Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verplichte update naar nieuwe versie Skype

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• chriistiix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 20:12
Het is skype Skype eindelijk gelukt om mij geforceerd te laten updaten.
Persoonlijk, en weet dat veel mensen de mening met mij delen is de nieuwe versie helemaal niks. Het is natuurlijk ook even wennen, maar de nieuwe versie is in principe nog niet volledig af.

Vreemd, want heb vandaag nog prima op werk gewerkt op de oude Skype client, zijn er meer Tweakers die dit hebben gehad? Ben is wezen zoeken op het net en kon niks recent vinden dat gebruikers geforceerd moeten updaten.
Zijn er nog Tweakers die het lukt om via de oude client te werken? Wellicht is er al iemand die het is gelukt om op de oude client te blijven werken voorlopig..

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Skype was de laatste tijd al aardig aan het zeuren om te updaten. Uiteindelijk ook maar gedaan, maar het is er niet beter op geworden. Helaas nog geen fijn alternatief gevonden, dat lekker werkt voor tijdens het gamen. De geluidskwaliteit is zoveel minder met de nieuwe client dan met de oude dat het niet heel fijn meer werkt.

Echt forceren was het niet trouwens, alleen maar irritant, waardoor mensen op een gegeven moment wel gingen updaten. Ergens snap ik 't wel, er mag best een beetje gepushed worden om software te updaten, om te voorkomen dat we alleen maar met oude bagger werken die zo lek is als een mandje na verloop van tijd.

TERW_DAN wijzigde deze reactie 11-01-2019 18:56 (32%)

V&A eindejaarsopruiming - veul meuk voor weinig

Mijn BGG-list

• chriistiix
TERW_DAN schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:55:
Echt forceren was het niet trouwens, alleen maar irritant, waardoor mensen op een gegeven moment wel gingen updaten.
Ja dat heb ik gelukkig vol kunnen houden, maar nu had ik geen keuze meer.
Ook staat er in de venster dat ik moet updaten de volgende keer als ik inlog, maar krijg met die venster al geen keus om er omheen te gaan :s

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:38

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Je wilt zeggen dat je eindelijk moest doen wat MS in september al had beloofd dat men in november diende te updaten om nog gebruik te maken van Skype? Wat ze in nieuws: Skype-gebruikers moeten in november upgraden van Skype 7 Classic naar 8 zeggen?
Dat verklaart dan wel waarom bij ons op kantoor sommige gebruikers nog Skype konden gebruiken. Dat zal nu dus niet meer werken, omdat Skype 8 niet op 2012R2 werkt.

Spekkies | Commandline FTW

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:26
Heb sinds die nieuwe skype dat ik geregeld weer opnieuw moet inloggen.

• chriistiix
Hero of Time schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:02:
Je wilt zeggen dat je eindelijk moest doen wat MS in september al had beloofd dat men in november diende te updaten om nog gebruik te maken van Skype? Wat ze in nieuws: Skype-gebruikers moeten in november upgraden van Skype 7 Classic naar 8 zeggen?
Dat verklaart dan wel waarom bij ons op kantoor sommige gebruikers nog Skype konden gebruiken. Dat zal nu dus niet meer werken, omdat Skype 8 niet op 2012R2 werkt.
Thanks voor je bron, daar is staat tevens dit:
Then we'll start requiring people to update to Skype version 8 in waves over the next several months. Not everyone will be required to update at once.
Desktop: First wave begins on 11/1/2018
Verklaart dus inderdaad waarom sommige gebruikers bij jou op kantoor nog Skype gebruikte.

Ben dan alsnog wel benieuwd of die waves te omzeilen valt tot de laatste wave.
Ben benieuwd of maandag op werk de Classic nog werkt.

Edit:
Nog geen verplichte update op het werk gelukkig..

• beuki
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-02 09:31
Fijn, ik mag vandaag geforceerd updaten naar de nieuwe brakke versie. Krijg dezelfde schermafbeelding als chriistiix sinds deze morgen. Ook geen goede alternatieven gevonden. Skype voor Bussiness is flinke stap terug, beperkte mogelijkheden, Microsoft Teams werkt niet met Skype contacten ... zit je dan ...

Hoop dat ze er nog op terugkomen, gebruik voor nu even de webclient versie.

• energydrank
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-02 20:26

energydrank

Sorry, Niet thuis!

ze hebben het mij een paar dagen geleden ook al laten doen, alhoewel ik het alleen maar gebruik om af en toe een vraag te stellen aan collega's of door te geven dat ik mn uurtje lunch pak vindt ik de nieuwe skype versie echt 10x niks. heel het idee dat Cortana in de eerste plaats toegang vraagt tot je chats en antwoorden alvast in een apart balkje klaar zet is echt verassend irritant IMO

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 22:34
Daarom gebruik ik ook voor tijdens het gamen liever Discord,
Op mijn werk hebben we Slack en dat werkt ook heel goed

i7-6700 // Gigabyte RX580 8GB // MSI B150M PRO-VDH // 4x4GB DDR4 @ 2133Mhz // Fractal Design Define S // Crucial MX500 (500GB) (OS) + Kingston A400 (120GB) (Games opslag) + WD Blue 5400RPM (1TB) (Backups) // Cooler Master G450M (450 Watt) (Semi-Modulair)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij mij kon het ook niet anders. Skype starten was updaten of niet starten :(
En idd, versie 8 is nog lang niet af en als je ziet wat een bak drek Microsoft (imho terecht) over zich heen krijgt door opdringen en gebrek aan functionaliteit, dan wordt je er ook niet blij van :/
Of je de oude versie nog kunt gebruiken valt of staat met de updates van Windows die je hebt. Die forceren namelijk het wel of niet kunnen gebruiken van versie 7.x
Enige wat mij gelukt is, is de melding dat je zou moeten upgraden verbergen, maar dus alleen voordat die windows update roet in het eten gooide.

Ik hebnog geen meldingen gezien dat de oude versie weer bruikbaar was of toch reversed kon worden. Maar het internet staat vol met de roep om exact dat en scheldkannonades richting MS HQ :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Terrestrial
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 14:43
Als je ff googled kun je een pagina vinden waar je een iets oudere versie van skype 7 kunt downloaden en die heeft dit gezeik niet. Hoe lang dit blijft werken moeten we natuurlijk nog afwachten maar microsoft kennende kan dit nog jaren zijn.

• chriistiix
@The Eagle
Of je de oude versie nog kunt gebruiken valt of staat met de updates van Windows die je hebt. Die forceren namelijk het wel of niet kunnen gebruiken van versie 7.x
Welke windows update exact?
Op mijn werk laptop waar Skype 7.0 tot vandaag nog steeds werkt is up to date.
Op mijn prive laptop waarbij ik geforceerd moest updaten heeft volgens mij nog geen eens de October update.

Wellicht toeval of heb je een bron betreft de updates?

Zo blij dat het op me werk nog werkt.. Al mijn klanten gebruiken Skype.
Teams hebben wij maar word niet gebruikt helaas (Ik zeer minimaal in mijn team) en Skype voor Business vind ik ook niks.

@Terrestrial
Als je ff googled kun je een pagina vinden waar je een iets oudere versie van skype 7 kunt downloaden en die heeft dit gezeik niet. Hoe lang dit blijft werken moeten we natuurlijk nog afwachten maar microsoft kennende kan dit nog jaren zijn.
Uiteraard geprobeerd, en had ook nog een 7.0 instalatie op me pc staan.
Installeren verloopt zonder problemen, dan wanneer je Skype wilt starten laat hij je alsnog geforceerd updaten. Dus 7.0 opnieuw installeren werkt niet helaas.

• Terrestrial
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 14:43
chriistiix schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:14:
@The Eagle

[...]

@Terrestrial

[...]

Uiteraard geprobeerd, en had ook nog een 7.0 instalatie op me pc staan.
Installeren verloopt zonder problemen, dan wanneer je Skype wilt starten laat hij je alsnog geforceerd updaten. Dus 7.0 opnieuw installeren werkt niet helaas.
Dan heb je een te nieuwe versie gebruikt, je moet 7.36.101 gebruiken. Kijk even hier:

https://www.winytips.com/...lassic-7-41-101-7-40-104/

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

offtopic:
De topictitel zette wat overdreven de toon, ik heb die wat neutraler gemaakt.

Logisch dat oude versies op een gegeven moment niet meer worden ondersteund, zou mijn gedachte zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• beuki
Ik gebruik skype enkel voor messaging (berichten en plaatjes) zoals de meeste gebruikers vermoed ik. Ik heb nu de webversie (https://web.skype.com/nl/) genomen en hier in Chrome een schilletje omheen gemaakt. Website als Chrome app

I.p.v. full screen heb ik de optie open in Window genomen. Werkt redelijk, echter geen notificaties in de system tray. Ook heb ik het geluid nog niet werken. De Gui lijkt op versie 7.

Ook gekeken naar alternatieven, Skype voor bussiness. Maar de interface is ook een heel stuk minder prettig dan de Skype 7.0 , daarbij is messaging er nu uitgehaald en weer overgezet naar Microsoft Teams .. maar in Teams geen mogelijkheid meer om met standaard skype gebruikers te communiceren ... Microsoft, wat maken jullie er toch een puinhoop van.

beuki wijzigde deze reactie 22-01-2019 12:07 (26%)
Reden: aanvulling

• beuki
Zelfs de webversie moet er aan geloven .. Was net aan het experimenteren met de webversie, wat wel redelijk werkt. Krijg ik nu de melding : "Ondersteuning voor deze versie van Skype voor Web wordt stopgezet. Er is nu een nieuwe preview-versie voor Microsoft Edge en Google Chrome beschikbaar met HD-videogesprekken, gespreksopnamen en nog veel meer."

Deze nieuwe webversie geprobeerd, maar dat is ook een flinke achteruitgang. Niet meer overzichtelijke alle recente chats onder elkaar. Ik moet nu steeds een chat open klikken, om te kijken, en terug om weer naar het overzicht met chats te gaan. Wordt er allemaal niet beter op ...

• chriistiix
@beuki
Uiteindelijk op me werk ook geforceerd moeten updaten.
Zoals Terrestrial al zei heeft 7.36 deze check in zijn geheel niet, en dat is bij deze bevestigd.
Ik draai weer gelukkig op versie 7, ben benieuwd hoe lang dit blijft werken.

Ergens in het midden van deze pagina is er een downloadlink voor 7.36
https://www.winytips.com/...lassic-7-41-101-7-40-104/

• beuki
@chriistiix Dank! Ook maar de downgrade uitgevoerd. Wat een verademing :) Afwachten hoe lang dit in de lucht blijft inderdaad.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True