Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc incl monitor(en) rond 3000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Moridin3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-02-2022
Goedemiddag Tweakers!

Zoals de titel al aangeeft ben ik na jaren trouwe dienst van mijn vorige pc op zoek naar een upgrade. Ik wil hiervoor maximaal zo'n 3000 euro voor kwijt zijn inclusief monitor/monitoren. Wanneer ik met iets meer veel betere componenten kan aanschaffen of met wat minder geen groot verlies ervaar op de performance is dat beide zeker het overwegen waard.

Op deze pc zal ik voornamelijk gaan gamen + het huis tuin en keuken gebruik als surfen en films kijken etc. Mijn doel is om een pc te hebben die de aankomende jaren nog mooi mee weet te draaien met wat nieuwere titels. Alles Ultra HD is voor mij niet echt nodig, zolang het er maar redelijk uit ziet met goede framerates. Ik heb geen ervaring met overklokken, dus ik weet niet of ik mij daar aan ga wagen.
Mijn monitoren zijn ook vrij verouderd, dus zoek ik ook daarvoor vervanging. Ik gebruik meestal 1 scherm voor surfen/streams/films kijken terwijl ik op de andere game. Nu twijfel ik zelf aan het aanschaffen van 1 ultrawide monitor waar ik mocht dat nodig zijn 1 van mijn oude schermen naast kan zetten tegenover 2 nieuwe monitoren. Ik heb totaal geen verstand van wat er op dit moment op de markt is, dus hierin is advies en ervaringen meer dan welkom!

Dit is een lijstje wat ik aan de hand van wat andere topics heb samengesteld. Graag zou ik jullie input willen over waar nog winst te behalen valt (performance or financieel) en wat jullie advies is op het vlak van monitoren.
Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-9700K Tray€ 429,-€ 429,-
1MSI Z390-A PRO€ 130,75€ 130,75
1MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 849,-€ 849,-
1Seagate ST2000DM008, 2TB€ 58,90€ 58,90
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black€ 132,81€ 132,81
1Acer ED347CKR Zwart€ 451,68€ 451,68
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 133,92€ 133,92
1Corsair Hydro H150i Pro RGB 360mm Liquid CPU Cooler€ 135,-€ 135,-
1Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 152,75€ 152,75
1Corsair RM750x (2018) Zwart€ 109,90€ 109,90
1Samsung 970 Evo 1TB€ 233,51€ 233,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.817,22

Alle reacties

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:42
Je kan mogelijk wel bezuinigen zonder dat er performance verloren gaat:

- Behuizing is wel heel erg groot... Niet nodig en kan ook goedkoper. (2080 kaar is wel vrij lang. Hou hier rekening mee)
- Windows kan 100 euro goedkoper: Google maar!
- Een luchtkoeler
- 3000MHZ geheugen zonder RGB
- 650W voeding
- Een 1TB MX500

Zie lijstje hieronder... Pimp wat je op wilt pimpen, maar meer performance ga je niet duidelijk merken tov de meerprijs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Acer ED347CKR Zwart€ 451,68€ 451,68
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 72,99€ 72,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 125,01€ 125,01
1Corsair RM650x (2018) Zwart€ 98,90€ 98,90
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 129,70€ 129,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.415,83

Wil je graag M2 dan kan onderstaande uiteraard ook:
pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB
Als je niet gaat overklokken kun je ook onderstaande koeler (of uiteraard een andere) nemen.
pricewatch: be quiet! Dark Rock 4

400 Euro verschil (Windows moet dan nog wel gekocht worden naast mijn lijstje) vind ik flink om de PC er mooi (RGB) uit te laten zien.

Toevoeging: Je koopt een Freesync scherm een een Nvidia kaart... Er is bekend geworden dat Nvidia ook Freesync gaat ondersteunen, maar de vraag is uiteraard wanneer en of dit goed gaat werken met deze monitor. Heb je ervaring met een gebogen scherm?

