Toon posts:

Toegewezen chrome-profielen verdwijnen uit snelkoppelingen

Pagina: 1
Acties:

• hera62
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-01-2019
Op dit moment gebruik ik verschillende Chrome-profielen voor verschillende doeleinden, ieder gekoppeld aan een aparte Google-account. Ik heb een hiermee overeenkomende reeks snelkoppelingen voor al deze profielen. In de eigenschappen van zo'n snelkoppeling ziet het doel er uit als bijvoorbeeld "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --profile-directory="Profile 1".

Wat blijkt echter: op onregelmatige tijden (tot dusver er niet in geslaagd om hier enig patroon/oorzaak in te vinden) verdwijnen de profiel-specificaties opeens. Dit betekent dat alle snelkoppelingen tegelijk opeens alleen nog maar "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" als doel hebben. Het is dan niet meer mogelijk om een specifieke snelkoppelign te gebruiken voor een specifiek profiel; tenzij ik bij iedere snelkoppeling het doel weer voorzie van een profielaanduiding. Nog een wonderlijk verschijnsel: op de computer op mijn werk gebruik ik ook verschillende profiel-snelkoppelingen en hier doet het probleem zich niet voor.

Wat kan de oorzaak zijn van dit gedrag? En is het te verhelpen? Ik ben blij met iedere hulp op dit vlak.

Heleen

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Ik heb in taakbeheer 2 google update taken staan waarvan 1 meerdere 'triggers' heeft;
De taken heten:
GoogleUpdateTaskMachineCore
GoogleUpdateTaskMachineUA

kijk eens of dat de oorzaak kan zijn

[Voor 22% gewijzigd door mschol op 12-01-2019 11:59]

• hera62
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-01-2019
Nee, dat staat er bij mij niet in. Niet in taakbeheer en ook niet in de taakplanner. Maarre, dank voor 't meedenken in ieder geval...

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee