Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• yep123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:30
Hallo

Ik zoek een mediaplayer die 4k ondersteund, er is echter zoveel keus zie door de bomen het bos niet.

Waar moet de player aan voldoen

- Uitgebreide ondersteuning van de verschillende beeldformaten waaronder 4K
- Uitgebreide ondersteuning van verschillende geluidsformaten ( DTS True HD enz enz)
- USB
- Kunnen streamen en via de de draad (gekoppeld aan mijn router)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

- Afspelen van films via een externe harde schijf. Ik doet dit nu nog via een wat omslachtige wijze. Ik zet films op mijn externe harde schijf en koppel deze dan via usb aan mijn Xtreamer Sidewinder. Ik wil dit nog wel blijven doen maar in de toekomst wil ik de films gaan streamen via mijn netwerk (films staan op de pc)
- Ik heb nu ook nog een Google Chromecast, als deze de deur uit kan met de komst van een nieuwe mediaplayer zou dat mooi zijn

Wat is je budget?
130 euro

Huidige systeem
- Humax 5200c
- Xtreamer Sidewinder 3
- Denon AVR-X2000
- Google Chromecast
- Panasonic TX-L42 ET5E (gaat in de toekomst vervangen worden voor een 4k tv)
- Logitech Harmony One+

Wat heb ik zelf gevonden

- Eminent EM7680
- Minix Neo U9-H
- Venz V12 Ultra

Mijn vraag is nu zou een van de bovenstaande players een goede keuze zijn? Van de Minix vraag ik mij af of deze wel alle geluidsformaten afspeelt die mijn Denon kan afspelen?
Tevens zou ik het zonde geld vinden om een duren player te kopen waarvan ik de helft van de functies niet gebruik, dus een "overkill".

Alle advies zeer welkom.

Alle reacties

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:13
Daar zit ik ook naar te kijken. ik stream nu alles van pc naar tv (C7). films met ingebakken subs pakt die wel. Maar een film met een losse srt bestand niet. die moet ik dan op een usb zetten en dan in de tv plaatsen, Dan pakt die de subs wel mee.

Ik zal te denken aan een Nvidia shield. Volgens bij pakt die wel losse srt bestanden voor ondertiteling Misschien moet je die ook op je lijst zetten. Iets duurder, maar op mp misschien goedkoper aan te komen.

• Mereco
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:07
Zoals harley 2009 zegt is een Nvidia Shield zeer aan te bevelen. Zit nieuw wel boven je budget, maar misschien 2e hands te vinden. Icm bv Kodi kun je vrijwel alles spelen in HD, zowel beeld als audio. Bovendien heeft deze een Google Chromecast UHD ingebouwd.
Ik neem aan dat alles via de Denon gaat lopen, dus moet je sowieso goed kijken of deze wel 4K en HDR pass though heeft, ongeacht welke mediaplayer je koopt.

Mereco wijzigde deze reactie 12-01-2019 12:08 (7%)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Ik heb zelf de Eminent en de Minix en beide spelen alles wat je wil.

Kijk ook eens hier voor uitstekende tips, do's en don'ts bij de keuze voor een mediaspeler: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Jorgen wijzigde deze reactie 12-01-2019 12:08 (51%)

• Sorbo
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:52

Sorbo

Uw hulp in huis!

Al eens naar de OSMC Vero 4k+ gekeken? Valt binnen je budget, ondersteunt een bak aan audio/videostandaarden, kan streamen en van USB spelen, heeft prima softwareondersteuning en... is tijdelijk uitverkocht ;(

Toch, een kijkje waard:
https://osmc.tv/vero/

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-01 09:43

DarkUnreal

Postmaster General

Ik zou iets meer uitgeven en een nVidia Shield halen

• Jorgen
  • Nu online
DarkUnreal schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:07:
Ik zou iets meer uitgeven en een nVidia Shield halen
Waarom? De Shield is een prachtige speler, maar wat biedt ie meer dan bijv de Minix?

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-01 09:43

DarkUnreal

Postmaster General

Jorgen schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:09:
[...]

