Dell OptiPlex 7060 SFF PC uitbreiden met grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82568

Topicstarter
Ik heb even een bevestiging nodig over de beweringen in dit topic.

We zitten nl. met een situatie dat de videokaart van onze OptiPlex 7060 Small Form Factor
PC ge-upgraded moet worden ivm gebruik van Photoshop.
Volgens de Dell specs guide hier is de volgende poort aanwezig: PCIe X16 slot 1 (Support Standard Rev 3.0) en dit zou moeten betekenen dat deze laag profiel kaart (welke dus beter is dan de onboard graphics) moet kunnen worden ingebouwd toch?

Zit ik alleen nog met de PSU. In voorgaande specs sheet staat: System with 65 W CPU is shipped with 130W PSU.
Bij de bestelling staat: Intel Core i5-8500 (6 Cores/9MB/6T/up to 4.1GHz/65W); supports Windows 10/Linux

Dit zal wellicht betekenen dat ik de PSU ook moet upgraden, want de videokaart gebruikt 50 watt. Hier komt nog bij (extra verwarring) dat er bij de bestelling óók staat: OptiPlex 7060 Small Form Factor with 200W up to 85% efficient Power Supply (80Plus Bronze) Dus 200 watt voeding ipv 130 watt?

En de PSU moet ik toch ook makkelijk kunnen upgraden? Heeft iemand hier tips over welke ik dan moet hebben?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:55
In de techspecs wordt een R5 430 genoemd, niet de R7 430. Mogelijk werkt die niet.

Een R5/7 430 is niets sneller dan de igpu (Intel HD 630) die je nu gebruikt dus daar schiet je niets mee op. Een GT730 is een downgrade. De enige videokaart in de techspecs van de pc die voor betere prestaties zorgt is de RX 550. Probleem is dat er alleen singleslot low profile videokaarten geplaatst kunnen worden en alle RX 550 LP videokaarten zijn dualslots categorie: Videokaarten

De voeding vervangen is een verhaal apart omdat het moederbord afwijkende aansluitingen heeft. Een standaard TFX (zo te zien is het dat formaat) heeft andere connectors zodat er adapters nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Drymt Heb je al op het Dell forum gekeken met je vraag ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vreemd, hier bij PCMag wordt een ander verhaal verteld.
A variety of half-height, modest-power AMD and Nvidia dedicated graphics cards are available in the OptiPlex 7060 SFF. The Radeon RX 550 4GB in our review unit is the top choice. Dedicated cards naturally offer performance advantages over integrated Intel HD Graphics 630 solutions, but the real reason to opt for one is to gain additional video-out connections for monitors. Most business-oriented AIOs offer only integrated graphics.
The 3D and gaming benchmark scores show the low-powered Radeon RX 550 in the OptiPlex 7060 SFF is far more capable than the integrated Intel HD Graphics 630 in the HP EliteOne 1000 AIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Even terug naar het begin. Waarom
PC ge-upgraded moet worden ivm gebruik van Photoshop.
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Performance van Intel integrated 630 is te weinig voor zaken als Photoshop. Al helemaal met 4K icm HiDPI.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 82568 op 13-01-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Quadro p620 (gtx 1050) of p1000 (gtx 1050ti) zal ook wel goed gaan lijkt me..? Heb je ook meteen 10 bits in Ps met het juiste scherm er bij..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wat is er vreemd? Als je een Optiplex 7060 SFF aan wil schaffen heb je keuze uit verschillende configuraties. i3, i5, i7, igpu, een paar nVidia's, een paar AMD's. Heb je een dgpu nodig dan heb je de verkeerde keuze gemaakt bij aanschaf. Passende videokaarten voor deze Dell zijn niet/lastig verkrijgbaar. Andere types, zoals Maratropa noemt, werken zeer waarschijnlijk niet wegens een locked bios van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch wat meer informatie opgevraagd bij Dell hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wat ben je daar wijzer geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Power supply hoeft niet te worden ge-upgraded voor de RX 550 (50 watt) en de single slot versie zal dus ook gewoon passen.
Pagina: 1