Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• PW2307
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 14-01 19:53
Beste mensen,

Zojuist probeerde ik op mijn MacBook Pro met OS 10.13.6 een printer die ik al had geïnstalleerd opnieuw te installeren omdat we thuis een nieuwe internet provider hebben. Het betreft een Canon Pixma MG2950. Via de website van Canon heb ik de handleiding gevolgd en de betreffende drivers gedownload. Het installatie programma van de driver doorlopen door dubbel te klikken op een .PKG bestand en daarna zou normaal gesproken een scherm moeten komen waarin ik een bestand SETUP kan openen om de printer daadwerkelijk te installeren. Dit heb ik namelijk eerder deze week met een printer op kantoor ook gedaan en dat ging prima. Echter kwam dit scherm nergens tevoorschijn en ik kon het ook niet via de Finder oproepen.

De printer is nu dus niet geïnstalleerd, maar het vaagste is nog dat al mijn al geïnstalleerde printers en labelprinters verdwenen zijn. Het openen van een print dialoog via welk programma dan ook duurt meer dan een minuut en vervolgens is de lijst met printers leeg. Ook via Systeemvoorkeuren > Printers duurt het openen van het scherm meer dan een minuut en ook daar is de lijst met printers leeg.

Wat kan hier gebeurd zijn en belangrijker nog, hoe los ik dit op?

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-01 16:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Is er ook binnen je netwerk e.e.a. veranderd toevallig? Als het netwerkprinters betreft met een statisch IP en je nieuwe provider's modem geeft een andere range uit dan zullen ze niet gevonden kunnen worden. Voor een wi-fi printer zoals de meeste van die Pixma's (zelf ook eentje thuis staan) is het nog wat erger, omdat het kan voorkomen dat je het wi-fi netwerk opnieuw in moet stellen op het schermpje.

I reject your reality and substitute my own

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True