Boete Duitsland voor softdrugs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1165876

Topicstarter
Hallo,

Ik ben eergisterenavond door de douane richting Keulen aan de kant gezet. Was vrijwel overtuigd heilig te zijn maar helaas... ze vonden ergens tussen de stoelen toch nog 2,3gr waarvan ik me totaal niet bewust was. Meneer van de zoll vertelde in het Duits dat hij me een boete ging geven van 150-, die direct voldaan moest worden... en ik er goed vanaf kwam omdat deze boete ook 300 tot 500-, kon kosten. Er kwam nog wel een brief naar huis vertelde hij nu vraag ik me dus wel af. Is het nu zo afgedaan? Of kan ik alsnog achteraf hier problemen mee krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Volgens mij denkt de Duitse doaune dat wij Nederlanders allemaal aan de wiet zitten ofzo: mij hebben ze ook een keer staande gehouden, maar ik gebruik die rotzooi niet en valt er dus ook niks te vinden.

Denk dat je gewoon mag dokken en anders niet meer je gezicht in Duitsland laten zien, als je de boete niet van plan bent te betalen :+

[ Voor 93% gewijzigd door XiaomiGlobal op 10-01-2019 21:07 ]

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1165876

Topicstarter
XiaomiGlobal schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:06:
Volgens mij denkt de Duitse doaune dat wij Nederlanders allemaal aan de wiet zitten ofzo: mij hebben ze ook een keer staande gehouden, maar ik gebruik die rotzooi niet en valt er dus ook niks te vinden.

Denk dat je gewoon mag dokken en anders niet meer je gezicht in Duitsland laten zien, als je de boete niet van plan bent te betalen :+
Deze heb ik direct voldaan... vraag me alleen af waarom ze dan alsnog een brief gaan sturen neem aan dat het zo wel voldoende is toch haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Indien je die boete niet betaalt moet de Duitse autoriteit of in geval dat kan de Nederlandse autoriteit zoals CJID je gaan vervolgen. Het is nog maar de vraag of je in NL vervolgd gaat worden hiervoor. Indien je in NL vervolgd wordt is dat leuk want dan kom je voor een NL rechter. Indien Duitsland zich bevoegd acht en niet hier ter plaatse jou kan vervolgen heb je in de toekomst een kleine issue in die deelstaat vrees ik, je kan wederom aangehouden worden. Wordt omrijden dan denk ik....

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LucyLG schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:29:
Indien je die boete niet betaalt moet de Duitse autoriteit of in geval dat kan de Nederlandse autoriteit zoals CJID je gaan vervolgen. Het is nog maar de vraag of je in NL vervolgd gaat worden hiervoor. Indien je in NL vervolgd wordt is dat leuk want dan kom je voor een NL rechter. Indien Duitsland zich bevoegd acht en niet hier ter plaatse jou kan vervolgen heb je in de toekomst een kleine issue in die deelstaat vrees ik, je kan wederom aangehouden worden. Wordt omrijden dan denk ik....
Ehm, hij heeft gewoon betaald ;)
Anoniem: 1165876 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:12:
[...]

Deze heb ik direct voldaan... vraag me alleen af waarom ze dan alsnog een brief gaan sturen neem aan dat het zo wel voldoende is toch haha
Ligt het aan mij of is het best apart dat je niet weet dat je wiet in je auto hebt liggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
toolkist schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 00:09:
[...]

[...]

Ligt het aan mij of is het best apart dat je niet weet dat je wiet in je auto hebt liggen? :P
Jammer want ik zie wel wat dingen die fout gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
LucyLG schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:29:
Ben je mal? Je krijgt gewoon een dagvaarding om voor het Ambtsgericht in Köln te verschijnen.

Het wordt niet omrijden maar nooit meer naar het buitenland, zeker niet via een luchthaven of langs een ANPR. Je wordt - als je niet verschijnt- gewoon internationaal gesignaleerd. Dat NL voor dergelijke zaken eigen onderdanen niet zal uitleveren, zorgt ervoor dat je alleen nog veilig in NL bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 14:56

mark-k

AKA markkNL

Anoniem: 1165876 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:02:
Hallo,

Ik ben eergisterenavond door de douane richting Keulen aan de kant gezet. Was vrijwel overtuigd heilig te zijn maar helaas... ze vonden ergens tussen de stoelen toch nog 2,3gr waarvan ik me totaal niet bewust was. Meneer van de zoll vertelde in het Duits dat hij me een boete ging geven van 150-, die direct voldaan moest worden... en ik er goed vanaf kwam omdat deze boete ook 300 tot 500-, kon kosten. Er kwam nog wel een brief naar huis vertelde hij nu vraag ik me dus wel af. Is het nu zo afgedaan? Of kan ik alsnog achteraf hier problemen mee krijgen?
Als het proces ongeveer hetzelfde is als met snelheidsovertredingen is die brief gewoon een officiële bevestiging dat je bekeurd bent, dit betaald is, en dat je nog in beroep kunt als je wilt. Doe je dat niet is het gewoon klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:14
Brazos schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 06:48:
[...]

Als jij een boete betaalt schik je, zij zien dus af van verdere vervolging. Meer problemen ga je er niet mee krijgen. Een boete contant betalen is trouwens niet ongewoon in het buitenland.
gebeurd in Nederland ook als je een overtreding begaat en je woont in Duitsland of waar dan ook dan kan je gewoon af tikken

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04 19:30

OmeJoyo

This is me

toolkist schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 00:09:
[...]

[...]

Een bijwerking van regelmatig gebruik is vergeetachtigheid :+

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-04 12:52
OmeJoyo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:16:
[...]

Een bijwerking van regelmatig gebruik is vergeetachtigheid :+
Dat schijnt inderdaad waar te zijn. Maar ik had ook een keer gehad dat mijn auto werd doorzocht en dat ze een zakje met wiet vonden (niet veel, maar kon flink wat tekst en uitleg geven).

Bleek het van een maat van mij te zijn die het zelf was vergeten toen hij met mij mee reed, sindsdien mag hij ook niet meer met mij mee rijden :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Peatsmoke schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:05:
[...]