[ Voor 8% gewijzigd door trixie24 op 11-01-2019 14:57 ]

• Moridin3
Bedankt voor je reactie! Goede tip over windows, dat scheelt inderdaad. Enig idee waar het prijsverschil tussen de mx500 en 970 evo vandaan komt?
Ik heb nu deze aanpassingen gemaakt. Waterkoeling en de RGB elementen laat ik er voor nu nog wel in. Qua behuizing hou ik graag wel iets met een TG zijkant. Nog tips voor een kast die dit wel heeft maar die wat kleiner valt of is deze ruimte met deze waterkoeling niet overbodig?

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black€ 132,81€ 132,81
1Corsair Hydro H150i Pro RGB 360mm Liquid CPU Cooler€ 135,-€ 135,-
1Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 152,75€ 152,75
1Corsair RM750x (2018) Zwart€ 109,90€ 109,90
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 134,50€ 134,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.132,61

Om eerlijk te zijn had ik niet gezien dat dit een Freesync monitor is. Zoals ik al aangaf heb ik mij nog niet heel erg verdiept in monitoren. Ik heb er een paar keer achter gezeten en op zich viel dat niet tegen. Verder went het ook vrij snel denk ik.
Ik ga nog even rondkijken wat er op de markt is, maar als iemand tips heeft voor een dual monitor setup of een ultrawide voor bij deze pc hoor ik het graag.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 14:22
Verschil mx500 en 970 EVO is dat de mx500 een m2 SATA ssd is, de 970 EVO nvme ssd. Nvme is sneller in een beperkt aantal toepassingen (grote bestanden slepen, videobewerking, etc). Voor Gaming en dagelijks gebruik merk je geen verschil, dus lekker voor de mx500 gaan!
Verder nette build! Oh en de rm650x voeding is echt ruim voldoende, 750w is zwaar overkill

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ExiZTeNcE schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:19:
Verschil mx500 en 970 EVO is dat de mx500 een m2 SATA ssd is, de 970 EVO nvme ssd. Nvme is sneller in een beperkt aantal toepassingen (grote bestanden slepen, videobewerking, etc). Voor Gaming en dagelijks gebruik merk je geen verschil, dus lekker voor de mx500 gaan!
Verder nette build! Oh en de rm650x voeding is echt ruim voldoende, 750w is zwaar overkill
Je merkt het vooral bij het laden van de spellen, niet in de FPS bij het spelen van een spel.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
ocf81 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:22:
[...]

Je merkt het vooral bij het laden van de spellen, niet in de FPS bij het spelen van een spel.
Bij laden heb je het ook echt over seconden op zijn best. Op lange laadtijden dan. Op korte laddtijden merkt je het helemaal niet.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Als een minuut verschil in Arma 3 'seconden' is, dan heb je gelijk. Maar je merkt het echt wel.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Overigens -- waarom Windows Pro? En kijk uit bij sommige "goedkope key sites" -- dat zijn soms bulk resales die ook ad-hoc ge-deactiveerd kunnen worden. Windows 10 Home OEM is goed genoeg, tenzij je persé domains wilt joinen, en HyperV nodig hebt.

• ExiZTeNcE
En vaak niet eens over hele seconden, maar fracties van. Kijk maar naar benchmarks. Maargoed blijft subjectief. Laten we niet weer die discussie over doen... imho is het iig het extra geld niet waard voor een gamingbak

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@ExiZTeNcE Dat vindt jij. Spellen zoals DCS en Arma zijn spellen waar je het echt wel merkt. Daar zit je gewoon ellelang te wachten tot de missie geladen is, en dan zie je in je task manager de disk O/I helemaal wild gaan.

© ocf81 1981-infinity

• Moridin3
Check, dan ga ik denk ik voor die mx500. Zie nu ook pas dat ik pro er tussen had gezet, plan was gewoon home inderdaad.
Ik had die 750 er in gehouden aangezien het maar 10 euro scheelt ten opzichte van de 650 met het oog op eventueel later uitbreiden of mij toch misschien aan overklokken wagen, of is dit niet nodig?