Waarom? De Shield is een prachtige speler, maar wat biedt ie meer dan bijv de Minix?
Ik vind persoonlijk de gebruikers ervaring van een Shield echt geweldig. Wat ik bij andere media spelers wel eens zie dat het niet zo vloeiend loopt als op een Shield. Haperende menu's e.d.

Daarnaast denk ik dat jet met een nVidia shield ook nog wel even future proof bent.

edit: Ik zie soms nog wel eens aanbiedingen voorbij komen, shield zonder controller (wel met afstandsbediening) voor 150 euro. Komt heel wat dichter in de buurt bij het budget van de TS

DarkUnreal wijzigde deze reactie 12-01-2019 12:14 (16%)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17-01 20:37

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DarkUnreal schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:12:
[...]

Daarnaast denk ik dat jet met een nVidia shield ook nog wel even future proof bent.
Het ligt maar net aan het eco-systeem; zo heeft Vero, als voorbeeld, gekozen voor OSMC oftewel Debian met een Kodi-fork en kan hierdoor 5 jaar aan updates beloven. Is ook vrij logisch want het OS is een long-term service uitvoering en Kodi is (in principe) een opensource long-term project.

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:11
Ik gebruik zelf de Q5 pro, is ook nog het overwegen waard mits je hem 2ehands koopt.

Vorig jaar voor 80 euro gekocht en speelt behalve Dolby vision alles af (wel hdr10 dus)

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• QSYS
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-01 09:30
Ik heb zelf zoveel andere merken kastjes gekocht, altijd gekloot met wel altijd iets gehad, nu heb ik sinds kort een nvidia shield, en vind het nog steeds jammer dat ik toen ik mijn eerste kastje mocht te beroerd was om wat meer geld uit te geven. De Shield is gewoon echt superieur.

• Jorgen
  • Nu online
De Shield is ook een uitstekende speler, maar ik zie de meerwaarde nog niet.

• yep123
Jorgen schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:21:
De Shield is ook een uitstekende speler, maar ik zie de meerwaarde nog niet.
Deze speler heb ik ook gezien, echter ver boven budget, tweedehands ook. Ook denk ik dat dit voor mij op dit moment een beetje een overkill is

Zelf denk ik dat de Minix voor mij een uitstekende keuze is. De komende 5 jaar zal ik hier een prima speler aan hebben. Nog een groot voordeel is de prijs, op Marktplaats kan ik deze speler voor tussen de 80 en 1oo euro al kan kopen

• Mereco
Let er nogmaals op wat de Denon toe in staat is. Indien er geen volledige passthrough is, zul je moeten inleveren op Audio of Beeldkwaliteit.
Zolang de tv nog geen 4K is zul je alvast van HD Audio kunnen genieten.

• MAX3400

MAX3400

Je Denon doet inderdaad geen 4K-passthrough dus er zit zelfs een kans in dat bepaalde codecs niet worden geaccepteerd of hierdoor automatisch een downsample krijgen. Je TV is ook geen 4K dus ook die hoef je niet direct aan te sluiten op een nieuwe mediaplayer.

Blijft dus even de vraag: waarom zoek je een 4K mediaplayer als de rest van je apparatuur dat niet kan?

• Djampire
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17:09
Jorgen schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:09:
[...]

De Nvidia Shield is qua hardware een top apparaat, nog steeds.. na 4 jaar nog steeds ondersteuning met updates, dat kun je van al die andere apparaten vaak ook niet zeggen. zelfs een 2e hands Nvidia Shield is het overwegen waard. wat ik dan weer niet begrijp dat iemand hem verkoopt.. wil zelf niet meer zonder! daarnaast is de Nvidia Shield een van de weinige apparaten met volledige (4K) ondersteuning vanuit Netflix.

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi8, i5-4670k GTX 1070 6GB

• yep123
Mereco schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:57:
Let er nogmaals op wat de Denon toe in staat is. Indien er geen volledige passthrough is, zul je moeten inleveren op Audio of Beeldkwaliteit.
Zolang de tv nog geen 4K is zul je alvast van HD Audio kunnen genieten.
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld, maar ik zal even uitleggen hoe de alles is aangesloten.