Ben je mal? Je krijgt gewoon een dagvaarding om voor het Ambtsgericht in Köln te verschijnen.

Het wordt niet omrijden maar nooit meer naar het buitenland, zeker niet via een luchthaven of langs een ANPR. Je wordt - als je niet verschijnt- gewoon internationaal gesignaleerd. Dat NL voor dergelijke zaken eigen onderdanen niet zal uitleveren, zorgt ervoor dat je alleen nog veilig in NL bent.
:? Er is meer buitenland dan alleen Duitsland. En voor een dergelijke overtreding (want er mocht langs de weg geschikt worden), kom je echt niet op de lijst van Interpol te staan.

Aanvullend; uitlevering is inderdaad niet van toepassing (wederom, kleine overtreding) maar Justitie kan wel meewerken met de Duitse politie om de correcte adresgegevens etc te controleren / verwerken teneinde de Duitsers te helpen jou aan te schrijven.

Je maakt er meer heisa van dan nodig; in NL sta je toch ook niet meteen op een Interpol-lijst met een arrestatie-team achter je aan als je je parkeerboete niet betaalt? Of je boete voor openbaar dronkenschap?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04 19:30

OmeJoyo

This is me

mugenmarco schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:26:
[...]

Dat schijnt inderdaad waar te zijn. Maar ik had ook een keer gehad dat mijn auto werd doorzocht en dat ze een zakje met wiet vonden (niet veel, maar kon flink wat tekst en uitleg geven).

Bleek het van een maat van mij te zijn die het zelf was vergeten toen hij met mij mee reed, sindsdien mag hij ook niet meer met mij mee rijden :(
Ik rijd toch 10-tallen keren per jaar de grens over en ben nog nooit gecontroleerd. Ook binnen Nederland de afgelopen 9 jaar niet meer gecontroleerd trouwens.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:15
OmeJoyo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:30:
[...]

Ik rijd toch 10-tallen keren per jaar de grens over en ben nog nooit gecontroleerd. Ook binnen Nederland de afgelopen 9 jaar niet meer gecontroleerd trouwens.
Ik ben ook nog nooit gecontroleerd in Duitsland. Niet dat ik er extreem vaak kom, maar wel met enige regelmaat.
Ik ben nu 21 jaar en kom er vanaf mijn 18e al regelmatig.
Van oud barrel tot nieuwere auto, geen 1x staande gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:39:
[...]

Ik ben ook nog nooit gecontroleerd in Duitsland. Niet dat ik er extreem vaak kom, maar wel met enige regelmaat.
Ik ben nu 21 jaar en kom er vanaf mijn 18e al regelmatig.
Van oud barrel tot nieuwere auto, geen 1x staande gehouden.
Er word dan ook nauwelijks tot niet gecontroleerd bij de grens: ik zelf werd in Düsseldorf staande gehouden door de douane, en had ze al op de Autobahn achter mij rijden. Maar ze geloofde mij wel en hebben even in de kofferbak gekeken, waarna ik verder mocht rijden.

Met de vriendelijke tip om mijn motor te laten lopen, omdat ik een probleem met de dynamo of startmotor had en daardoor de accu niet meer bij geladen werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03 14:38

-36-

Trust me. I'm an amateur

SL3Y4R schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:53:
[...]
...De eerste vraag was of we wiet bij hadden.

Toen hebben we gelijk 1 zakje afgegeven..
Daar gaat het al fout. Beter laat je het natuurlijk gewoon thuis. Maar als je dan al wiet bij je hebt; hoe vriendelijk ze het ook vragen, geef het nooit vrijwillig af, draag het niet op je lichaam, en laat ook geen opgerookte jointjes of andere verdachte accessoires in het zicht of asbak liggen. Klinkt misschien een beetje para maar dat zijn wel gewoontes die je serieus gezeik (en uiteraard de bijbehorende €€€) kunnen schelen.

De politie is (in dit geval) niet je vriend en stelt zich alleen zo op omdat dat een effectieve methode is. Natuurlijk wel beleefd blijven maar je bent niet verplicht hier aan mee te werken en de situatie word er zeker ook niet beter op als je vrijwillig je wiet inlevert. In hun ogen geef je hiermee aan de eigenaar te zijn en beken je een strafbaar feit waardoor je ipv enkel verdacht nu een crimineel bent die aangepakt moet worden. Terwijl als ze bij ontkenning dan alsnog de moeite en tijd nemen je auto te doorzoeken en drugs vinden de gevolgen niet slechter zullen zijn. Dus laat ze maar zoeken. Weinig kans dat ze de hele auto ondersteboven halen als er verder geen indicaties zijn.

tldr:
Thuislaten of anders al voor het begin van een rit goed opbergen, en nooit vrijwillig afstand doen (in een land zonder gedoogbeleid)

[ Voor 86% gewijzigd door -36- op 12-01-2019 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-04 14:30
-36- schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:47:
[...]

Daar gaat het al fout als je dan al wiet bij je hebt en hoe vriendelijk ze het ook vragen geef het nooit vrijwillig af, en draag het niet op je lichaam. Je bent niet verplicht mee te werken en de straf is hetzelfde dus laat ze maar zoeken weinig kans dat ze de hele auto onderste boven halen bij een negatieve test
Het lag op een hele opzichtige plek helaas, dus als ze ook maar een beetje gingen zoeken hadden ze het gevonden.

Gelukkig heb ik hier nooit iets van gehoord _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

[...]

Vraag mezelf altijd af hoe ze mensen eruit pikken. Ik rij zon 100/125 keer per jaar over de grens en ben nooit eruit gehaald (6+jaar).
Wat zou de trigger zijn waardoor er alarm bellen afgaan?

Voertuig valt meestal wel op door uiterlijk/lawaai en rij niet altijd netjes 100.
In Nederland (rondom woonplaats) was het wel veel raak. Toen ze de auto eenmaal kende bijna nooit meer.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Famous schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Vraag mezelf altijd af hoe ze mensen eruit pikken. Ik rij zon 100/125 keer per jaar over de grens en ben nooit eruit gehaald (6+jaar).

Voertuig valt meestal wel op door uiterlijk/lawaai en rij niet altijd netjes 100.
In Nederland (rondom woonplaats) was het wel veel raak. Toen ze de auto eenmaal kende bijna nooit meer.
Misschien het type auto? Een Peugeot 205 is natuurlijk geliefd bij drugsdealers :+ Nee grapje, ik zou niet weten waarom uitgerekend ik eruit gepikt werd. Denk omdat er rondom Dusseldorf maar weinig Nederlanders rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe testen ze dat eigenlijk?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Famous schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Ik heb een tijdje in Duitse huurauto's gereden.

Toen legden ze uit: nieuwe auto, jonge bestuurder. Van Nederland naar Duitsland. Dat was trigger nummer 1. Bij de kentekencheck blijkt het een huurauto te zijn... Trigger nummer 2 en kom maar mee.
Toen stond ik nog net niet wekelijks aan de kant, maar minimaal om de week.
Met mijn privé auto ben ik pas 2 keer over de parkeerplaats geleid, maar hoefde ik niet eens te stoppen. De ene keer omdat een gevangene was ontsnapt en ze even naar binnen wilden kijken, en de andere keer omdat er een evenement was en dus een algemene controle.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Gewoon afwachten. Ik ken genoeg mensen die bekeuringen uit Duitsland thuis gestuurd krijgen en niet betalen.
Dan krijg je nog een paar keer een brief en als je dan nog niet reageert of betaald, hoor je er nooit meer wat van.

Let wel de komende jaren op met aangetekende brieven uit Duitsland. Als je tekent voor ontvangst, hebben ze altijd bewijs dat je de brief hebt gehad.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:13
[...]

Ik heb in Duitsland gewerkt en had een BMW M6 ter beschikking. Vrijwel elke maand (soms vaker) was het raak in de ochtend (ochtend als in 05:00) als ik de grens overging en stond ik iets verder stil met een hond in de auto. In de zomermaanden niet zo'n probleem maar in de kou in de winter (ik had een pakplicht) geen pretje kan ik je vertellen. Temeer omdat je soms door dezelfde agenten een tweede of derde keer aan de kant wordt gezet.

Terug was vaak veel erger. Op het laatste stuk was er geen tankstation (tankpas was enkel in Duitsland geldig) dus dan wipte ik wel eens via de A73/A74 naar de A67 om daar te gaan tanken (eerste afrit, naast de snelweg ligt een Aral met V-power racing!) en als ik dan terugkwam werd ik opgevangen door de KMAR. Ook dan altijd de vraag waarom ik kort Duitsland in wipte en zo snel terug kwam. Uitleg is nooit plausibel genoeg geweest helaas. Altijd ondersteboven gedraaid. Zelfs een keer een heel gezeik omdat ik geen passpoort bij had maar alleen een rijbewijs.

Ligt een beetje aan de leeftijd, type auto en de rest. Ik was toen 29, nu 33. In onze BMW 5GT (privébezit) uiteraard 0 keer aangehouden op dezelfde tijden... typisch dus. Stereotype profileren doen ze wel (en terecht overigens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:15
Typhone schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Ligt een beetje aan de leeftijd, type auto en de rest. Ik was toen 29, nu 33. In onze BMW 5GT (privébezit) uiteraard 0 keer aangehouden op dezelfde tijden... typisch dus. Stereotype profileren doen ze wel (en terecht overigens).
Juah.. maar als ik spullen de grens over zou willen smokkelen zou ik dat niet in een M6 doen, maar in een Kia ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
Een vriend van me is vorig jaar ook gecontroleerd. Bij hockenheim werd hij er afgehaald door de Zoll. Hond door de auto en hij en zijn vriendin mochten in het toilet ff voorover bukken en daarna in een potje pissen. Positief getest op thc en daarna mee naar het bureau. Bloed prikken en nog een keer pissen. Uiteindelijke boete 750 euro en een rij ontzegging van 24 uur. Dat was in mei, nooit meer iets van gehoord.

De auto, een mercedes uit 1999. Maar jonge mensen uit Nederland, dat was de trigger. Daarna nog een verhaal gehoord van iemand met een renault clio uit 2001, die is ook aan de kant gezet vorig jaar. Dus ook oude auto's pakken ze. Het is maar net waar ze zin in hebben.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Ik heb een tijdje in Duitse huurauto's gereden.

Toen legden ze uit: nieuwe auto, jonge bestuurder. Van Nederland naar Duitsland. Dat was trigger nummer 1.
Ik reed ooit in een nieuwe Nederlandse huurauto van Tsjechie naar Nederland. Toen hebben ze echt de hele Polo ondersteboven gekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
MAX3400 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:27:
[...]

:? Er is meer buitenland dan alleen Duitsland. En voor een dergelijke overtreding (want er mocht langs de weg geschikt worden), kom je echt niet op de lijst van Interpol te staan.

Aanvullend; uitlevering is inderdaad niet van toepassing (wederom, kleine overtreding) maar Justitie kan wel meewerken met de Duitse politie om de correcte adresgegevens etc te controleren / verwerken teneinde de Duitsers te helpen jou aan te schrijven.

Je maakt er meer heisa van dan nodig; in NL sta je toch ook niet meteen op een Interpol-lijst met een arrestatie-team achter je aan als je je parkeerboete niet betaalt? Of je boete voor openbaar dronkenschap?
Juist! Zo werkt het volgens mij ook. Goede post!
Peatsmoke schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:05:
[...]

Nee ik denk niet dat het zover komt. @MAX3400 heeft hier precies het punt.

[ Voor 26% gewijzigd door LucyLG op 11-01-2019 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
yrew schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:54:
Een vriend van me is vorig jaar ook gecontroleerd. Bij hockenheim werd hij er afgehaald door de Zoll. Hond door de auto en hij en zijn vriendin mochten in het toilet ff voorover bukken en daarna in een potje pissen. Positief getest op thc en daarna mee naar het bureau. Bloed prikken en nog een keer pissen. Uiteindelijke boete 750 euro en een rij ontzegging van 24 uur. Dat was in mei, nooit meer iets van gehoord.

