Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuw systeem instabiel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SaphuA
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-02 13:27
Hallo,

Ik heb met enige inspiratie van de BBG een game systeem samengesteld. Deze heb ik gister eindelijk kunnen gebruiken. Helaas lijkt hij zeer instabiel...

Alle onderdelen zijn nieuw gekocht. De videokaart is nieuw van een betrouwbare mede-tweaker (daar ga ik voorlopig nog even van uit) en zag er ook als nieuw uit bij ontvangst.

Na de eerste keer problemen heb ik windows volledig opnieuw geinstalleerd zonder internetverbinding. Vervolgens handmatig alle chipsets/drivers geinstalleerd voordat ik internet aansloot. Dit heeft echter niets uitgehaald.

Memtest is gedraad, maar niets uitgekomen.

Wanneer ik in Assassin's Creed Black Flag de settings op max medium zet en een nieuw spel start crasht ofwel het spel ofwel het systeem zodra de in-game scene met schepen op het water geladen zou moeten worden.

Bij het starten van de benchmark van Hitman Absolution crasht het systeem ook willekeurig. Ook lijkt het te gebeuren bij het inladen van een scene.

Gek genoeg heb ik de trial Tom Clancy's Ghost Recon® Wildlands zonder problemen kunnen spelen.

Het lijkt er op dat de crashmomenten redelijk voorspelbaar zijn - maar daarvoor moet ik meer onderzoek doen.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik nu verder moet gaan zoeken naar het probleem. Alle hulp is zeer welkom.

Thanks!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 136,95€ 136,95
1ASRock A320M-DGS€ 51,-€ 51,-
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 8GD (11266-09)€ 202,-€ 202,-
1Cooler Master Silencio 352€ 58,-€ 58,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB€ 53,-€ 53,-
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 54,80€ 54,80
1Crucial BX500 480GB€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 614,75

Beste antwoord (via SaphuA op 17-01-2019 08:56)

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-02 16:17
Voor het moederbord van de TS is er een all-in-one driver voor de video.

https://www.asrock.com/MB/AMD/A320M-DGS/index.asp#Download

Download verder:
- Realtek drivers (zowel LAN als geluid)
- AMD RAID Driver and RAIDXper

Mocht dat niet helpen dan eventueel nog BIOS updaten.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

• ThaRealKnuf
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:57
SaphuA schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:35:
Na de eerste keer problemen heb ik windows volledig opnieuw geinstalleerd zonder internetverbinding. Vervolgens handmatig alle chipsets/drivers geinstalleerd voordat ik internet aansloot. Dit heeft echter niets uitgehaald.
Even voor de zekerheid: de rest van de drivers zijn geïnstalleerd? Apparaatbeheer geeft geen meldingen meer?
SaphuA schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:35:
Het lijkt er op dat de crashmomenten redelijk voorspelbaar zijn - maar daarvoor moet ik meer onderzoek doen.
Ok, welke zijn dat? Meldt een Windows logboek iets?

Gewoon maar wat gedachten :)

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:19

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een 'crash' kan zich op meerdere manieren voordoen.
Wat gebeurt er?
Krijg je een foutmelding?

En... Heb je de troubleshoot guide al gevolgd om componenten uit te sluiten?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Sergelwd
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:17
De drivers van AMD zijn op dit moment 1 grote bende, ik ben al dagen bezig met verschillende versies uitproberen om de boel een beetje stabiel te krijgen.
Ik hoop dat ze alles weer een beetje snel op orde krijgen want op deze manier gaan ze veel kaartjes retour krijgen.

Sergelwd wijzigde deze reactie 14-01-2019 19:08 (11%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-02 16:17
Voor het moederbord van de TS is er een all-in-one driver voor de video.

https://www.asrock.com/MB/AMD/A320M-DGS/index.asp#Download

Download verder:
- Realtek drivers (zowel LAN als geluid)
- AMD RAID Driver and RAIDXper

Mocht dat niet helpen dan eventueel nog BIOS updaten.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• necessaryevil
  • Laatst online: 16-01 23:45
Sergelwd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:08:
De drivers van AMD zijn op dit moment 1 grote bende, ik ben al dagen bezig met verschillende versies uitproberen om de boel een beetje stabiel te krijgen.
Ik hoop dat ze alles weer een beetje snel op orde krijgen want op deze manier gaan ze veel kaartjes retour krijgen.
Offtopic:
Geldt dat ook voor de oudere kaarten met een recente driver? Ik heb problemen met mijn pc met een HD5770.

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 22:11
Klopt het dat je geheugen niet op de Memory QVL van het moederbord staat? Of lees ik er overheen?

Anyways, shot in the dark: Ik heb bij mijn gigabyte moederbord geen ram dat op de memory QVL lijst staat. Ik kreeg ook random crashes totdat ik XMP in bios uitzette. Sindsdien geen gedoe meer. Wellicht dat dit het is?

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03:08
ASRock A320M-DGS daar zijn zeer veel problemen bekend met de RAM

Ik zou ASrock sowieso vermijden.. het low budget merk van asus.

Bekijk ook even welke bios je hebt.
als die ouder is dan 1.3 heb je sowieso garantie op instabiliteit.

boyette wijzigde deze reactie 17-01-2019 00:17 (28%)

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 00:35

Compizfox

I use Arch, btw

Sergelwd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:08:
De drivers van AMD zijn op dit moment 1 grote bende
Vanwaar is dit zo? Ik heb hier niks van meegekregen (en ik volg Radeon drivers redelijk nauwlettend). Welke driverversie is instabiel? Of bedoel je dat jij persoonlijk problemen hebt met jouw systeem en het afschuift op de AMD drivers?
ik ben al dagen bezig met verschillende versies uitproberen om de boel een beetje stabiel te krijgen.
Ik raad over het algemeen af om opzettelijk oudere drivers te gebruiken. Meestal is dit niet de juiste oplossing voor het probleem (tenzij het een gedocumenteerde bug is in die driver, maar in dat geval is dat online wel te vinden) en het is niet echt een permanente oplossing om nooit je drivers te updaten.

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• SaphuA
  • Laatst online: 14-02 13:27
Dank voor alle reacties! Ik heb inmiddels ook prime95 gedraaid om de cpu te testen en de laatste versie van ungine (superposition). Conclusie is vooralsnog dat het vooral een driver probleem lijkt te zijn. Nieuwere games draaien als een zonnetje!
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True