Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

28 pin eprom duplicatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bakuku
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-01 18:11
Mijn vraag
Zoals de titel al aangeeft.
Ik heb een MGCD bord (console naar arcade converter) waar een van de ic/chips super heet werd en het dus begaf.

Gelukkig heb ik een identieke bordje waarvan de chip wel nog goed is.

Is het mogelijk deze te dupliceren en te schrijven naar een nieuwe chip die dan de oude vervangt.

If yes, know somebody who can do it?

Thanks

Alle reacties

• itcouldbeanyone
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-01 12:26
Hangt van type eprom af , staat er een nummer op ?

Stratis : SbjhPeaHC2ufttT1T6DP3nDE2cDF4KtbUL

• zzattack
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:30
Als het überhaupt een (E)EPROM betreft. Goede kans dat het om een microcontroller gaat.

• bakuku
winbond w27e1512-12.

Datasheet:

link

Hier wat foto’s:

bakuku wijzigde deze reactie 12-01-2019 13:51 (81%)

• bakuku
Up

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Je moet een compatible eeprom vinden, of iemand die old-stock van deze dingen verkoopt.
Daarnaast heb je een EEPROM programmer nodig.

Mijn kennis van eeproms is niet genoeg om je specifieke onderdelen aan te raden. De readers zijn volgens mij wel erg universeel gemaakt. Dus het kan waarschijnlijk wel.

Probeers anders het eevblog forum eens.

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17-01 22:20
ja lijkt mij wel mogelijk.
Probeer het anders eens op arcade fora, http://forums.arcade-museum.com/ http://forum.arcadecontrols.com/
Programmer: https://www.aliexpress.co...R-AL-PIC/32871877405.html

• itcouldbeanyone
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-01 12:26
Ja die kun je makkelijk copieren, je kan dat doen met een arduino mega en een extra 12V supply voor programeren .

Die 0-15 adress pinnen geef je het adress in tussen 0 en 0xFFFF , de output pinnen kun je dan uitlezen of beschrijven, zoals in de data sheet staat

Stratis : SbjhPeaHC2ufttT1T6DP3nDE2cDF4KtbUL

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik weet dat mijn oude werkgever zo'n programmer had. Daar kon je zelfs het type IC instellen, uitlezen, en in meerdere tegelijk wegschrijven. Kwam geen PC aan te pas. Maargoed, daar heb jij waarschijnlijk niet zoveel aan. Opties zoals een programmer en arduino klinken als een goed alternatief.

• zzattack
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:30
Je kunt hem waarschijnlijk ook wel op een 32pin EEPROM zetten. Bovenste pinnen dan aan VCC verbinden. Ik zou hem op een 27c801 kunnen zetten als je wilt.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True