De auto, een mercedes uit 1999. Maar jonge mensen uit Nederland, dat was de trigger. Daarna nog een verhaal gehoord van iemand met een renault clio uit 2001, die is ook aan de kant gezet vorig jaar. Dus ook oude auto's pakken ze. Het is maar net waar ze zin in hebben.
Die molens malen langzaam, maar ze malen wel degelijk... Rustig aan, komt allemaal.... Met die 24 uur rijverbod ben je echt niet klaar.
CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:36:
[...]

Ik reed ooit in een nieuwe Nederlandse huurauto van Tsjechie naar Nederland. Toen hebben ze echt de hele Polo ondersteboven gekeerd.
Dan wees maar blij dat de Douane je nooit gecontroleerd hebben....
LucyLG schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:53:
[...]

Juist! Zo werkt het volgens mij ook. Goede post!

[...]

Nee ik denk niet dat het zover komt. @MAX3400 heeft hier precies het punt.
Klonk allemaal wel leuk, Interpol, Arrestatieteam enz. enz. Als je in Duitsland veroordeeld wordt en je gaat je straf niet uitzitten of betaald je boete niet, wordt je gewoon gesignaleerd in het NSIS. De eerste keer wordt je de boete uitspraak in Duitsland netjes betekend en na twee weken wordt de uitspraak onherroepelijk. Dat niet alle landen je meteen zullen uitleveren is één, maar je kunt de komende tig jaren niet meer door Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Peatsmoke schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:03:
[...]

Die molens malen langzaam, maar ze malen wel degelijk... Rustig aan, komt allemaal.... Met die 24 uur rijverbod ben je echt niet klaar.

[...]

[...]

Klonk allemaal wel leuk, Interpol, Arrestatieteam enz. enz. Als je in Duitsland veroordeeld wordt en je gaat je straf niet uitzitten of betaald je boete niet, wordt je gewoon gesignaleerd in het NSIS. De eerste keer wordt je de boete uitspraak in Duitsland netjes betekend en na twee weken wordt de uitspraak onherroepelijk. Dat niet alle landen je meteen zullen uitleveren is één, maar je kunt de komende tig jaren niet meer door Duitsland.
toon volledige bericht
Precies omrijden dus is je enige optie. Ik zou daarom wel tegen de boete opkomen ookal heb je betaald, haal je recht. Ik ken mensen die omrijden vanwege een boete welke ze niet terecht vonden en daarom niet betaald hebben. Je moet dit soort dingen niet willen lijkt me en steek hoofd niet in zand. Laat je niet kisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
[...]

Het kan vast altijd erger ja. Wat is je punt precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:19:
[...]

Het kan vast altijd erger ja. Wat is je punt precies?
Misschien zit ik ernaast maar er is geen Douane tussen NL en DLD over de weg. Verder indien je ooit het vliegtuig instapt in NL zal de Douane naar mijn idee niets met verkeersboetes buitenland doen, alleen indien die door CJIB gevorderd worden/zijn. Er schijnen allerlei afspraken te zijn Europees en Zwitserland maar ik heb mijn boetes in Zurich nooit in mn brievenbus gekregen. Zag wel een flits. Ik wilde best betalen, maar hoe dan? Ik kwam daarna de grens prima over (schiphol), nooit meer iets gehoord. Lees wel ik ben best bereid om te betalen, toen ook.

Kijk hier voor de zekerheid of je registratie hebt:

https://www.politie.nl/ni...-de-paspoortcontrole.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Het kan overigens zijn dat je een aantekening op je strafblad krijgt in Duitsland, dat zul je uit moeten zoeken.
[...]

Tja helaas is dat nogal afhankelijk van waar je rijd, hoe oud je bent en in wat voor auto.

Toen ik in Zuid Duitsland zat, 24 was en in gewoon standaard uitziende oude 106 of Mitsubishi Colt (20 jaar oud) met geel kenteken reed was het meermaals per maand raak. (En nee ik zie er niet vreemd uit ofzo, gewone Casual kleren, vrij doorsnee haar en ben net zo bleek als de doorsnee Duitser). Gaven sommige ook ruiterlijk toe dat een Nederlands kenteken en een jonge bestuurder de trigger was. Fijn hoor, in je eigen woonplaats 3 straten van huis in een potje moeten piesen en opnieuw z'n vieze hond in je auto terwijl je halve interieur op de parkeerplaats ligt.

Sinds dien snap ik het probleem met etnisch profileren nog beter dan ik al deed, al wil je zorgen dat mensen een graf hekel aan de politie krijgen moet je dit soort dingen doen. d:)b

Een paar jaar later met een minder dan 10 jaar oude nette auto (maakt niet uit groot of klein) word ik nooit meer staande gehouden. Poep ziek wordt je er van als je weer een keer kan uitleggen dat je een uur later bent omdat de Polizei denkt dat je drugssmokkelt. Jaren later wordt ik er nog giftig van en heb ik nog steeds als er een Polizei Auto achter me rijd het: 'daar gaan we weer' gevoel...

[ Voor 21% gewijzigd door GoldenSample op 11-01-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Even hier kijken leert je dat het allemaal wel mee zal vallen:

http://www.emcdda.europa....or-personal-use#countries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

'criminal offence' vind je wel mee vallen? Want dat men niet vervolgd gaat niet op, gezien TS al een boete gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
GoldenSample schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:49:
[...]

'criminal offence' vind je wel mee vallen? Want dat men niet vervolgd gaat niet op, gezien TS al een boete gekregen heeft.
Als je goed leest:

“The Constitutional Court stated that even if penal provisions for the possession of cannabis are in line with the constitution, the Länder should waive prosecution in minor cases when possession of cannabis is for personal use. Each Land has determined what it considers to be an 'insignificant quantity' of cannabis”

Duitsland heeft gewoon een streng beleid wat cannabis en verkeer betreft. Op zich niet verkeerd natuurlijk. Wat je met een urine test echter alleen maar aantoont is dat er afbraaksporen van cannabis in je urine zitten. Dit kunnen sporen van weken oud zijn en helemaal niet meer van invloed zijn op je verkeersdeelname op dit moment. Toch neem je zelf het risico om Duitsland in te gaan nadat je (ook al is het weken geleden) cannabis hebt gerookt.
Met alleen een boete heb je dan nog mazzel lijkt me.

