Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Xxp-s8)RaZeR
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 16-01 17:00
Goedenavond allen,

Ik doe momenteel een opleiding tot ICT beheerder MBO 4 op de LOI. Ik werk momenteel in de horeca maar zou graag (zonder mijn diploma te hebben gehaald, heb nog 2 jaar te gaan ongeveer voordat de opleiding klaar is) willen gaan werken in een bedrijf met meer affiniteit van ICT. Heeft er iemand hier ervaring mee en heb ik een reële kans dat ik aangenomen word door een bedrijf? Ik heb er ook over nagedacht om eerst wat stages te lopen bij bedrijven maar vaak is dit niet mogelijk omdat ik maar 1 dag in de week kan vanwege horeca werk.

Alvast bedankt voor reactie en tips!!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-01 08:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Omscholing naar ICT terwijl je een ICT opeiding doet?

Normaliter, zelfs zonder je stage, ga je na je afstuderen over het algemeen solliciteren naar een baan / werkgever die aansluit op de opleiding.

Of ik begrijp je vraag echt niet; wat verwacht je zelf hoe & waarom een ander bedrijf met een baan bij jou komt?

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• Xxp-s8)RaZeR
Ja dat is inderdaad de normale gang van zaken maar nu zou ik het liefst al bij een bedrijf willen werken zonder dat ik mijn opleiding al heb afgerond. Ik ben benieuwd of bedrijven dit doen of dat ze echt willen dat je een opleiding helemaal af maakt en daarna pas gaat solliciteren. Omdat ik klaar ben met de horeca helaas...

Xxp-s8)RaZeR wijzigde deze reactie 11-01-2019 19:37 (7%)

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 08:07
Er is niet echt een vast gedefinieerd pad dat men volgt ben ik bang. Je beantwoord je vraag min of meer zelf al; bedrijven zijn eerder geneigd om geschoold personeel aan te nemen. Men houd nu eenmaal van zekerheid en iemand mét een diploma bied nu eenmaal meer zekerheid dan iemand zonder diploma. Dat gezegd hebbende zijn er altijd uitzonderingen. Heb je verder aantoonbare ervaring in de ICT? Misschien is het een idee om ervaring op te doen bij een non-profit of op vrijwillige basis bij bijvoorbeeld een opensource project?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-01 08:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, het lijkt me dan kiezen of delen; geen idee wat je opzegtermijn bij jouw horeca-baas is maar er zijn zat bedrijven die voor 1 (of meerdere) dagen in de week wel een paar handjes extra kunnen gebruiken in "ICT". Of het direct aansluit bij wat je nu leert of over 2 jaar wil doen, dat weet ik niet.

Dat gezegd hebbende; je laat ook niet echt zien wat je al kan/weet ondanks dat je nog 2 jaar op school moet zitten. Als werkgever zou ik nu al zoiets hebben van "tja, daar komt niet veel inzet / info uit; wat wil die persoon bij mij komen doen?"

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Xxp-s8)RaZeR schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:35:
Ja dat is inderdaad de normale gang van zaken maar nu zou ik het liefst al bij een bedrijf willen werken zonder dat ik mijn opleiding al heb afgerond. Ik ben benieuwd of bedrijven dit doen of dat ze echt willen dat je een opleiding helemaal af maakt en daarna pas gaat solliciteren. Omdat ik klaar ben met de horeca helaas...
Welke diploma's heb je? En wat kan je op ICT gebied? Werkgevers willen of iemand van een bepaald niveau die ze de vaardigheden kunnen aanleren (aantoonbaar door middel van een diploma) of iemand die bepaalde vaardigheden tot op een zeker niveau bezit.

Als je beide niet hebt wordt het echt een helpdesk functie.

• Xxp-s8)RaZeR
Dank u allen om te reageren.

Ik heb voldoende informatie gekregen denk ik. Het beste is dus de opleiding afmaken zoals ik hier lees omdat ik nog niet zoveel ervaring heb. Daarom kan ik daar ook niet veel over zeggen. Ik heb de basis tot nu toe zelf geleerd denk ik. Heb ooit een beetje geëxperimenteerd met VMware en linux. Verder doe ik de standaard Windows problemen oplossen bij mij in de familie(blue screen etc.). Verder snap ik ICT gerelateerde dingen erg snel. Ben een makkelijke leerling.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True