Voor wat test doeleinden en om mijzelf te ontwikkelen neem ik een VPS met Plesx Onyx op basis van CentOS 7 af. Ik wil ook graag de mogelijkheid hebben om een domein naar mijn VPS te wijzen door simpelweg de nameservers van dat domein aan te passen.
Ik heb hiervoor verschillende handleidingen gevolgd maar kom er niet uit. De VPS bij strato krijgt een standaard hostname en is bereikbaar via zowel IP-adres als de aangeleverde hostname (h281XXXX.stratoserver.net).
Ik heb een domein toegevoegd op de VPS (domeinA.nl) en in het algemene DNS sjabloon de volgende instellingen:

Bij het domein die als nameserver moet dienen zijn de instellingen als volgt:

Mijn domein staat bij Neostrada en ik heb aan dit domein (domeinA.nl) twee A-records toegevoegd:
- ns1.domeinA.nl -> IP-adres1
- ns2.domeinA.nl ->IP-adres1
(Ik heb slechts 1 IP-adres beschikbaar voor de VPS).
Als laatste heb ik voor ander domein (domeinB.nl) de nameservers gewijzigd naar ns1.domeinA.nl & ns2.domeinA.nl). Maar helaas komt domeinB.nl niet op de server uit. DomeinB.nl is wel aangemaakt op de VPS.
Wat doe ik nog fout?
Ik heb hiervoor verschillende handleidingen gevolgd maar kom er niet uit. De VPS bij strato krijgt een standaard hostname en is bereikbaar via zowel IP-adres als de aangeleverde hostname (h281XXXX.stratoserver.net).
Ik heb een domein toegevoegd op de VPS (domeinA.nl) en in het algemene DNS sjabloon de volgende instellingen:

Bij het domein die als nameserver moet dienen zijn de instellingen als volgt:

Mijn domein staat bij Neostrada en ik heb aan dit domein (domeinA.nl) twee A-records toegevoegd:
- ns1.domeinA.nl -> IP-adres1
- ns2.domeinA.nl ->IP-adres1
(Ik heb slechts 1 IP-adres beschikbaar voor de VPS).
Als laatste heb ik voor ander domein (domeinB.nl) de nameservers gewijzigd naar ns1.domeinA.nl & ns2.domeinA.nl). Maar helaas komt domeinB.nl niet op de server uit. DomeinB.nl is wel aangemaakt op de VPS.
Wat doe ik nog fout?
[ Voor 3% gewijzigd door Robbie T op 14-01-2019 11:00 ]