[ Voor 29% gewijzigd door ViNyL op 11-01-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ViNyL schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:50:
[...]

Als je goed leest:

“The Constitutional Court stated that even if penal provisions for the possession of cannabis are in line with the constitution, the Länder should waive prosecution in minor cases when possession of cannabis is for personal use. Each Land has determined what it considers to be an 'insignificant quantity' of cannabis”
Dan nog, als je in Nederland een vuilniszak buiten zet op de verkeerde tijd en daar een 'boete' voor krijgt is dat een schikking, ziet het om af van verdere vervolging maar krijg je wel een strafblad.

https://www.nrc.nl/nieuws...briek-van-het-om-a3016864

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
GoldenSample schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:00:
[...]

Dan nog, als je in Nederland een vuilniszak buiten zet op de verkeerde tijd en daar een 'boete' voor krijgt is dat een schikking, ziet het om af van verdere vervolging maar krijg je wel een strafblad.

https://www.nrc.nl/nieuws...briek-van-het-om-a3016864
Ook hier is het een kwestie van lezen. Er staat “dan is het mogelijk dat”. Dat is het bij cannabis bezit ook maar vaak wordt het dus met alleen een schikking afgedaan zonder de aantekening.

Overigens klopt dit ook niet:
criminal offence' vind je wel mee vallen? Want dat men niet vervolgd gaat niet op, gezien TS al een boete gekregen heeft.
Als je een boete krijgt betekent het niet dat je vervolgd bent.

[ Voor 16% gewijzigd door ViNyL op 11-01-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
ViNyL schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:50:
[...]

Als je goed leest:

Duitsland heeft gewoon een streng beleid wat cannabis en verkeer betreft. Op zich niet verkeerd natuurlijk. Wat je met een urine test echter alleen maar aantoont is dat er afbraaksporen van cannabis in je urine zitten. Dit kunnen sporen van weken oud zijn en helemaal niet meer van invloed zijn op je verkeersdeelname op dit moment. Toch neem je zelf het risico om Duitsland in te gaan nadat je (ook al is het weken geleden) cannabis hebt gerookt.
Dit is in Belgie met de speekseltesten niet veel anders.
Aantal jaar geleden staande gehouden niet ver van mijn eigen thuis (5 km), niet "net naast de grens".
Jong gastje (21), Golf V - was blijkbaar genoeg voor papa smurf om mij eruit te pikken.

Alcoholtest - negatief. Uiteraard. Ben heilig nuchter als ik binnen 12 uur met de wagen moet rijden.
Speekseltest - positief, waarschijnlijk van de joint die ik 38 uur eerder had gerookt, doch amper zichtbaar op het stripje. Mee naar kantoor, bloed laten afnemen door een dokter. Rijbewijs onmiddelijk voor een dag ingetrokken.

Later voor de politierechtbank voor 2 tenlasteleggingen:
A. afleggen positieve speekseltest (die positief kan tekenen tot 48 uur na gebruik) ... besturen voertuig ... openbare weg
en
B. Rijden onder invloed van substantie blahblah met het oog op het besturen van een voertuig op de openbare weg blahblah

Schuldig voor tenlastelegging A.
Onschuldig voor tenlastelegging B (de rechter was dus van mening dat ik niet 'stoned' achter het stuur zat)

Dat grapje heeft mij alsnog:
1100 EUR boete
800 EUR gerechtskosten
2x400 EUR medische en psychologische 'herstelonderzoeken'
3 maanden rijverbod
gekost.

de mensen 'in het systeem' waren ook allemaal van mening dat ik dan maar 48 uur in Nederland moet verblijven na het roken van een joint, zodat ik niet positief kan tekenen op zo'n test eens ik terug in Belgie ben.

Dat testen op metabolieten is echt gewoon totaal van de pot gerukt. Zeker als ze zo lang in je systeem achterblijven.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
LucyLG schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:30:
[...]

Misschien zit ik ernaast maar er is geen Douane tussen NL en DLD over de weg. Verder indien je ooit het vliegtuig instapt in NL zal de Douane naar mijn idee niets met verkeersboetes buitenland doen, alleen indien die door CJIB gevorderd worden/zijn. Er schijnen allerlei afspraken te zijn Europees en Zwitserland maar ik heb mijn boetes in Zurich nooit in mn brievenbus gekregen. Zag wel een flits. Ik wilde best betalen, maar hoe dan? Ik kwam daarna de grens prima over (schiphol), nooit meer iets gehoord. Lees wel ik ben best bereid om te betalen, toen ook.

Kijk hier voor de zekerheid of je registratie hebt:

https://www.politie.nl/ni...-de-paspoortcontrole.html
Dat zou wel kunnen, maar mijn eigen voorbeeld was tussen Tsjechië en Duitsland. Volgens mij was het gewoon de ouderwetse Polizei die me van de weg plukte destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:50:
[...]

Dat zou wel kunnen, maar mijn eigen voorbeeld was tussen Tsjechië en Duitsland. Volgens mij was het gewoon de ouderwetse Polizei die me van de weg plukte destijds.
En die dwingen je gewoon direct te betalen..toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
LucyLG schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:57:
[...]

En die dwingen je gewoon direct te betalen..toch?
Ik kwam zonder probleem weg. Ik had namelijk niks :+. Moest wel blazen maar het was zondagmorgen 10:30 :')

Maar ze waren duidelijk humeurig want ze trokken de hele auto uit elkaar. En toen ze echt helemaal niks vonden reden ze weg. Stond ik mijn slaapzak op te rollen langs de kant van de weg. Eikels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
CurtPoindexter schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:37:
[...]

Ik kwam zonder probleem weg. Ik had namelijk niks :+. Moest wel blazen maar het was zondagmorgen 10:30 :')

Maar ze waren duidelijk humeurig want ze trokken de hele auto uit elkaar. En toen ze echt helemaal niks vonden reden ze weg. Stond ik mijn slaapzak op te rollen langs de kant van de weg. Eikels.
Nou dat is mooi. Ik heb wel eens vernomen dat je meegenomen wordt naar de pinautomaat. Wellicht kolder...

