een pinda heeft en de vlakheid van de ondergrond niet het probleem is. Er zal wel wat flex in de standaard zitten waar hij vanaf wil. Ducttape en een spalkje is je vriend, of anders meer centen uitgeven aan een solide beeldscherm standaard of arm die je aan de rand van je bureau klemt of idd een muurbeugel.

leecher wijzigde deze reactie 12-01-2019 17:40 (3%)

• Bjorn19
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 13-10 19:52
Napo schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:02:
Waarom wiebelt de monitor? Is de het bureau (ondergrond) niet vlak of is de monitorvoet niet vlak?
De voet van de monitor is vlak. Hij staat stevig op het bureau. Ik denk dus dat het een combinatie is van de ondergrond en het bureau.
President schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:42:
De monitor wiebelt bij gebruik. Je geeft aan dat je je bureau niet aan de muur wilt schroeven, het probleem ligt dus aan het bureau? Wat is er de afgelopen dagen gebeurt? Viltjes verschoven?
Ja het bureau stond tegen de verwarming aan, heb er wel mee zitten rommelen. En nu krijg ik het natuurlijk niet meer zoals het was 8)7
GeeMoney schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:39:
Muur beugel voor je monitor halen, nooit meer ergens last van. Ziet er ook nog eens strak uit.
Heb je nog tips? ;)
leecher schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:39:
Ik ga er vanuit dat de OP een hoger IQ dan een pinda heeft en de vlakheid van de ondergrond niet het probleem is. Er zal wel wat flex in de standaard zitten waar hij vanaf wil. Ducttape en een spalkje is je vriend, of anders meer centen uitgeven aan een solide beeldscherm standaard of arm die je aan de rand van je bureau klemt of idd een muurbeugel.
Ja, je kunt wel stellen dat ik een iets hoger IQ heb dan dat. De standaard is inderdaad ook niet bijzonder stevig, daar zit wat speling in. De speling in het bureau zal dat dan alleen maar versterken. Ik ga eens kijken of ik iets met een spalkje kan fixen, daar had ik nog niet aan gedacht!

Heeft verder iemand nog (goede) ervaringen met een bepaalde monitor arm?

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online

Napo

leecher schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:39:
Ik ga er vanuit dat de OP een hoger IQ dan een pinda heeft en de vlakheid van de ondergrond niet het probleem is.
Als TS de dingen die hij gecontroleerd heeft en wat de conclusie is niet vermeld is het bijzonder lastig om hem te helpen.

Uitvogelen of er flex in het bureau of de standaard zit is ook geen rocketscience en zou @Bjorn19 dan ook prima op zichzelf moeten kunnen doen. Belang is om vast te stellen waar er speling in zit en deze speling op een manier op te vangen, iets wat lastig vanuit een forum te constateren is :)

Vogel's heeft wel prima steunen :)

Napo wijzigde deze reactie 12-01-2019 18:27 (3%)

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:08
Bjorn19 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:19:
[...]

De voet van de monitor is vlak. Hij staat stevig op het bureau. Ik denk dus dat het een combinatie is van de ondergrond en het bureau.
Is toch kwestie van even aan je bureau 'wiebelen' om te zien of er beweging in zit? Dan weet je direct of het misschien komt omdat 1 van je bureau poten een milimeter of 3 hoger of lager staat. Dat is gewoon een kwestie van een vloerbeschermer onder een poot doen

Dan hoef je verder niet te rommelen, want niet alleen je beeldscherm zal wiebelen; andere dingen op je bureau zullen ook gaan wiebelen. En zelfs als je je scherm vastmaakt aan je bureau of aan de muur dan zal er nog steeds een wiebel zijn bij je toetsenbord

• Jordymt
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19:38
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het bureau top is maar niet het toppunt van stabiel. Dit zal een goede reden zijn voor je monitor om te wiebelen.

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13-10 11:25
Bjorn19 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:19:

Heeft verder iemand nog (goede) ervaringen met een bepaalde monitor arm?
Ik heb ooit een goedkopie arm besteld bij koopgoedkoop.nl (die hebben niet echt goede recensies tegenwoordig volgens mij :P). Dat bleek nog lomp zware kwaliteit te zijn ook voor een lousy €20. Ik heb spijt dat ik er niet nog een dubbele bij heb gekocht. Goedkoop was geen duurkoop in dit geval.

• Navi
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13-10 20:04
Bureau-arm niet doen, word het nog erger. Muurarm kan wel uiteraard. (Tenzij je in een caravan woont :))

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:07
Duw de bureau-poten iets naar buiten, dan ben je wat speling kwijt en wiebelt-ie minder.

RemcoDelft wijzigde deze reactie 24-01-2019 20:42 (18%)

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:34
Is het een monitor die in hoogte verstelbaar is? Hoe hoger die afgesteld zijn hoe gammeler ze worden. Goedkope oplossing is de standaard inschuiven en er 1 of 2 pakken printpapier eronder te zetten.

Muurbeugel is wel een stuk chiquer natuurlijk, maar persoonlijk ben ik niet echt fan van veel gaten boren bij een indeling die nog wel eens wil veranderen.

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:27

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Het lijkt mij niet het meest stabiele bureau, omdat het blad vanuit het midden wordt ondersteund en bovendien in hoogte verstelbaar is. Ga je op de voorkant leunen dan zal de achterkant omhoog komen, dus gaat dan de boel wiebelen. In de praktijk heb je het blad waarschijnlijk op 1 vaste hoogte, dus de achterzijde koppelen aan de muur met L-hoekjes zou al veel moeten helpen. Wil je niet in de muur schroeven is de beste optie om 2 poten aan de voorzijde aan te brengen zodat die het gewicht gaan dragen zodra je erop gaat leunen. Desnoods nog 2 aan de achterzijde .. draai het bureau iets omlaag om de boel op spanning te zetten.
Of zoek een beter bureau. Hoe gammel een monitor ook moge zijn, op een stabiele ondergrond zullen ze gewoon stil staan.

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:52
Zo'n Ikea bureau en zeker de goedkopere zijn drama want bij typen wiebelt de hele monitor alsof die aan het dansen is. Ik type blind en dan lijkt het wel een hele disco zo staat die heen en weer te gaan.
Enige tip wat ik je kan geven als je niet wilt boren, of koop de zakelijke serie van Ikea met de balk eronder en dat er echt een frame onder zit of ga naar een behoorlijk bedrijf zoals buroenzo want daar kan je ook tweedehands spul krijgen en dat is kwalitatief echt beter.
Ik heb een Ikea bureau hier staan waarmee je hoog/laag kan aanpassen. Het blad is na één jaar verwoest met gebruik van de muis, zie slijtage her en der. Als ik de muis gebruik dan hoor je het. Dat is zo irritant. Ik had een Ahrend bureau en had nooit last van de muis, slijtage en dat je monitor wiebelt totaal niet.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True