In de tv zit 1 hdmi kabel gaat passthrough receiver. Alle andere apparaten zitten middels een hdmi op de receiver aangesloten, werkt top.

Nu even mijn toekomst plaatje voor ogen: Wanneer ik met een nieuwe mediaplayer begin zal deze net zo worden aangesloten als de Xtreamer. Er zal dan in mijn zienswijze veranderen qua beeld en geluid (misschien wel een kwaliteitsverbetering)
Wanneer er dan in de toekomst een 4k tv moet ik met mijn set up van 4k kwaliteit kunnen genieten. daar heeft mijn Denon toch geen invloed op? Misschien dat de Denon niet meer alle moderne geluidsformaten weer kan geven (zoals dolby atmos). Als dat het enige is vind ik dat niet zo'n probleem.

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13-01 15:48

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Ook ik kan alleen maar aanbevelen dan wel op mp dan wel met even verder sparen te gaan voor een nvidia shield. Heb tal van mediaspelers gehad/geprobeerd en was altijd wat terughoudend tegenover de shield ivm niet geupdate hardware waar in elke Minix ieder model andere hardware zit heeft de shield als jaren een Tegra X1, alleen het model is compacter geworden.

Sinds een klein half jaar een shield, het is een verademing. Vloeiend menu, nog nooit zoveel updates gezien voor een android speler. YouTube 5.1 ondersteuning in laatste update, netflix 4k. Fijne remotes (zowel controller als ab), en vertrouwen dat er updates blijven komen.

Specs

Martijns fotospeeltuin

• yep123
MAX3400 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:02:
Je Denon doet inderdaad geen 4K-passthrough dus er zit zelfs een kans in dat bepaalde codecs niet worden geaccepteerd of hierdoor automatisch een downsample krijgen. Je TV is ook geen 4K dus ook die hoef je niet direct aan te sluiten op een nieuwe mediaplayer.

Blijft dus even de vraag: waarom zoek je een 4K mediaplayer als de rest van je apparatuur dat niet kan?
Als er alleen een downsample komt mbt geluid, geen probleem. De 4K tv komt er na de zomervakantie.Ik had er eigenlijk nu een willen kopen maar net een dure reparatie aan de auto gehad :'(
Ik ga dan voor een 43 inch 4k tv, budget dan 800 euro.

• MAX3400

MAX3400

yep123 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Ik ga dan voor een 43 inch 4k tv, budget dan 800 euro.
En je zit op minder dan 1.4 meter van je TV? Zo nee, dan heb je niet echt voordeel van de hogere resolutie want je oog kan het aantal pixels toch niet onderscheiden en dan "lijkt" het 1440p of 1080p.

• Mereco
De Denon receiver moet dan ook het beeld doorgeven en doordat dit hdmi 1.4 is, beperkt dit het beeld tot waarschijnlijk naar 4K op 30 hz en geen hdr. Geluid is dan wel HD. Je kunt wel de mediaspeler rechtstreeks op de nieuwe tv aansluiten. In dit geval word het geluid beperkt tot dat wat de tv aankan. Vaak is dit dolby digital, mogelijk Dts 2.0/5.1 en Dolby digital plus. Laatste formaat kan de receiver mogelijk weer niet weergeven.

• wouter5
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-01 23:25
Ik ben momenteel ook op zoek naar een mediaplayer. Moet 4k en zoveel mogelijk hdr en audio standaarden ondersteunen.
Momenteel gaat het tussen de vero 4k+ en de minix neo u9-h met misschien een lichte voorkeur voor de vero (zuiver subjectief). Bij de minix lijkt het me dan weer handig dat je alle android apps kan installeren...

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:49
MAX3400 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:02:

waarom zou je nu nog een 1080p speler kopen? Zelfs al heb je nog een 1080p installatie, alles wat je vanaf nu gaat vervangen word UHD, dus kan je beter futureproof voor UHD gaan. Bovendien heb je nu al dat een aantal 1080p spelers geen HEVC aankunnen, met een groeiend aanbod voor die codec is het dan alleen maar verstanding om ook een speler die dat aan kan.

