Zoek voorversterker met phono, sp-dif en airplay

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:12
Ik heb momenteel een audio set staan met 2 actief aangestuurde Linn keilidh speakers. Aparte eindversterker voor hoog en laag dus. Nu heb ik de wens om de huidige zelfbouw, houtje-touwtje preamp met losse phono trap en AirPort express te vervangen door iets moderners (met ab).

Ik zoek een?
voorversterker.

Wat is je budget?
Max ca. 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om mijn huidige preamp te vervangen
Hij moet daarom het liefst voorzien zijn van spdif/ toslink, AirPlay, line input afstandbediening en phono. Output moet een enkele of dubbele cinch / tulp op line-niveau zijn. Een spotify app zou de AirPlay overbodig maken. Dat is ook een optie dus

Wat heb je zelf al gevonden?
het is blijkbaar een niet veel voorkomende vraag, want ik heb nog geen enkel product gevonden die dit heeft. In de pricewatch is deze combinatie alleen met integrale versterkers te vinden.
categorie: Versterkers en receivers

Welke vragen heb je hier nog over?
ik heb geen bezwaar tegen obscure merken of noodzakelijke eigen import.

Beste antwoord (via blissard op 12-01-2019 23:32)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:07
Als je Spotify via Bluetooth wilt gebruiken zou je de Project Pre Box DS2 digital kunnen overwegen, bij onze oosterburen voor 750 EUR te koop. Als je niet tevreden bent met Bluetooth zou je een Chromecast audio kunnen toevoegen

[ Voor 19% gewijzigd door martyw op 12-01-2019 22:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 18:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou een geïntegreerde versterker nemen met pre-outs. Ik heb ook een actief systeem voor mijn frontspeakers. Ik heb daarom de Marantrz NR1509. Phono MM, spotify, Airplay en werkt uitstekend als voorversterker.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
@JvS dat is zeker een optie, maar ik hoop nog op de gouden tip voor een pre. Scheelt hopelijk toch wat stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Deze Marantz: https://www.marantz.nl/nl...ioplayer&productid=na6006

Spotify, airplay, variabele uitgangen, the works.

Moet je alleen je phono preamp houden en via een AD converter naar digitaal omzeten. Zijn grote broertje de ND8006 heeft twee digitale ingangen. Of je gooit je platenspeler via een aparte amp, kan ook nog.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Bedankt voor alle tips. Ik heb wat verder gekeken dan mijn neus lang is, en kom op de NAD m12 uit
https://nadelectronics.com/product/m12-digital-preamp-dac/
Wat denken jullie?

Oh, zie net de prijs. Laat maar zitten.

NAD C658 is misschien beter. Maar nog steeds redelijk aan de prijs.

[ Voor 25% gewijzigd door blissard op 12-01-2019 20:38 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:07
Als je Spotify via Bluetooth wilt gebruiken zou je de Project Pre Box DS2 digital kunnen overwegen, bij onze oosterburen voor 750 EUR te koop. Als je niet tevreden bent met Bluetooth zou je een Chromecast audio kunnen toevoegen

[ Voor 19% gewijzigd door martyw op 12-01-2019 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Dat is inderdaad behoorlijk in de richting. Native AirPlay zou nog mooier zijn, maar dat los ik makkelijk op met mijn AirPort express
Pagina: 1