Qua monitor zag ik nu deze bij coolblue in de aanbieding:

#ProductPrijsSubtotaal
1AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart€ 799,-€ 799,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,-

Iemand hier ervaring mee?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Moridin3 Omdat je niet zwaar gaat overklocken met de 9700K en RTX, kun je prima uit met goede 550w
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ExiZTeNcE
Inderdaad, maar dan niet de rm550x, maar de door @Hackus genoemde be quiet, rm550x heeft geen 2 PEG kabels, welke je wel wilt hebben bij de rtx2080. Rm650x heeft deze wel eventueel, net als de be quiet

@ocf81 ik zeg toch ook dat het subjectief is.. ik speels BFV, siege en soms wat oudere games, ik merk geen ruk van mijn 970 EVO tov mijn 860evo. Dat jij dat wel merkt, prima, mooi. Verschilt idd per game, meerendeel merk je er niets van.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:39
ExiZTeNcE schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:04:
Inderdaad, maar dan niet de rm550x, maar de door @Hackus genoemde be quiet, rm550x heeft geen 2 PEG kabels, welke je wel wilt hebben bij de rtx2080. Rm650x heeft deze wel eventueel, net als de be quiet

@ocf81 ik zeg toch ook dat het subjectief is.. ik speels BFV, siege en soms wat oudere games, ik merk geen ruk van mijn 970 EVO tov mijn 860evo. Dat jij dat wel merkt, prima, mooi. Verschilt idd per game, meerendeel merk je er niets van.
Gefeliciteerd! Ik heb trouwens het idee dat ocf81 een vergelijking maakt tussen HDD & SSD.

• ExiZTeNcE
Dank je! :-D

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

agoNITE schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:45:
[...]

Gefeliciteerd! Ik heb trouwens het idee dat ocf81 een vergelijking maakt tussen HDD & SSD.
Umn, nee? Ga maar eens 3 à 5 minuten wachten tot DCS geladen is, dan snap je waar ik het over heb. XPlane doet het ook leuk wat dat betreft. Arma, afhankelijk van het aantal mods ook. Je merkt echt een verschil in laadtijden bij die spellen.

Maar ik krijg wel vaker die reactie van mensen die enkel tamelijk eenvoudige mainstream spellen spelen. Ik kreeg ook al dit soort reacties toen ik 4 X25-M's in raid 0 zette in 2010. Het slaat echt nergens op wat je zegt. Dit is een beetje de typische tweakers reactie op iemand die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt zeg maar.

Als je 2.5k over hebt voor een PC dan lijkt me dat een 970 geen overbodige luxe is, maar het hangt wellicht wel een beetje af van je use case. Voor mij is het een no-brainer. Disk I/O scheelt voor mij merkbaar.

Laat me raden, jij vindt het zeker ook overkill om 3 SSD's om RAID 0 te zetten puur voor de opslag van game files? Want dat is wat ik binnenkort ga doen.

© ocf81 1981-infinity

• ExiZTeNcE
@ocf81 dat is precies wat ik zei in mijn eerste reacties, in een aantal specifieke cases brengt het meerwaarde mee. Ik geloof gelijk dat het in DCS of Xplane meerwaarde heeft, dat zijn ook vrij grote bestanden. Hoogstwaarschijnlijk biedt daar ook 32Gb ram meerwaarde.. net als dat in jouw specifieke geval 3 ssds in raid 0 meerwaarde biedt. Echter speelt het meerendeel wat hier om advies vraagt inderdaad mainstream games, waar een NVMe schijf en zeker een raid opstelling vrijwel geen merkbare meerwaarde biedt.. daarbij speelt nog prijs kwantiteit een rol en wat heb je ervoor over om in een beperkt aantal games die meerwaarde wel te hebben tegen een fors hogere prijs of neem je genoegen om met arma3 dan maar wat langer te wachten.. jouw antwoord weet ik, echter zal dat voor de andere 9 van de 10 niet zo zijn.
Maar net welke invalshoek je hebt.. maargoed je hebt je punt gemaakt, nu OT betreffende het aankoopadvies