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:48
Ook hier een Shield fan, ik heb diverse 4k media players geprobeerd en dit is de enige die alles probleemloos doet. Ik snap inderdaad dat hij iets boven budget is, maar ik had hetzelfde als jou: beginnen met 100 euro budget, verschillende geprobeerd en uiteindelijk hier uitgekomen.

Dingen waar ik met andere players problemen mee had:
- Fatsoenlijk Kodi kunnen installeren, dus niet een 3rd party fork
- Streamen van een 4k bluray vanaf een NAS
- Casten vanaf een mobiel
- Netflix in 4k met HDR

Even over je receiver die je er tussen hebt zitten, dat maakt nu inderdaad nog niet uit, maar zodra je naar een 4k TV gaat, zal je die er tussenuit moeten halen voor je 4k bronnen. Of je moet op dat moment ook je receiver updaten naar iets wat 4k passthrough heeft (inclusief de juiste ondersteuning voor HDR etc).

• MAX3400

MAX3400

@peschinl je koopt toch geen nieuwe velg voor als je "ooit" een Ferrari koopt? Of heb je het nieuws gemist vanaf CES? 8K komt eraan. Niet rap maar toch...

@yep123 moet gewoon eerst een nieuwe TV kopen, dan kijken of & hoeveel geld er is en dan de "beste player" kopen binnen dat budget.

MAX3400 wijzigde deze reactie 12-01-2019 22:35 (14%)

• peschinl
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:49
MAX3400 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:34:
@peschinl je koopt toch geen nieuwe velg voor als je "ooit" een Ferrari koopt? Of heb je het nieuws gemist vanaf CES? 8K komt eraan. Niet rap maar toch...
Als je dan de (vrij slechte) Ferrari vergelijking erbij gaat halen, dan zou ik dat eerder bij 8k plaatsen dan bij UHD, want laten we wel wezen dat is op dit moment gewoon de standaard. Al het nieuwe materiaal word in UHD afgeleverd. Een 1080p spelertje aanbevelen nu is ongeveer de slechtst mogelijke advies wat gegarandeerd een vervanger noodzakelijk maakt in de nabije toekomst (zeker als OP al aangeeft naar UHD tv over te willen stappen).
MAX3400 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:34:@yep123 moet gewoon eerst een nieuwe TV kopen, dan kijken of & hoeveel geld er is en dan de "beste player" kopen binnen dat budget.
waarom *precies* in die volgorde?

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
het beste is om de film welke lokaal is opgeslagen direct aan te sluiten op de monitor/tv zelf. Dus niet streamen via Wifi of andere bekabeling.

Mijn UHD tv heeft een USB aansluiting. Een 4k video zal direct door mn tv worden afgespeeld, zelfs h265 wordt ondersteund. Die codec is overigens niet het belangrijkste want je kan die ook nog converteren.

Via HDMI kan het wel, maar dient een 2.0 te zijn. En de PC/laptop/NAS aansluiting dient HDMI 2.0 te ondersteunen.

Via Wifi streamen heb je een bandbreedte nodig die fors is.

• MAX3400

MAX3400

peschinl schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:52:
[...]

Als je dan de (vrij slechte) Ferrari vergelijking erbij gaat halen, dan zou ik dat eerder bij 8k plaatsen dan bij UHD, want laten we wel wezen dat is op dit moment gewoon de standaard. Al het nieuwe materiaal word in UHD afgeleverd. Een 1080p spelertje aanbevelen nu is ongeveer de slechtst mogelijke advies wat gegarandeerd een vervanger noodzakelijk maakt in de nabije toekomst (zeker als OP al aangeeft naar UHD tv over te willen stappen).
Onzin want "al het nieuwe materiaal" in de winkel wordt op disc geleverd en daar kraait de hele topicstart niet naar en zeker niet voor dat budget. Alles wat je streaming kan kopen, wordt geleverd vanaf "ongeveer" 500p tot 2160p dus daar heb je geen UHD-speler voor nodig. En die resoluties gelden ook voor alles wat je niet koopt, zeg maar.

