Op zoek naar nieuwe stille computer case, aanbevelingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gerardvbakkum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-12-2021
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een stille Computerkast, heb momenteel de coolermaster mastercase lite 5 RGB, maar die vind ik veel te luid. Ik denk doordat de 3 fans aan de voorkant op de voeding zijn aangesloten en niet op het moederbord, maar die kunnen alleen maar op de voeding vanwege te weinig aansluitpoorten en de lengte van de kabels.

Mijn budget ligt onder de 100 euro, de kast die ik nu heb was 60, maakt niet zoveel uit hoe duur die is als de kast maar onder de 100 is en niet zoveel geluid maakt.

Een case met een side panel en wellicht RGB heeft mijn voorkeur, aangezien mijn componenten ook met RGB kunnen worden aangestuurd.

In de case moet een ATX voeding kunnen en een ATX moederbord.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :*)

Groetjes,

gerardvbakkum

Beste antwoord (via gerardvbakkum op 12-01-2019 14:13)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:14
Voltage blijft gelijk, bij teveel fans krijg je inderdaad teveel ampere/watt, maar 3 fans (incl led) op lage snelheid valt nog wel mee.
Ik heb hier 3 fans (zonder led) op 1 moederbord header op 7V draaien.

Ik zou persoonlijk nooit boven de 18W (1.5A) gaan zitten, vaak is 12W (1A) nog wat veiliger.

PS, dit staat in de product sheet op de website.:
1 to 3 Splitter Cable for RGB LED Fans – The
RGB Connector Splitter and 4 pin male to male
adapters are included.
Certified compatible with: ASUS, Gigabyte and MSI
motherboards.*

Als het goed is zijn het overigens deze fans: http://www.coolermaster.c...fan/masterfan-mf120l-rgb/
0.37A keer 3 lijkt me veilig zat op 1 header, als je ze op lagere snelheid gaat draaien helemaal.

Edit: de CPU koeler zou toch volledig door het moederbord geregeld moeten/kunnen worden, zowel de fan als de pomp?

[ Voor 62% gewijzigd door mitsumark op 12-01-2019 13:44 ]

Alle reacties

• mitsumark
En als je de fans op een lagere snelheid laat draaien?
Bv met een fancontroller of simpelweg de molex draadjes omdraaien.
Of heb je dan twijfels bij de koeling?

• gerardvbakkum
de fans kunnen niet op een lagere snelheid, omdat ze zijn aangesloten rechtsreeks op de voeding, de kabels van de fans zijn te klein om ze op het moederbord aan te sluiten en ik heb niet genoeg fan poorten.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:54
Welk moederbordgebruik je?

Op de huidige moederborden kan je de fans gewoon aansluiten en ook de snelheid regelen.

• mitsumark
De fans kunnen wel op een lagere snelheid.
Of met een splitter/verlenger op het moederbord, of aan andere kabels op de voeding (molex zwart en rood omwisselen: 12V-->7V), of met een fancontroller.
Bij je eventuele volgende behuizing heb je hetzelfde probleem, dus dat lost 'niks' op.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 12-01-2019 12:54 ]

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-02 17:29
Welke aansluiting zit er op de fan? Met elke fan controller zou je dit op kunnen lossen. Zoiets zou al kunnen werken:
https://www.amazon.de/Kof...ID=511TfabUAgL&ref=plSrch

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@gerardvbakkum wat is "niet zoveel geluid"? De ene persoon is gewoon allergisch voor alle omgevingsgeluid, terwijl de volgende zich pas irriteert als het continu boven de 43dB ligt ofzo.

En wat maakt er nu geluid bij jou? Zijn het de case-fans? Je CPU-fan? Je GPU-fans? Zijn het trillingen van de kast? Moet je dan misschien niet 100 Euro aan een nieuwe case spenderen als je je problemen misschien oplost door 2 fans te vervangen door stillere (maar minstens zo efficiente) fans?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gerardvbakkum
een fancontroller werkt denk ik beter, nu draaien ze constant op 100 procent aan de voorkant. verder heb ik een niet overclokt normaal systeem met een MSI x370 gaming pro carbon moederbord. Verder heb ik een coolermaster masterliquid lite 120 rgb waterkoeling die ook redelijk wat geluid maakt. De fans veranderen zou dat een optie zijn?

• gerardvbakkum
Ik las op internet dat je niet 2 fans tegerlijkertijd op een sys poort aan kan sluiten vanwege een te hoog voltage dat erdoor gaat. klopt dat?

Acties:
  • Beste antwoord

• mitsumark
Voltage blijft gelijk, bij teveel fans krijg je inderdaad teveel ampere/watt, maar 3 fans (incl led) op lage snelheid valt nog wel mee.
Ik heb hier 3 fans (zonder led) op 1 moederbord header op 7V draaien.

Ik zou persoonlijk nooit boven de 18W (1.5A) gaan zitten, vaak is 12W (1A) nog wat veiliger.

PS, dit staat in de product sheet op de website.:
1 to 3 Splitter Cable for RGB LED Fans – The
RGB Connector Splitter and 4 pin male to male
adapters are included.
Certified compatible with: ASUS, Gigabyte and MSI
motherboards.*

Als het goed is zijn het overigens deze fans: http://www.coolermaster.c...fan/masterfan-mf120l-rgb/
0.37A keer 3 lijkt me veilig zat op 1 header, als je ze op lagere snelheid gaat draaien helemaal.

Edit: de CPU koeler zou toch volledig door het moederbord geregeld moeten/kunnen worden, zowel de fan als de pomp?

[ Voor 62% gewijzigd door mitsumark op 12-01-2019 13:44 ]

• gerardvbakkum
De CPU koeler en de pomp zitten op het moederbord, alleen de 3 voorste fans niet
Pagina: 1