Je hele auto doorzoeken op een grote openbare snelweg vind ik wel erg ver gaan. in NL kan dat niet zomaar, er moet wel iets aan de hand zijn, echter durf ik niet te garanderen dat de politie het toch gewoon doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:12

jgj82

Ja, maar = nee

LucyLG schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:40:
[...]

Nou dat is mooi. Ik heb wel eens vernomen dat je meegenomen wordt naar de pinautomaat. Wellicht kolder...

Je hele auto doorzoeken op een grote openbare snelweg vind ik wel erg ver gaan. in NL kan dat niet zomaar, er moet wel iets aan de hand zijn, echter durf ik niet te garanderen dat de politie het toch gewoon doet.
Elke werkdag rijd ik van Duitsland naar Nederland en visa versa de afgelopen 14 jaar. En ja, ze profileren zeker..

Golf? Petje? Meekomen! Pools/Roemeens/ander-voormalig-WP-land kenteken en een barrel? Meekomen! NL kenteken, jong en duurdere auto? Meekomen! Helemaal als je er ook nog "Süd-landisch" uiterlijk hebt.

En ja, ze laden je hele auto uit op een verdrijvingsvlak op een viaduct. Erg leuk om Nederlanders te zien die denken dat alles wat in Nederland mag vast ook wel in Duitsland mag. Voor softdrugs meer dan 3 gram ga je gewoon mee. Duitse Polizisten maken geen grappen... ;)

Volvo V70 en een uniform?
Verontschuldigingen als je tijdens de laatste jaren zelden geworden zijnde 100% controles doorgezwaaid wordt. Het voelt oneerlijk, dat is waar. Ze hebben er vast een reden voor..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
jgj82 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:14:
[...]

Elke werkdag rijd ik van Duitsland naar Nederland en visa versa de afgelopen 14 jaar. En ja, ze profileren zeker..

Golf? Petje? Meekomen! Pools/Roemeens/ander-voormalig-WP-land kenteken en een barrel? Meekomen! NL kenteken, jong en duurdere auto? Meekomen! Helemaal als je er ook nog "Süd-landisch" uiterlijk hebt.

En ja, ze laden je hele auto uit op een verdrijvingsvlak op een viaduct. Erg leuk om Nederlanders te zien die denken dat alles wat in Nederland mag vast ook wel in Duitsland mag. Duitse Polizisten maken geen grappen... ;)

Volvo V70 en een uniform?
Verontschuldigingen als je tijdens de laatste jaren zelden geworden zijnde 100% controles doorgezwaaid wordt. Het voelt oneerlijk, dat is waar. Ze hebben er vast een reden voor..
Nou mooi is dat. In 1977 was er een arrest van de Hoge Raad genaamd "Hollende Kleurling" waarbij de vraag was of iemand met een kleur die over straat rent per definitie verdacht kan worden van een misdrijf. Antwoord: nee Duitsland gaat hier wel erg ver, maar ik weet ook dat de politie in NL ook gewoon zn gang gaat en de wet niet volgt vaak.

Koop bij de feestwinkel een uniform met een epaulet op de schouder met een rang ;-).

https://www.fopshop.nl/prod/kapiteinsjas/10826 :) :) :)

aub niet over dit vallen, het is grappend bedoeld en in mijn ogen onschuldig. ik bedoel geenszins hierme de wet of autoriteiten te ontduiken in geval van misdrijven. Ik doel meer op dat je gediscrimineerd kan worden obv uiterlijk wat ik niet ok vind.

[ Voor 9% gewijzigd door LucyLG op 11-01-2019 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Brazos schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:18:
[...]

Ik vraag me altijd af hoe je dit überhaupt voor elkaar krijgt. Ik ben door heel wat landen heen gereden maar zelfs aan de grens van Albanië met een 9 persoons bus gevuld met 8 begin 20'ers kregen wij dit niet voor elkaar. De kofferbak ging even open, de voetbal kwam er uit en er werd wat gezegd over Robben.

Voordat ze in Duitsland je auto over de kop trekken moet je toch bijna wel de aandacht hebben getrokken op één of andere manier.
ik was 22 in een gehuurde Polo. Ik reed niet eens te hard. Gewoon een Nederlands uiterlijk ook nog :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Brazos schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:18:
[...]

Als je een boete moet betalen en je hebt geen contant geld is dat inderdaad niet ongewoon.

[...]

Ik vraag me altijd af hoe je dit überhaupt voor elkaar krijgt. Ik ben door heel wat landen heen gereden maar zelfs aan de grens van Albanië met een 9 persoons bus gevuld met 8 begin 20'ers kregen wij dit niet voor elkaar. De kofferbak ging even open, de voetbal kwam er uit en er werd wat gezegd over Robben.

Voordat ze in Duitsland je auto over de kop trekken moet je toch bijna wel de aandacht hebben getrokken op één of andere manier.
Ah meneer is het niet gebeurd dus valt het wel mee!
Goh ik heb er slechts een klein jaar gewoond de eerste keer, heb aardig wat vrienden/kennissen/collega's gehad die vergelijkbare ervaringen hebben. Maar neem aan dat jou anekdotische bewijs meer zegt dan de veel fout aan anekdotisch bewijs + ruiterlijke toegeven van de Polizei dat ik mee gekregen heb. ;)
ViNyL schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:14:
[...]

Ook hier is het een kwestie van lezen. Er staat “dan is het mogelijk dat”. Dat is het bij cannabis bezit ook maar vaak wordt het dus met alleen een schikking afgedaan zonder de aantekening.

Overigens klopt dit ook niet:

[...]

Als je een boete krijgt betekent het niet dat je vervolgd bent.
'het is mogelijk dat' precies mijn punt, de moeite waard om uit te zoeken wat er dus echt aan de hand is.

[ Voor 20% gewijzigd door GoldenSample op 11-01-2019 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
[...]