Maar om het dan constructief te houden; wat voor zin heeft het om een player nu te kopen als je nog niet weet welke TV je zometeen koopt. Kom er over een paar maanden achter dat je player bijvoorbeeld geen HDR10 aan kan. Of je TV geen HLG. Zit je daar zometeen met je incompatible apparatuur. Zelfde geldt voor de opmerking over de receiver van eerder; ik persoonlijk zou het liefst een "complete set" kopen waarbij in ieder geval alle HDMI-standaarden, alle codecs en alle ondersteunde formaten op elkaar zijn afgestemd.

@LucyLG je hebt helemaal geen enorme bandbreedte nodig om WiFi te streamen; 120Mbps sustained is zat om een officiele UHD-bluray te streamen aangezien die dingen maximaal 100Mbps gesampled zijn. Als iemand thuis geen 120Mbps sustained heeft en UHD wil streamen over de WiFi, heb je nog een extra investeringsronde te gaan in een goede infra.

• yep123
Hoi

Mijn huidige Xtreamer is terminaal, dus ik moet een andere player hebben. Mij lijkt verstandig op de toekomst voorbereid te zijn dus 4k. Tv en receiver gaat nu niet lukken.

Ik heb net een 2e hands Minix Neo U9 gekocht voor 80 euro, bijna niet gebruikt. Mocht het voor mij niet werken dan verkoop ik het wel weer.

Alles loopt nog niet soepel, digitaal geluid krijg ik nog niet voor elkaar en mijn externe harde schijf die ik via usb in de Minix plug herkent de Minix nog niet altijd, heel irritant.
Wanneer de Minix aanstaat en ik de harde schijf in plug dan herkent de Minix de harde schijf wel en kan dan ook een fillm die op de harde schijf staat benaderen. Met behulp van Kodi speel ik de film dan af. Wanneer ik de film stop zit ik in de "Kodi omgeving" maar kan dan nergens de harde schijf vinden cq benaderen. Op het Minix bureaublad lukt mij dit ook niet. Wanneer ik de Minix herstart en vervolgens de harde schijf weer inplug kan ik maar weer 1x de harde schijf benaderen.

Ik moet ook nog de meest recente android erop zetten, kan dit alleen middels een flash of kan ik rechtreeks via de Minix deze update regelen?

• Mereco
Als je in Kodi zit moet je via Video en dan Bestanden volgens mij de harde schijf kunnen vinden. Ik doe het wel uit mijn hoofd, dus geen garantie. Waarom de MiniX de schijf niet vind moet ik je schuldig blijven. Wat betreft geluid, staat Kodi wel in Expert mode en Passthrough ingeschakeld?

Ik heb sinds kort de marmitek audio extractor ae24. Deze geeft het 4k beeld + hdr volledig door aan de tv en extract alle audioformaten voor mijn soundbar die ook niet volledig 4k doorgeeft. Dit zou eventueel ook nog een mogelijkheid zijn als je straks een 4K tv hebt.
In ieder geval veel plezier met je MiniX.

Mereco wijzigde deze reactie 13-01-2019 12:14 (35%)

• harley2009
ik heb net bij de MM een nivdia shield tv gekocht. Straks installeren en kijken wat die allemaal kan.. b

• Mereco
Gefeliciteerd en benieuwd wat je bevindingen zijn. Er is trouwens ook een eigen Nvidia Shield Console thread hier op GoT waar je veel info kan vinden.

Mereco wijzigde deze reactie 13-01-2019 17:38 (26%)

• yep123
yep123 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:49:
Hoi

Mijn huidige Xtreamer is terminaal, dus ik moet een andere player hebben. Mij lijkt verstandig op de toekomst voorbereid te zijn dus 4k. Tv en receiver gaat nu niet lukken.

