Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zoek iemand die kan helpen bij lid worden van online-bib nl

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views

Vraag

• Bert3201
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 11-01 15:21
Hey,

Ik zou mezelf lid wensen te maken van de onlinebibliothteek.nl

Probleem is dat ik in België woonachtig ben en bijgevolg kan ik niet betalen met ideal. Ideal is het enigste mogelijke betaalmiddel om lid te worden. Dus dat is een probleem voor mij.

In België is er geen waardig alternatief voor de onlinebibliothteek. Men heeft dit ooit eens proberen op te starten maar dat is nooit echt gelukt en inmiddels al lang terug afgeschaft.

Als iemand mij kan en wil helpen om mij online lid te maken dan graag even een berichtje.

Ik kan jou de kosten plus eventueel kleine bijdrage voor de moeite overmaken via een bankoverschrijving, PayPal, voucher codes voor bol of amazon ...

Alvast bedankt.

Mvg,

Bert

Alle reacties

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:13
Is het niet realistischer om te reizen naar Nederland en daar lid te worden bij een bieb? Daar kan je met je Maestro/V-Card betalen en dan kan je ook gebruik maken van de online bieb.

Edit: anders heb je ook een online bank als Bunq waar je een rekening kan openen.

polopolo150 wijzigde deze reactie 11-01-2019 14:42 (18%)

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 22:27
Even een bunq rekening aanmaken?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09-03 10:18

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Valt dit niet subtiel onder het omzeilen van geo-restricties? Lastig soms, zeker voor iets nuttigs als een boek, maar wel vaak met een reden ingesteld.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:13
MAX3400 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:44:
Valt dit niet subtiel onder het omzeilen van geo-restricties? Lastig soms, zeker voor iets nuttigs als een boek, maar wel vaak met een reden ingesteld.
Dit mag gewoon.

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• MAX3400

MAX3400

Dan is het idd een bankrekening in NL openen; hetzij via een online bank of even met je paspoort een random bank binnenlopen ;)

• Bert3201
MAX3400 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:51:
[...]

Dan is het idd een bankrekening in NL openen; hetzij via een online bank of even met je paspoort een random bank binnenlopen ;)
Daarvoor moet ik naar mijn weten een adres in domicilie-adres in Nederland kunnen opgeven.

• Bert3201
MAX3400 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:44:
Was mijn gedacht ook ... maar zelfs als het niet mag denk ik niet dat ik er een rechtszaak voor ga starten.

• MAX3400

MAX3400

Bert3201 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:56:
[...]

Daarvoor moet ik naar mijn weten een adres in domicilie-adres in Nederland kunnen opgeven.
1. SNS Bank
Bij SNS Bank kun je altijd een nieuwe rekening openen als je al SNS-klant bent, ook vanuit het buitenland. Woon je dus niet meer in Nederland maar heb je de adreswijziging doorgegeven en kun je inloggen op Mijn SNS? Dan is het ook mogelijk om achter de inlog een nieuwe rekening aan te vragen. SNS bevestigt aan Bankenvergelijking dat dit is toegestaan.

Ben je nog geen klant van SNS, dan kun je geen rekening openen als je niet in Nederland woont.

2. ING Bank
Heb je wel een BSN-nummer en een geldig identiteitsbewijs maar geen woonadres in Nederland, dan kun je wellicht toch een particuliere betaalrekening openen bij ING. Ook als je nog geen klant bent van de bank. Niet-klanten moeten dan wel naar een ING-kantoor komen.

3. ABN Amro
Bij ABN Amro geldt hetzelfde als bij ING. Vanuit het buitenland mag je een betaalrekening openen met alleen een BSN-nummer en identiteitsbewijs. Een volledig nieuwe klant moet hiervoor wel bellen met de afdeling International Clients van de bank. De aanvraag wordt vervolgens via e-mail afgehandeld.

4. Rabobank
Rabobank laat aan Bankenvergelijking weten dat het in principe niet mogelijk is een rekening te openen zonder Nederlands woonadres, maar dat het elke situatie apart bekijkt. Een aanvraag vanuit het buitenland kan dus voor iedereen anders uitpakken.

5. Bunq
Een alternatieve optie is een moderne betaalapp als Bunq. Deze mobiele bank accepteert iedereen in de Europese Economische Ruimte. Dat zijn de 28 landen van de EU plus Noorwegen, IJsland en Liechtenstein. Het maakt niet uit in welk EER-land je woont, je krijgt vooralsnog altijd een Nederlands IBAN-nummer.
Ouder artikeltje maar dus wel mogelijk.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 22:27
Volgens mij kan iedereen binnen Europa gewoon een Bunq rekening aanmaken. Is best simpel.
Edit, oh, misschien even bovenstaand bericht openklappen, staat het ook gewoon. O-)

WEBGAMING wijzigde deze reactie 11-01-2019 15:10 (32%)

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee, de gebruiker moet in de BRP zijn ingeschreven. "Wonen in Nederland" zegmaar.
Gebruiker: een natuurlijke persoon die als ingezetene is ingeschreven in de basisregistratie personen
Zal wel zijn vanwege auteursrecht: de NL bibliotheek zal alleen rechten hebben betaald voor NL'ers. (AL mag je dan een boek wel meenemen naar het buitenland).

We kunnen er hier dus niet mee helpen.

offtopic:
Ongeacht wat er te vinden valt van geo-restricties.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True