Software om heel veel foto's te taggen (EXIF tags e.d.)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Ik zoek een programma om foto's te taggen. Dat zijn er genoeg, en kan zelfs al onderin Windows verkenner.
Ik heb het dan over EXIF tags die bij de foto data in zitten.
Maar ik heb duizenden foto's en vooral heel veel terugkerende tags.

Dus ik dacht meer aan een workflow waarbij ik allerlei foto's langs ga, 1 voor 1, en waarbij ik dan snel tags in kan voeren, en door naar de volgende.
Liefst dus nog met een auto-completion achtig iets, of een andere vorm van geheugen van recent gebruikte tags. Want als ik bijvoorbeeld 2000 keer dezelfde tag in moet voeren wordt het veel werk.
De reden dat ik het wil is dat ik snel door de vele foto's wil kunnen zoeken. Als het goed werkt wil ik het op nog meer foto's doen.

Ik heb al veel programma's bekeken, want er is natuurlijk heel veel fotobeheer software beschikbaar, maar ik kom er niet helemaal uit. Zo even los ergens een tag toevoegen kan natuurlijk met heel veel software, maar ik zoek dus iets om veel foto's te verwerken.

Alternatief of leuke bijkomstigheid zou zijn dat je meerdere foto's kunt selecteren om daar dan dezelfde tag aan te geven.

Alvast bedankt voor de input.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Beste antwoord (via !null op 12-01-2019 22:10)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb er nul ervaring mee, maar zoeken bij google naar 'mass photo tag' suggereert https://sourceforge.net/projects/fastphototagger/ wat redelijk de lading lijkt te dekken.

Autocomplete kan je misschien via de browser of het OS (webinterface op tablet) doen.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 12-01-2019 21:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb er nul ervaring mee, maar zoeken bij google naar 'mass photo tag' suggereert https://sourceforge.net/projects/fastphototagger/ wat redelijk de lading lijkt te dekken.

Autocomplete kan je misschien via de browser of het OS (webinterface op tablet) doen.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 12-01-2019 21:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Kijk, dat ziet er heel goed uit, ga ik binnenkort even proberen. Weer een kwestie van niet de goede zoektermen gebruiken. "mass" of "batch" tagging zijn idd betere zoektermen hiervoor.

Als ik niet snel proces matig door de foto's heen kan is het toevoegen van een tag op veel foto's tegelijk al een hele mooie toevoeging.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)