Ik heb net een 2e hands Minix Neo U9 gekocht voor 80 euro, bijna niet gebruikt. Mocht het voor mij niet werken dan verkoop ik het wel weer.

Alles loopt nog niet soepel, digitaal geluid krijg ik nog niet voor elkaar en mijn externe harde schijf die ik via usb in de Minix plug herkent de Minix nog niet altijd, heel irritant.
Wanneer de Minix aanstaat en ik de harde schijf in plug dan herkent de Minix de harde schijf wel en kan dan ook een fillm die op de harde schijf staat benaderen. Met behulp van Kodi speel ik de film dan af. Wanneer ik de film stop zit ik in de "Kodi omgeving" maar kan dan nergens de harde schijf vinden cq benaderen. Op het Minix bureaublad lukt mij dit ook niet. Wanneer ik de Minix herstart en vervolgens de harde schijf weer inplug kan ik maar weer 1x de harde schijf benaderen.

Ik moet ook nog de meest recente android erop zetten, kan dit alleen middels een flash of kan ik rechtreeks via de Minix deze update regelen?
Beide problemen opgelost, is even zoeken maar dan heb je wat. Eerste indruk van de Minix is goed. Veel mogelijkheden

Er staat android 6.1 op. De minix zegt dat dit de meest recente versie, maar dat klopt toch niet?

• harley2009
Mereco schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:37:
Gefeliciteerd en benieuwd wat je bevindingen zijn. Er is trouwens ook een eigen Nvidia Shield Console thread hier op GoT waar je veel info kan vinden.
Paar dingen vallen tot nu toe tegen.. En ik kom er niet uit. Kan met de Nvidia niet in mijn pc (geen toegang). is raar alle andere apparaten komen er wel in ?? (uhd speler, C7 Ps4 pro) En als ik een ub stick in de shield plug (met een film erop kan ik geen film kijken??

Alleen als ik naar kodi ga, kan ik de film zien. Lijkt mij een beetje omslachtig. Usb erin kodi opstarten en dan pas film kijken..

Morgen komt er iemand kijken om mijn nvidia met mijn pc te verbinden. Maar als dat niet lukt ga deze er weer uit.

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:21
yep123 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:48:
[...]

Beide problemen opgelost, is even zoeken maar dan heb je wat. Eerste indruk van de Minix is goed. Veel mogelijkheden

Er staat android 6.1 op. De minix zegt dat dit de meest recente versie, maar dat klopt toch niet?
Waarom klopt dat niet? Website van Minix zegt van wel.
Wordt gewoon niet verder geupdate denk ik.

Je moet voor zulke 'goedkope' apparaten niet verwachten dat je zoals bijvoorbeeld bij een Nvidia Shield jarenlang upgrades krijgt naar nieuwe versies.

Arjant2 wijzigde deze reactie 14-01-2019 14:36 (14%)

• Jorgen
  • Nu online
Arjant2 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:34:
[...]

Waarom klopt dat niet? Website van Minix zegt van wel.
Wordt gewoon niet verder geupdate denk ik.

Je moet voor zulke 'goedkope' apparaten niet verwachten dat je zoals bijvoorbeeld bij een Nvidia Shield jarenlang upgrades krijgt naar nieuwe versies.
Dan klopt het dus niet. Of enkel ten tijde van het uitbrengen van de mediaspeler.

Dat goedkope/onbekende merken niet of minder updaten, of dat je er überhaupt minder van mag verwachten is verder natuurlijk pertinente onzin. Minix staat al jaren bekend als maker van top mediaspelers en goede ondersteuning.

• Mereco
@harley2009
Je zult toch altijd iets van een app moeten gebruiken om je films mee af te spelen.
Naast Kodi zijn er wel meer media apps te vinden.

Wat betreft het verbinden van de pc, is het goed mogelijk dat het een instelling in jouw pc is, die verhindert dat je de Shield kan benaderen.

• Arjant2
Jorgen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:29:
[...]

Dan klopt het dus niet. Of enkel ten tijde van het uitbrengen van de mediaspeler.

