Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe pc en aRGB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• el-jorge
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-01 14:59

el-jorge

turn around and feel the vibe

Topicstarter
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe pc, lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 277,51€ 277,51
1Asus ROG Strix Z370-G Gaming€ 186,50€ 186,50
1Corsair Crystal 280X RGB Zwart€ 139,-€ 139,-
1Asus ROG RYUO 240€ 196,25€ 196,25
1Corsair LL140 RGB 140mm Dual Light Loop RGB LED PWM Fan - Twin pack + Lighting Node PRO, 140mm€ 64,90€ 64,90
1Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 152,75€ 152,75
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 87,90€ 87,90
1Samsung 960 Pro 512GB€ 200,32€ 200,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.305,13

Maar ik zie dat ik de afgelopen jaren wat dingen gemist heb. Ik wil iets bouwen met wat leuke led verlichting, en tegenwoordig heb je wat meer keuze, en meer mogelijkheden. Van de spullen waarin ik ben geïnteresseerd heb ik de reviews gelezen, Foritain top reviews! Maar kom regelmatig de term aRGB tegen. Wat is dat, en hoe werkt het?

Ik heb nu ook al een mooi pc'tje, met simpele led fans, en een nzxt aio, met cam software. Cam is niet top.
Mijn doelstelling is om mijn fancontrol (licht + snelheid) zo simpel mogelijk te besturen hebben. Nu doet cam de kleuren en de pomp, en mijn huidige Asus mobo stuurt de fans aan.

Hoe moet dat in de nieuwe situatie? Stuurt dan je fancontroller (van corsair in dit geval) je gehele setup aan qua fans? Dus de RGB en de snelheid, en dus ook de fans die op de pomp zitten? En diezelfde software ook voor de RGB op het geheugen,en dan de asus software stuurt je pomp aan?

Spielerei...

Alle reacties

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 03:21
Pomp en fan snelheid stuur je vaak aan in je bios dit is naar mijn mening ook makkelijker. corsair heeft zijn ICEU software voor alle RGB van corsair alles van asus moet weer via Aura software aangestuurt worden.

Ook mist er een videokaart? Of neem je die mee

• el-jorge
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-01 14:59

el-jorge

turn around and feel the vibe

Topicstarter
Videokaart harde schijven neem ik mee. Ik ben vooral benieuwd hoe ik het beste straks mijn fans kan aansturen. Ik stuur ze nu ook aan vanuit de bios mbv de asus software.
Maar als ik het goed begrijp stuur je in de nieuwe situatie de RGB aan vanuit de corsair software en de snelheid vanuit de bios? Hoe doe ik dat met maar twee fanheaders en 4 fans? En zitten er op die fans dan meerdere aansluitmogelijkheden?

el-jorge wijzigde deze reactie 12-01-2019 00:57 (7%)

Spielerei...

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:51
Google even op adressable RGB. Weet er het fijne niet van, behalve dat de techniek anders is als regulier.

Pak btw ff een Z390 board voor je build, z370 werkt alleen met bios update met Intel gen 9.
Verder waarom een 960pro nvme schijf? Ofwel m2 sata ssd als mx500 of 970 EVO zijn logischere keuzes afhankelijk van wat je wil.
Meer algemeen mis ik de template met standaard vragen wat je eigenlijk ermee wil gaan doen..

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 03:21
Maar als ik het goed begrijp stuur je in de nieuwe situatie de RGB aan vanuit de corsair software en de snelheid vanuit de bios? Hoe doe ik dat met maar twee fanheaders en 4 fans? En zitten er op die fans dan meerdere aansluitmogelijkheden?
je hebt straks inderdaad ICUE nodig om je corsair RGB componenten aan te sturen alles wat niet van corsair is heeft weer zijn eigen programma

ja ik heb corsair ML120 RGB fans en er zitten 2 kabels aan 1 voor de RGB en 1 voor de snelheid

je kan het beste 2 PWM Fan splitters Zoiets kopen .
je zou even de handleiding van je moederbord moeten doorlezen maar de fan headers kunnen over het algemeen 1 Ampere leveren.
en de corsail LL 140MM fans zitten op de 0.3 Ampere per stuk dus max 3 fans per header. al is het zowiezo makkelijker om in en uitlaatfans op losse fan headers te zetten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True