Ik heb het nog ff nagevraagd en hij heeft daadwerkelijk ter plekke 750 euro afgerekend als voorlopige schikking. Gezellig met zijn allen langs de pin automaat. Die 750 euro zou gelden als voorschot. Als de rechter daarna het bedrag gelijk zou stellen aan het voorschot was het verder klaar. Maar sindsdien dus niets ontvangen

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In Duitsland zijn een vriend, zijn partner en ik aangehouden. Hij reed in een verlaagde Golf 3 in rood en 3 deurs met getinte ramen achter. Ja dat is al vragen om moeilijkheden. Daarnaast is hij Zwiters en zijn partner en ik Nederlands. Dat begrepen ze al helemaal niet. Deur moest open blijven en daar stonden twee agenten in zwarte kleding (gewapend) naast de auto en uiteindelijk was alles goed en mochten we door. Wat een gezeur. De politie reed toen in Mercedes en je kon die bak herkennen door de dakantennes. Deze zijn langer van de politieauto door het bakkie.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja discriminatie en profilering gaan moeilijk samen. Aan de andere kant als ik het topic zo doorlees wordt er wel degelijk naar een breder profiel gekeken dan alleen huidskleur. Als het goed is, is het altijd een optelsom. Voor sommige mensen kan dat vervelend zijn, als je als gekleurde jonge voetballer in je vette bak door een mindere wijk van een grote stad rijdt heb je 99% kans, maar als je blank bent is het niet ineens heel anders. Dat wordt nog wel eens vergeten, ook de houding als je dan staande wordt gehouden bepaalt ook heel veel.
TS heeft gewoon pech gehad, betaald en daarmee is het klaar.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Anoniem: 1165876 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:02:
vonden ergens tussen de stoelen toch nog 2,3gr waarvan ik me totaal niet bewust was.
Zo zie je maar weer, stofzuigen loont ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
mashell schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:28:
[...]

Zo zie je maar weer, stofzuigen loont ;)
je wel toch wel dat die rommel gebruikt heb. je kan niet wijs maken dat je daar niks meer van wist ...

dus terecht .en die boetes mogen van mij wel met 1000% omhoog maar dat is een andere discussie

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
mikerosauer schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:37:
[...]
je wel toch wel dat die rommel gebruikt heb. je kan niet wijs maken dat je daar niks meer van wist ...
Voor zover ik weet zorgt die rommel ervoor dat je de dingen niet meer zo scherp waarneemt. Overigens bedoelde ik met mijn reactie dat het een goed idee je auto te stofzuigen voordat je de grens er mee oversteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik ben bij de grenzen maar een paar keer onderworpen aan een uitgebreider onderzoek (lees: auto leeghalen enz). Maar dat was beide keren bij buitengrenzen van de EU (of vergelijkbaar).
1x bij de zwitserse grens en 1x bij de wit-russische grens.

De laatste was overigens nog wel een tijdrovend klusje... En een opengebarsten (wat ouder) stripje paracetamol helpt ook niet echt..... En uiteraard spreken ze alleen Russisch. Leg dat dan maar uit...
Ik mocht pas weg nadat snuf de hond ook mn hele auto had geinspecteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
LucyLG schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:30:
[...]Misschien zit ik ernaast maar er is geen Douane tussen NL en DLD over de weg...
De douane kan je natuurlijk wel aan de kant zetten. Mij nog maar twee keer gebeurd bij een stuk of honderd grenspasseringen. Overigens meen ik dat NRW tegenwoordig wat milder is ten opzichte van wiet.
mikerosauer schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:37:

dus terecht .en die boetes mogen van mij wel met 1000% omhoog maar dat is een andere discussie
Verhogen? Zolang je niet rijdt terwijl je high of stoned bent lijkt mij dat overdreven.

Tja, het is niet slim het nog in je auto te hebben liggen en zeker niet open en bloot. Wijze les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

DJSmiley schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:58:
Ik ben bij de grenzen maar een paar keer onderworpen aan een uitgebreider onderzoek (lees: auto leeghalen enz). Maar dat was beide keren bij buitengrenzen van de EU (of vergelijkbaar).
1x bij de zwitserse grens en 1x bij de wit-russische grens.

De laatste was overigens nog wel een tijdrovend klusje... En een opengebarsten (wat ouder) stripje paracetamol helpt ook niet echt..... En uiteraard spreken ze alleen Russisch. Leg dat dan maar uit...
Ik mocht pas weg nadat snuf de hond ook mn hele auto had geinspecteerd.
Herkenbaar, dat heb ik bij de Duits/Poolse grens gehad.. 1 geel nummerbord in de rij en die werd er gelijk uitgepikt :+

2 "relatief" jonge gastjes (33 en 25) in een nieuwe Mercedes E klasse wekt natuurlijk argwaan.
Bijna 3 uur stil gestaan en de auto op de kop gezet terwijl wij moesten wachten in het douane kantoortje onder toezicht van 2 gewapende mannen, naar de WC gaan mocht alleen onder begeleiding :X

Was toen best een heftige ervaring.

Andere leuke ervaring was met een vrijgezellenfeest, we gingen een weekend naar Barcelona met een groep vrienden, vanwege de vroege vlucht (7 uur smorgens) besloten om te overnachten in Amsterdam (we komen uit het oosten). Die avond natuurlijk wat drinken in een kroeg en 2 personen besloten om nog even een jointje te roken in de shop.

Volgende ochtend lopen we door de douane en er stonden ook mensen met honden :+
rararara wie werden er uitgepikt >:)
Die hebben we ook een uur niet weergezien, gelukkig nog wel op tijd bij het vliegtuig voor vertrek. Maar je had ze moeten zien kijken toen die honden aansloegen..
De geur bleef toch in hun kleding/jas hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:09:
[...]

De geur bleef toch in hun kleding/jas hangen..
Niet alleen dat, het blijft ook nog 24u in je bloed hangen en is dan ook met urine- of speekseltests nog traceerbaar. ;) Dus ga je na een jointje binnen een paar uur rijden en wordt je door de politie eruit gepikt met de nieuwe speekseltests, ben je wss aardig de sjaak. Zegmaar net als dat mensen vroegah dachten dat ze na een avond flink doorzakken de volgende ochtend weer gewoon konden rijden, en dan met de alcoholtests er uitgepikt worden.