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@ExiZTeNcE Weet je wat de grap is? Wat nu voor deze spellen geldt, geldt over 3 jaar voor de rest. Die schijf kan prima 5 jaar mee. Dus het is geen raar idee wat mij betreft om daar op in te spelen. Ik weet nog goed hoeveel ophef er was over de hoeveelheid schijfruimte die GTA V opeet. En ho groter de files, hoe langer de laadtijden.

© ocf81 1981-infinity

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:18

Tribits

Onkruid vergaat niet

Umbrah schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:37:
Overigens -- waarom Windows Pro? En kijk uit bij sommige "goedkope key sites" -- dat zijn soms bulk resales die ook ad-hoc ge-deactiveerd kunnen worden. Windows 10 Home OEM is goed genoeg, tenzij je persé domains wilt joinen, en HyperV nodig hebt.
Het deactiveren heb ik eigenlijk nog weinig tot niet over gehoord, maar de consensus hier op Tweakers is dat dit toch sleutels zijn die niet op deze manier verkocht mogen worden. Daarom zijn ze ook niet terug te vinden zijn in de pricewatch hoewel er in Nederland ook wel leveranciers te vinden zijn die je voor een euro of 10 een Windows 10 Pro key kunnen verkopen. Vermoedelijk MSDN sleutels of sleutels die aan medewerkers van een bedrijf verstrekt worden voor privé gebruik. Waarschijnlijk ook de reden dat Pro keys gangbaarder zijn dan Home keys in dat circuit.

Gevolg is dat je hoogstwaarschijnlijk nog steeds een illegale kopie hebt, alleen dan één die er niet meer over klaagt. Voor particulieren zal het daar wel bij blijven, maar zeker als bedrijf moet je er rekening mee houden dat je een keer met een Microsoft audit te maken krijgt en je dus aan moet kunnen tonen dat je de sleutel minimaal ter goede trouw hebt gekocht. Ik heb in het verleden wel eens meegemaakt dat dergelijke systemen uiteindelijk toch in een startend bedrijf gebruikt werden en dan heb je dus een probleem.

Overigens is ook remote desktop nog een specifieke Windows 10 Pro voorziening net als group policies. Ook geen dingen die de gemiddelde thuisgebruiker nodig heeft, maar het kan verstandig zijn even te kijken naar de verschillen in mogelijkheden en het prijsverschil.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:39
ocf81 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:06:
[...]

Umn, nee? Ga maar eens 3 à 5 minuten wachten tot DCS geladen is, dan snap je waar ik het over heb. XPlane doet het ook leuk wat dat betreft. Arma, afhankelijk van het aantal mods ook. Je merkt echt een verschil in laadtijden bij die spellen.

Maar ik krijg wel vaker die reactie van mensen die enkel tamelijk eenvoudige mainstream spellen spelen. Ik kreeg ook al dit soort reacties toen ik 4 X25-M's in raid 0 zette in 2010. Het slaat echt nergens op wat je zegt. Dit is een beetje de typische tweakers reactie op iemand die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt zeg maar.

Als je 2.5k over hebt voor een PC dan lijkt me dat een 970 geen overbodige luxe is, maar het hangt wellicht wel een beetje af van je use case. Voor mij is het een no-brainer. Disk I/O scheelt voor mij merkbaar.

Laat me raden, jij vindt het zeker ook overkill om 3 SSD's om RAID 0 te zetten puur voor de opslag van game files? Want dat is wat ik binnenkort ga doen.
Ik vind in deze discussie helemaal nergens iets van. De enige reden dat ik reageerde, is omdat het er op leek jij en @ExiZTeNcE langs elkaar heen aan het praten waren. Blijkbaar zat ik ernaast.
Pagina: 1