Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe laptop voor huis-, tuin- en keukengebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cosmic Toad
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-01 21:36
Wat ga je met je laptop doen?
Werk, regulier internetgebruik, Microsoft Office, films kijken door kinderen.

Wat is je budget?
Maximaal € 600,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zal geregeld mee naar het werk gaan, maar zeker niet elke dag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Eisen:
  • IPS-scherm voor goede kijkhoeken
  • 15,6 inch
  • HDMI-uitgang
  • Full HD (1920 x 1080)
  • 5Ghz Wifi
  • USB 3.0-poorten
  • SDHC-poort
Het gaat om een nieuwe laptop voor mijn vrouw. Ik had een HP Pavilion 15-cs0170nd voor haar gekocht, maar die had een erg kleine harde schijf. Toen ik die wilde verwisselen voor een SSD van een halve terabyte, bleek dat helemaal niet te kunnen. Er was wel ruimte voor een SSD, maar daarvoor moest ik dan eerst speciale brackets en kabels aanschaffen à veel euro. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat er alleen HP-onderdelen in kunnen. Tja, wist ik veel. Ik heb 'm dus maar geretourneerd.

Jammer, want verder voldeed ie aan al mijn eisen. Eigenlijk zoek ik dus een laptop met dezelfde specificaties. Maar dan wel eentje die ik makkelijk open kan maken; de HP was een ramp, bijna niet open te krijgen. Het is een wonder dat er niets gebroken is. Nog nooit zoiets meegemaakt met een laptop.

En ik moet er onderdelen in kunnen stoppen (ssd, geheugenbankjes) zonder dat ik aan een bepaald merk gebonden ben. Met de oude Acer Aspire waar ik nu op typ is dit geen enkel probleem.

Hopelijk is bovenstaande een beetje duidelijk.

Alle reacties

• Brazos
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 09:30
Cosmic Toad schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:31:

Het gaat om een nieuwe laptop voor mijn vrouw. Ik had een HP Pavilion 15-cs0170nd voor haar gekocht, maar die had een erg kleine harde schijf. Toen ik die wilde verwisselen voor een SSD van een halve terabyte, bleek dat helemaal niet te kunnen. Er was wel ruimte voor een SSD, maar daarvoor moest ik dan eerst speciale brackets en kabels aanschaffen à veel euro. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat er alleen HP-onderdelen in kunnen. Tja, wist ik veel. Ik heb 'm dus maar geretourneerd.
Je hebt waarschijnlijk een 'normale' 2,5" schijf gekocht, een m2 SSD had je er als het goed is zo in kunnen prikken (wel door de oude er uit te halen natuurlijk).

De middelste dus.

Nu een beetje te laat natuurlijk, maar misschien dat je er wat aan hebt als je een ander model uitzoekt met hetzelfde type schijf en je meer ruimte wilt hebben.

• Cosmic Toad
Oeps, je hebt gelijk. Wat een blunder. Ik had geen idee dat dat de SSD was toen ik de laptop openhaalde. :$ Ik heb nog wel gezocht op het moederbord naar de harddrive (het ding werkt immers niet zonder), maar het stond nergens met tekst aangegeven.

Gek genoeg was er wel degelijk ruimte voor een tweede 2,5" SSD. En daarvoor moest je volgens de handleiding aparte (dure) brackets en kabel van HP kopen. Zelfs als ik niet de fout met de M2-schijf had gemaakt, had ik hem dan geretourneerd. Anders ben ik twee keer de prijs van een 2,5" schijf kwijt om die aan te kunnen sluiten.

Cosmic Toad wijzigde deze reactie 11-01-2019 22:27 (13%)

• Cosmic Toad
Ter aanvulling: volgens de handleiding van de HP-laptop die ik gekocht had, heb ik een speciale HD-bracket nodig met serienummer 933608-001 (gevonden minimumprijs € 34,-) en een HD-kabel met serienummer 928944-001 (gevonden minimumprijs € 33,-). De 480 GB 2,5" SSD die ik gekocht heb koste € 59,-. Dan ga ik niet nog eens € 67,- uitgeven om het ding te kunnen aansluiten. Dat is de reden dat ik de laptop heb teruggebracht; ik voelde me namelijk behoorlijk besodemieterd. Het zou toch niet zo moeten zijn dat ik eerst de hele handleiding door moet lezen om erachter te komen of ik een SSD überhaupt meteen aan kan sluiten.

Hartstikke zonde, want qua specs was het precies wat ik zocht. Heeft HP hier een handje van en kan ik HP-laptops derhalve beter mijden? Andere merken die dit ook doen?

Cosmic Toad wijzigde deze reactie 12-01-2019 12:49 (3%)

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True