[ Voor 16% gewijzigd door SmurfLink op 24-01-2019 10:53 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
SmurfLink schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Niet alleen dat, het blijft ook nog 24u in je bloed hangen en is dan ook met urine- of speekseltests nog traceerbaar. ;) Dus ga je na een jointje binnen een paar uur rijden en wordt je door de politie eruit gepikt met de nieuwe speekseltests, ben je wss aardig de sjaak. Zegmaar net als dat mensen vroegah dachten dat ze na een avond flink doorzakken de volgende ochtend weer gewoon konden rijden, en dan met de alcoholtests er uitgepikt worden.
De vraag is wanneer je weer veilig een auto kunt besturen. Dat kan echt wel binnen 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Roenie schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:09:
[...]
De vraag is wanneer je weer veilig een auto kunt besturen. Dat kan echt wel binnen 24 uur.
Dat is waar, maar dat is niet objectief te meten. Het gehalte THC/Alcohol in iemands bloed wel.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LucyLG Bundesgrenzschutz heet nu Bundespolizei,en is de federale politiedienst. wordt ingezet bij oa Grenscontrole in elke vorm.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
SmurfLink schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Dat is waar, maar dat is niet objectief te meten. Het gehalte THC/Alcohol in iemands bloed wel.
Dan kun je daar dus een bepaald gehalte aan hangen, net als bij alcohol.

[ Voor 13% gewijzigd door Roenie op 26-01-2019 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XiaomiGlobal schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:06:
Als je in het buitenland staande wordt gehouden en je krijgt een boete, dan dien je die direct te betalen. Geldt vice versa trouwens ook.
Niet alleen dat, het blijft ook nog 24u in je bloed hangen en is dan ook met urine- of speekseltests nog traceerbaar. ;)
Maar dat ruiken die honden niet. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 26-01-2019 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
[...]

Medische gebruikers krijgen van het CBR gewoon toestemming onder 1 voorwaarde: 2 weken wennen aan gebruik alvorens achter het stuur te kruipen, dit zegt toch wel wat over 'onder invloed zijn' VS wat er in het bloed aanwezig is. Daarnaast kan je metabolieten in urine en bloed aantonen tot soms zelfs maanden na laatste keer gebruik, ik geloof in speeksel minder lang. Ook alcohol kan je nog veel langer aantonen dan dat het nog enig effect heeft (ik geloof ook wel enkele weken maar kan langer zijn) THC is niet alcohol. Beiden zijn af te raden in het verkeer uiteraard maar het zijn heel verschillende zaken. Oververmoeid rijden mogen ze overigens ook wel eens aandacht aan besteden. Ik kreeg een hele preek dat ik thuis moet slapen en kreeg bijna een boete voor een dutje in mijn auto op een parkeerplaats omdat ik vond dat ik te moe was om veilig verder te rijden. Hup snel naar huis en oprotten hier was de boodschap.

[ Voor 6% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 26-01-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03 14:38

-36-

Trust me. I'm an amateur

TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:19:
[...]

Medische gebruikers krijgen van het CBR gewoon toestemming onder 1 voorwaarde: 2 weken wennen aan gebruik alvorens achter het stuur te kruipen.
Weet je dat zeker? Naar aanleiding van dit bericht https://www.rijksoverheid...ugsgebruik-in-het-verkeer staat er op de site van KNMP (Apothekersorganisatie) https://www.knmp.nl/actue...ne-of-medicinale-cannabis oa het volgende over:

Nieuwe wet: niet autorijden bij morfine of medicinale cannabis

13 juli 2017
Gebruikers van morfine en medicinale cannabis mogen niet autorijden. Dit blijkt uit nieuwe wetgeving per 1 juli 2017 over het gebruik van drugs in het verkeer. De wet maakt geen uitzondering voor gebruik van middelen die op recept door een apotheker zijn afgeleverd.

De wet wijkt af van het verkeersdeelnameadvies van de KNMP. Hierin staat dat gebruikers van morfine en medicinale cannabis de eerste 14 dagen geen auto mogen rijden. Na 2 weken gebruik wordt verkeersdeelname als veilig beschouwd, tenzij er sprake is van bijwerkingen die de rijvaardigheid beïnvloeden.

De KNMP gaat overleg plegen met betrokken ministeries (IenM, Veiligheid en Justitie alsmede VWS).

Lees het nieuwsbericht over de nieuwe wetgeving op Rijksoverheid.nl

[ Voor 4% gewijzigd door -36- op 26-01-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
-36- schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:46:
[...]

Weet je dat zeker? Naar aanleiding van dit bericht https://www.rijksoverheid...ugsgebruik-in-het-verkeer staat er op de site van KNMP (Apothekersorganisatie) https://www.knmp.nl/actue...ne-of-medicinale-cannabis oa het volgende over:

Nieuwe wet: niet autorijden bij morfine of medicinale cannabis

13 juli 2017
Gebruikers van morfine en medicinale cannabis mogen niet autorijden. Dit blijkt uit nieuwe wetgeving per 1 juli 2017 over het gebruik van drugs in het verkeer. De wet maakt geen uitzondering voor gebruik van middelen die op recept door een apotheker zijn afgeleverd.

De wet wijkt af van het verkeersdeelnameadvies van de KNMP. Hierin staat dat gebruikers van morfine en medicinale cannabis de eerste 14 dagen geen auto mogen rijden. Na 2 weken gebruik wordt verkeersdeelname als veilig beschouwd, tenzij er sprake is van bijwerkingen die de rijvaardigheid beïnvloeden.

De KNMP gaat overleg plegen met betrokken ministeries (IenM, Veiligheid en Justitie alsmede VWS).

Lees het nieuwsbericht over de nieuwe wetgeving op Rijksoverheid.nl
toon volledige bericht
Blijkbaar is het vanuit de rijksoverheid veranderd in 2017 maar de directe verantwoordelijken voor rijbevoegdheden (het CBR) hebben wel heel lang dit beleid gevoerd (toestemming voor reguliere medicinale gebruikers) het ging er mij meer om dat dat waarde hoorde te hebben. Het blijft uiteraard lastig, in USA doen ze vaak nog wel langs de kant een 'test' of je helder bent mentaal en motorisch maar daar zitten ook nogal wat haken en ogen aan.
Pagina: 1