Dat goedkope/onbekende merken niet of minder updaten, of dat je er überhaupt minder van mag verwachten is verder natuurlijk pertinente onzin. Minix staat al jaren bekend als maker van top mediaspelers en goede ondersteuning.
Tja op de website van minix staat bij het kopje wat de meest recente android versie van dit apparaat versie 6.0.1 is. Als ergens anders een recentere versie te vinden is dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Dat je van goedkope mediaspelers minder mag verwachten vind ik overigens geen onzin maar goed dat is een andere discussie.
En ik heb het niet over beveiligingsupdates daar mag je gewoon van verwachten dat je die een paar jaar krijgt.

Arjant2 wijzigde deze reactie 14-01-2019 18:12 (6%)

• harley2009
Mereco schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:31:
@harley2009
Je zult toch altijd iets van een app moeten gebruiken om je films mee af te spelen.

Wat betreft het verbinden van de pc, is het goed mogelijk dat het een instelling in jouw pc is, die verhindert dat je de Shield kan benaderen.
Oke zal een kijken naar de apps. Maar de rest van de apparatuur. Uhd speler, receiver, 2x ps4 (pro) kom ik wel in de pc.. Op de pc zegt die telkens kan netwerk pad niet vinden..

• Jorgen
  • Nu online
Arjant2 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:08:
[...]

Tja op de website van minix staat bij het kopje wat de meest recente android versie van dit apparaat versie 6.0.1 is. Als ergens anders een recentere versie te vinden is dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Dat je van goedkope mediaspelers minder mag verwachten vind ik overigens geen onzin maar goed dat is een andere discussie.
En ik heb het niet over beveiligingsupdates daar mag je gewoon van verwachten dat je die een paar jaar krijgt.
Laat ik het anders stellen. De Shield is alom geprezen en een top apparaat, maar kampt al jaren met dezelfde problemen. De Minix is een stuk goedkoper, ook niet foutloos, maar doet alles net zo goed. Concensus op het Kodi forum is dat de 3 beste spelers van dit moment (voor gebruik met Kodi in elk geval) de laatste Apple tv (iOS), Minix u9 (Android) en Shield (Android tv) zijn. Stellen dat de Minix slechter is omdat jij het merk niet kent /minder aansprekend vindt, vind ik in elk geval een te snelle conclusie. Alleen in combinatie met gaming of Netflix wint de Shield het van de Minix. Ondersteuning van Android tv tov normale Android is vanuit de app makers altijd lager geweest.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
Had ook eens vergeleken met de Vero 4K. Zeker wanneer het op HDR uitkomt en correcte kleurweergave is deze ongeëvenaard. Alleen de Shield komt in de buurt. Met een handige RF remote en 5 jaar software garantie zit je helemaal goed.

Alleen als je graag Android wil vind ik de ShieldTV een betere keuze. Zelf wilde ik juist geen Android. De Vero4K heeft hier ook de functie van NAS/downloadbak.

Jazco2nd wijzigde deze reactie 14-01-2019 20:16 (3%)

• Arjant2
@Jorgen ik zeg helemaal niet dat de minix een slecht apparaat is.
Maar uit jouw woorden begrijp ik dus dat de minix wel al minimaal op android 8 zit dan?
Daar vraagt ts volgens mij naar hoe hij zijn apparaat update van android 6.1.

• Jorgen
  • Nu online
@Arjant2 misverstand. Excuses!

• harley2009
Mereco schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:31:
@harley2009

Vandaag bezig geweest met de nvidia shield. En alle is nu gelukt, Stream via pc naar shield (vlc media player) , films met losse subs zijn geen probleem.. En hij is reten snel.. V/d week nog eens verder kijken voor leuke apps om te downloaden.

• Mereco
@harley2009

Tof om te lezen.
Er zijn zat apps of spelletjes te vinden.
Heb je er ook een controller bij.?

• harley2009
Mereco schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:50:
@harley2009

Tof om te lezen.
Er zijn zat apps of spelletjes te vinden.
Heb je er ook een controller bij.?
Jazeker, vind de controller zelf fijner om mee te werken.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True