Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hibje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-01-2019
Ik was al in het bezit van een WD portable 2TB harde schijf. Toen ik een tweede wou aankopen voor backup van mijn Mac en voor opslag van foto's zei men dat ik er beter één voor desktop kon kopen. Men kon mij niet vertellen waarom en de prijs van beide schijven is ongeveer gelijk.
Nadeel de schijf voor desktop moet aan het net aangesloten worden en maakt een ruisend geluid.
Volgende keer toch beter voor portable gaan?

Beste antwoord (via Hibje op 18-01-2019 21:26)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:32

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Enige nadeel van de portable is dat je er géén voeding op kan aansluiten. Dus als je USB poort te weinig stroom levert (bijv. via een non powered HUB) dan kan je hem niet gebruiken. Omgekeerd heb je voor die andere dus wel een plek nodig met voeding en schakelt hij ook niet aan en uit met je pc.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:32

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Enige nadeel van de portable is dat je er géén voeding op kan aansluiten. Dus als je USB poort te weinig stroom levert (bijv. via een non powered HUB) dan kan je hem niet gebruiken. Omgekeerd heb je voor die andere dus wel een plek nodig met voeding en schakelt hij ook niet aan en uit met je pc.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het verschil is een 2.5" vs een 3.5" disk. Een 2.5" disk kun je prima voeden met enkel een USBaansluiting, gezien die enkel 5V gebruikt. Een 3.5" disk heeft ook een 12Vlijntje nodig. Dus dan zul je gebruik moeten maken van een losse adapter, daar ontkom je dan niet aan.

In de regel zijn de 2.5"jes wat duurder, al zal het op 2TB niet zo gek veel meer uitmaken tegenwoordig. Een 3.5" is wat sneller. Bij normaal gebruik maakt 't niet zo gek veel uit welke je dan pakt.